Урок Тема. Звук ш. Позначення його буквою « ша»

Про матеріал
Навчальна функція мети: Створення умов для активізації пізнавальної діяльності, спрямованої на опанування учнями новою буквою «Ша» та звуком ш , вміннями: - виділяти звук; - впізнавати його графічне зображення; - вимовляти звук і спостерігати за його артикуляційними особливостями; - розпізнавати та позначати його відповідною фішкою; - виконувати синтетично – звукові вправи; - аналізувати, зіставляти, порівнювати вимову та правопис букви ш та звука ш. Розвиваюча функція мети Організувати спільну діяльність спрямовану на: - збагачення, уточнення та активізацію словникового запасу дітей, розвиток орфоепічних навичок; - розвиток вмінь аналізувати навчальний матеріал, порівнювати встановлювати найсуттєвіше, діяти за аналогією; - становлення вмінь спостерігати, об’єктивно оцінювати рівень навчальних досягнень самостійно коментувати проміжні і кінцеві результати своєї діяльності. Виховна функція мети Виховувати особистість, здатну до саморозвитку та самореалізації засобами мовленнєвої, інформаційної та продуктивно – творчої компетентності. Тип уроку Урок вивчення нового навчального матеріалу. Обладнання Робочий зошит, дидактичний матеріал, танграм, звукова модель.
Перегляд файлу

 

Тема.   Звук   ш.  Позначення його буквою  « ша»

 

Навчальна функція мети:

 

Створення умов для активізації пізнавальної діяльності, спрямованої на опанування учнями новою буквою  «Ша»    та звуком    ш , вміннями:

  • виділяти звук;
  • впізнавати  його графічне зображення;
  • вимовляти звук і спостерігати за його артикуляційними особливостями;
  • розпізнавати та  позначати його відповідною фішкою;
  • виконувати синтетично – звукові вправи;
  • аналізувати, зіставляти, порівнювати вимову та правопис букви  ш   та звука   ш.

 

Розвиваюча функція мети

 

Організувати спільну діяльність спрямовану на:

  • збагачення, уточнення та активізацію словникового запасу дітей, розвиток орфоепічних навичок;
  • розвиток вмінь аналізувати навчальний матеріал, порівнювати встановлювати найсуттєвіше, діяти за аналогією;
  • становлення вмінь спостерігати, об’єктивно оцінювати рівень навчальних досягнень самостійно коментувати проміжні і кінцеві результати своєї діяльності.

 

Виховна функція мети

 

Виховувати особистість, здатну до саморозвитку та самореалізації засобами мовленнєвої, інформаційної та продуктивно – творчої компетентності.

 

Тип уроку

Урок  вивчення нового навчального матеріалу. 

Обладнання

Робочий зошит, дидактичний матеріал, танграм, звукова модель.

 


ХІД УРОКУ

 

 

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

 

  1. Організація класу до уроку.

 

  • Ми починаємо урок,

              Що навчанням грамоти з любовю називається. 

 

  • Самостійно ми працюємо –

              Помилок не буде, факт!

              Ми уважно поміркуємо,

              Щоб вийшов добрий результат.

 

  • Посміхайся,  пробуй і твори,

              Розум і увагу прояви.

              Активним і уважним будь,

              Про старанність не забудь.

       

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

 

  1. Вступне слово учителя.

 

  •     Із слова починається людина,

               Із слова починається мій рід.

               Моя ласкава мамина єдина

                Щебече соловейком на весь світ!

Сьогодні ми з вами завітаємо на день народження нової букви, імя якої ви дізнаєтесь згодом.

 

  1. Знайомство з запрошеним гостем.

 

  1. Мовна гімнастика.

 

 

Язичок

 

  • інтенсивне кусання кінчика язичка;
  • жування язичка;
  • подразнити язичком;
  • висунути язичок і ніби ковтнути;
  • чищення зубів.

 

 

Губи

 

  • масаж губ;
  • широко відкрити рок і показати зуби;
  • п’ятачок.

 

 

 

 

Очі

 

  • Стовпчик (вверх,  вниз);
  • Маятник (вправо, вліво);
  • П’ять раз швидко поморгали;
  • Закрили очі – погладили їх і уявили, що до них наступає позитивна
  • енергія.

 

 

Дихальна гімнастика

 

(повітря вільно виштовхуємо)

  •    Шум лісу  -  ш ,
    •    Свист вітру -  с ,
    •    Комар  -  з ,
    •    Джміль  - ж ,

(повітря сильно виштовхуємо)

  • Пробитий м’яч  -  с .

 

 

Чистомовка

 

  Сіреньке миша-ша,-ша-ша.

  Лісовий шалаш-аш,-аш,-аш.

  Козацький кіш-іш,-іш,-іш.

  Шумлять комиші-,ші,-ші.

 

Скоромовка

 

Промовили:

 

«Тишком-нишком

Вийшла мишка із нори

В шкребе тушки ніс і вушка догори».

 

а)  повільно;

б) прискорюємо темп;

в) і ще найшвидше.

 

 

 

ІІІ. ІНСЦЕНУВАННЯ КАЗКИ «ЛИСИЧКА І ЖУРАВЕЛЬ».

 

ІV. ДЕКЛАМУВАННЯ УЛЮБЛЕНОГО ВІРША.

 

V.  АРТИКУЛЯЦІЙНО - СЛУХОВІ ВПРАВИ.

 

1. Виділення звука 

 

  • Сьогодні ми продовжуємо подорож до країни “Дивосвіт”. Перед вами танграм. Вам потрібно скласти елементи цієї літери. І ви узнаєте хто ж у нас іменинниця. Як вона називається? Це літера чи звук?

 

Поміркуй.                

  • звук 
  • літера

 

  • А яким звуком вона позначається ми взнаємо послухавши віршик від від нашої гості. Ви уважно послухаєте і скажіть який  звук зустрічається найчастіше. В цьому мені допоможуть мої помічники і подарують нам  насолоду від читання.

 

«Шило шубку Шурі шило,

Шовком, шерстю шви обшило.

Вийшла шубка прехороша

Нашій Шурі на порошу».      

 

  • То хто ж нас запрошує на день народження? Вимовте звук. Чи можна цей звук вимовити протяжно або проспівати?

 

  • Повторіть за мною звук, дивлячись у дзеркало. (Зуби стиснуті,кінчик язика наближається до твердого піднебіння. Повітря проходить через щілину).

 

Поміркуй. 

 

  • Голосний
  • твердий
  • дзвінкий

 

  • приголосний
  • мякий
  • глухий

 

2. Самостійний добір учнями  слів.

 

-  Допоможіть іменинниці «Ша» знайти всі слова, які зображені на малюнку, у яких вона мешкає. 

 

3.  Аналітичні звукові вправи  [-о]-[ша], [ш], [а]

 

 

VІ.  ОЗНАЙОМЛЕННЯ З БУКВОЮ.

 

  1. Показ букви вчителем (великої, малої).

 

  1. Зіставлення:
  • Розгляньте велику і малу літеру;
  • Чим вони відрізняються  (розміром);
  • Чим вони схожі (будовою).
  • Запам’ятай їх.

 

  1. Знаходження в природі предметів, які схожі на дану букву.

 

  • Знайдіть в природі предмети, які вам нагадують літеру Ш.  Хто має утруднення пропоную послухати вірша. В цьому нам допоможе згадати маленький шпачок.

 

«На дворі лежить поліно,

Трійко пташок зверху сіло,

Подивись,ну й чудеса-

Вийшла в пташок буква ША».

 

  1. Малювання предметів, на які схожі дана буква. Друкування малої і великої букви в зошитах.

 

  1. Ознайомлення з місцем букви в касі розрізної азбуки.

 

.

VІІ.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 

VІІІ.  ВПРАВИ З ЧИТАННЯ.

 

На іменини прийшли з привітаннями друзі літери Ша, які пропонують виконати цікаві завдання:

 

  1. Розгадай кросворд.
  2. На які квіти упаде кожна дощова краплина?
  3. Допоможіть шпачатам врятувати шпаченят .
  4. Знайди помилку у вірші.
  5. Допоможи скласти речення пташенятам.
  6. У які поштові скриньки має кинути листівки листоноша?
  7. Допоможи казковим героям зібрати ромашки в кошик.

 

 

IХ.  ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

 

  • Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам друзі.

 

  • Кожного дня ми подорожуємо країною „Дивосвіт”. Відкриваємо щось нове для себе. Сьогодні ми відкрили нову літеру. А можливо ми обійдемося без неї. Доведіть мені, що воно пригодиться нам в житті.

 Підвести підсумок уроку нам допоможе алгоритм

  •  Позиція „Я вважаю, що ...”
  • Узагальни „Тому що ...”
  • Наведи приклади „Наприклад ...”
  • Підсумок „Тому я вважаю ...”

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
13 квітня 2019
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку