Урок тема: "Знаходження невідомого від'ємника"

Про матеріал
Конспект до уроку математики за програмою Шияна Р.Б., за підручником 2 клас Гісь О., Філяк І. Тема: "Знаходження невідомого від'ємника".
Перегляд файлу

Тема: « Знаходження невідомого від’ємника»

Мета: узагальнити й систематизувати знання про арифметичну дію віднімання; активізувати розуміння взаємозв’язку між додаванням і відніманням, правила знаходжень невідомих компонентів; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення.

Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної діяльності;
соціальна – підтримувати контакт з учнем (ученицею) у парі, у групі;
загальнокультурна – дотримуватись норм мовленєвої культури, зв’язно висловлюватись;
здоров’язбережувальна  - слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування

Обладнання: презентація(розроблена Ольгою Кравченко), роздатковий матеріал, цеглинки лего, куля із числами, підручник 2 клас Ольга Гісь, Ірина Філяк.

Хід уроку

  1. Організація уроку.

-Підготувались всі гарненько до уроку. Перевірили чи усе необхідне є у вас на парті.

-У народі існує думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися  небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.

 

  1. Актуалізація опорних знань

   - Трішки розімнемось та виконаємо завдання разом із звірятами лісової школи. Обчисліть приклад та дізнайтесь хто грає на певному інструменті.(слайд)

- Чудово, все вірно виконали. А зараз прошу вас пригадати із чого складається двоцифрове число. Назвіть кількість одиниць та десятків у числі яке вам дістанеться. (робота із роздатковим матеріалом, витягують число із кулі)

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

- Сьогодні на уроці ми із вами помандруємо вулицями компонентів додавання та віднімання, пригадаємо як знаходити невідомий від’ємник.

-Давайте пригадаємо, як називаються компоненти при додаванні, при відніманні.

-Учні, а як знайти невідоме зменшуване?

-Так, вірно. Це ви вже знаєте. А зараз ми пригадаємо як знайти невідомий від’ємник. Увага на екран. (слайд, пояснення на дошці, підручник с. 49)

-Отже, разом повторіть правило знаходження невідомого від’ємника.

-Запишіть, будь ласка, сьогоднішнє число та класна робота.

- Зараз виконаємо аналогічні приклади по знаходженню невідомого від’ємника, відкрийте підручник на с.49, впр. 1.(декілька учнів біля дошки, інші записують у зошит).

 

  1. Фізкультхвилинка

-Вставайте біля свої парт, трішки відпочинемо та виконаємо руханку.

  1. Закріплення вивченого матеріалу

-         Пропоную попрацювати із нерівностями, для цієї вправи на знадобляться ваші руки. Якщо рівність, яку ви бачите на екрані є істинною то ми показуємо «лайк», якщо рівність хибна, то «дислайк». Увага на екран. (слайд, вправа 6 с. 50)

-         Ви впорались. А ми продовжуємо із вами працювати із компонентами: зменшуваним, від’ємником та різницею. Знаходити невідомий від’ємник ми можемо не лише у звичайних прикладах, а навіть коли розв’язуємо задачі. Прошу звернути увагу на вправу 2 на с. 49.

-         Послухайте задачу.

-         Прочитайте самостійно.

-         Про що ідеться у задачі.

-         Скільки скрипок запланувати скрипаль налаштувати за день?

-         А чи відомо скільки скрипок він налаштував до обіду?

-         А скільки налаштував після обіду?

-         Що нам потрібно знайти у задачі?

-         Якщо нам відомо скільки скрипаль запланував налаштувати та скільки він налаштував після обіду, чи можемо ми знайти скільки до обіду було налаштовано?

-         Якою дією?

-         Що від чого потрібіно відняти?

-         Добре, записуємо у зошиті посередині слово «задача».

-         Один учень вийде до дошки та запише розв’язання.

-         Чи знайшли ми те, що шукали? Тоді можемо записати відповідь. Як вона буде звучати?Записуємо.

-         Отже, тільки що у задачі ми із вами теж знаходили невідомий від’ємник адже загалька кількість нам була відома(це зменшуване), скільки налаштував після обіду(це різниця), а від’ємник ми із вами щойно віднайшли.

-         Щоб закріпити наші знання зараз ви попрацювати у групках. Я роздаю на кожну парту листок на якому потрібно встановити відповідність, з’єднати стрілочками ліву сторону із правою. Завдання: які компоненти знайдеш, якщо виконаєш такі дії. (підручник с. 50 вправа 7)

-         А перевіряти, як ви виконали це завдання, ми будемо група у групи.

 

  1. Підсумок

-         На сьогоднішньому уроці ви повторили як знаходити невідоме зменшуване та від’ємник, виконали декілька вправ та закріпили матеріал.

  1. Рефлексія

-         Скажіть, будь ласка, яке завдання було для вас легким.

-         Яке сподобалось найбільше?

-         На завершення нашого уроку прошу дістаньте цеглинки лего. Якщо на даному уроці було все зрозумілим підніміть зелену цеглинку, якщо ви завдання виконували із незначною допомогою підніміть жовту цеглинку. Якщо вам ще раз потрібно опрацювати дану тему підніміть цеглинку червоного кольору.

-         Усі сьогодні молодці, поаплодуймо собі за чудову роботу!

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку