Урок .Тема "Звуки [з ], [з'], позначення їх буквами Зз"

Про матеріал
Відкритий урок з укаїнської мови для 1 класу. Тема "Звуки [з ], [з'], позначення їх буквами Зз"
Перегляд файлу

Тема. Звуки [з], [з'], позначення їх буквами Зз.

Мета:  вчити правильно артикулювати звуки [з],[з'], читати склади та слова з буквами Зз;вправляти в читанні складів та слів;збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовленнєві і пізнавальні уміння, проводити спостереження над мовними явищами; виховувати інтерес до рідної мови.

Обладнання: презентація «Звуки [з], [з'], буква «зе»»; сигнальні картки; графічні планшети; музичний супровід до фіз.. хвилинок та до презентації.

Хід уроку

І. Організаційний момент
Діти,в народі кажуть, що добрий гість- дому радість. Сподіваюсь, що ви,як і я раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.

Всі сідайте тихо діти ,                                                                                                                                                             домовляймось не шуміти.                                                                                                                                                                    Руку гарно піднімати,                                                                                                                                                                                                      на уроці не дрімати,                                                                                                                                                                                         а знання мерщій хапати.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    То ж гаразд, часу не гаєм                                                                                                                                                                                               І урок розпочинаєм. 

 

ІІ Повідомлення теми і завдань уроку

Вчитель: Сьогодні діти до нас завітала гостя . Хто вона? Давайте відгадаємо загадку і дізнаємось. Слухайте уважно, щоб відгадати.                                                                         Прийшла до нас красуня                                                                                                                                                                                          У білому вбранні.                                                                                                                                                                                                     Поля причепурила,                                                                                                                                 Пухнастим снігом вкрила!

-Про яку красуню говориться в загадці?  Слайд 1

                                                                                                                                                                                                                     Так , до нас завітала Зима, вона прийшла не сама, а своїми помічницями- сніжинками. Зима вам принесла нову букву та звуки,а сніжинки приготували для вас цікаві завдання.

Ось і перше завдання від сніжинки

Подумайте і скажіть, що спільного між словом зима і цими малюнками? Для цього вам потрібно назвати слова, що зображені на малюнках. (Заєць, зошит, зуб)                                         Так, спільний початковий звук[з].

Отже, звук [з] є приголосним, твердим, оскільки він вимовляється з перешкодою і твердо. Давайте з’ясуємо, чи так він звучить у  іншому слові. Послухайте ще одну загадку.

Вгадайте хитре це слівце.                                                                                                                                         Підказую є в морі це,                                                                                                                                                     А буває –ще на сцені.                                                                                                                                                            В небі ж – просто нескінченні.    Слайд 2,3,4

Так, діти, це зірка в небі, зірка естради, а також морська тварина- зірка. Це багатозначні слова. Вони пишуться однаково,але мають різне значення.

Хто скаже, який перший зву к ви чуєте у слові зірка? Який він? (Приголосний м’який) А чому?(Бо наступна іде буква ”і“) Молодці!

Наступне завдання від сніжинки. Гра “Злови звук “   

    А зараз спробуємо спіймати звук [з]. Готуйте долоньки – ловіть звук.

Зима, мороз, метіль надворі.

Замети білі на землі.

Зоріють в небі ясні зорі.

Заснули зайчики малі.

Молодці!

 Запам’ятай, звуки [з], [з'], позначаються буквою «зе». Давай подивимося, на що вона схожа.

  1.      Збоку, знизу і згори                          Слайд 5

Схожа «зе» на цифру «три».

  1.      На осонні змій повзе, вигнувсь він, як буква «зе».
  2.      « Зе» як замо′к, запам’ятай, і як писать – не забувай.
  3.      Підлетіла в небо чайка білокрила,

Букву «зе» на крилах вона утворила.

 

Вправа “Мозковий штурм “

Придумайте слова,в яких буква З була б на початку, в середині і в кінці.(І р.-на початку,ІІ ряд-в середині,ІІІ-в кінці)    Слайд 6

 

           А тепер спробуємо почитати слова із сніговичком   (дошка)

    

  За Зо Зу Зе Зі

Наступне завдання від сніжинки “Швидко читай, риму складай”.                Слайд 7

 За-за-за дідова ко…                                                                                                                                       Зу-зу-зу санчата ве…                                                                                                                                                      Зе-зе-зе он слимак пов…

А ця сніжинка хоче, щоб ви прочитали слова ,які знаходяться на  сніжинках (дошка)

Молодці!.

А ось і ще одне цікаве завдання від сніжинки.”Все вивчене пригадай, до слів схему підбирай”.  (дошка)                                    

Зал, зір, зірка, казка.

Чаклунка -Зима заморозила слова, їх потрібно розморозити.              Слайд 8

 

Фізкультхвилинка

          У володарки Зими                -   йдемо на місці

Трішечки замерзли ми.  

Грудень каже: «Пострибай!»    -  стрибаємо

Січень просить: «Присідай!»    -  присідаємо

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.                    – обійнявши себе, ніби розтираємо своє тіло руками

Лютий місяць нагадав:              - поставити руки так, щоб одна рука(горизонтально)

  підтримувала іншу(вертикально), вказівним пальчиком ніби наказуємо

Час нам братися до справ.       

Сіли, дітки, всі гарненько.          -  сідаємо за парти

Спинки держимо рівненько.

Гарно всім відпочивати.

Та вже час нам працювати.

Словникова робота

Слайд № 11

Під керівництвом учителя учні роздивляються малюнки, читають слова, порівнюють, уточнюють їхнє значення: замо′к – пристрій для замикання дверей, за′мок – старовинне укріплене житло з кам’яним муром і вежами.

 

Робота в групах

-А зараз ми складемо пазли і дізнаємось, про яких тварин будемо читати.(Ведмідь,їжак,борсук). Скажіть,будь ласка, як ці тварини поводяться взимку?

 Робота з Букварем.

1.Читання оповідання вчителем. Діти за малюнком додають слова..

2.Аналіз прочитаного

-Про яку пору йдеться в оповіданні?

-За якими ознаками ви дізналися?

-Як звірі готуються до зими?

-Як про це сказано в тексті?

3. Гра “Хто де? “

Їжак –        де?

Білки-

Миша і хом’як-

4. Напівголосне читання оповідання учнями.

5.Заучування напам’ять скоромовки.

Мороз Мороза водив за носа.

Підсумок уроку.

Гра “Телефон “. Розкажіть мамі, татові, бабусі,дідусеві по телефону,що нового ви дізналися на уроці, що було цікавим.

 

 

docx
Додано
14 квітня
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку