Матеріали конспекту підібрані для узагальнення та систематизації знань учнів про тиск та застосування набутих знань у нестандартних ситуаціях.
Конспек містить вправи: "Вірю -не вірю", LearningApps.org. Творчо-експериментальну лабораторію. Дослідницьку задачу. Використання цифрового вимірювального комплексу Einstein.
Конспект уроку з фізики у 7 класі із використанням ресурсів «Відкритого інтерактивного кабінету природничо-математичного спрямування «Світ природи»
Тема уроку: Тиск твердих тіл, рідин та газів
Мета уроку:
навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів про тиск твердих тіл, рідин і газів; формувати в учнів уміння застосовувати здобуті знання на практиці та у нестандартних ситуаціях;
розвивальна: розвивати аналітичне та логічне мислення, пізнавальний інтерес, розвиток оперативності мислення;
виховна: виховувати в учнів інтерес до фізики; демонструвати нерозривний зв’язок фізики з повсякденним життям та міжпредметні зв’язки з іншими предметами.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Технічні засоби навчання: комп’ютер, інтерактивна дошка, бездротова система голосування, документ-камера, цифровий вимірювальний комплекс.
Хід уроку
1.Організаційний момент
Привітання з учнями та гостями.
Перегляд відео «фонтани»
Оголошення теми та мети уроку.
Ми з вами закінчили вивчення теми «Тиск». Кожен з вас багато працював самостійно, ви розв’язували задачі, шукали цікаву інформацію в інтернет-ресурсах, працювали над створенням саморобних приладів та самостійно експерементували, складали питання практичного напрямку.
І сьогоднішня наша задача узагальнити отриманні знання, вміти застосовувати їх на практиці та у нестандартних ситуаціях. Я сподіваюсь, що сьогодняшній урок ще раз доведе вам, що фізика – одна із найважливіших наук у світі, тому що вона має тісний зв’язок із повсякденним життям та іншими шкільними дисциплінами.
Епіграфом до нашого урока будуть слова Рене Декарта:
Не достатньо мати лише добрий розум,
Головне – це раціонально застосовувати його.
2. Діагностичний драйв-тест у вигляді гри «Вірю-не вірю»
1.Закон: «Тиск рідин і газів передається в усіх напрямках однаково» належить Паскалю. ВІРЮ
2.Виштовхувальна сила залежить від глибини занурення тіла. НЕ ВІРЮ
3. Прилад для вимірювання атмосферного тиску називається манометр. НЕ ВІРЮ
4. При переході з річки у море осадка корабля зменшується. ВІРЮ
5. Атмосферний тиск вперше виміряв Галілео Галілей. НЕ ВІРЮ
6.Тиск, що чинить людина, стоячи на двох ногах, більший ніж на одній. НЕ ВІРЮ
7. В сполучених посудинах однорідна рідина завжди встановлюється на одному рівні. ВІРЮ
8. Тиск вимірюється у Джоулях. НЕ ВІРЮ
9. Тиск рідин вимірюється барометром. НЕ ВІРЮ
10. Більша частина айсберга плаває під водою ВІРЮ
11. Атмосферний тиск у горах вищий ніж на рівні моря. НЕ ВІРЮ
3.Актуалізація опорних знань.
А зараз разом найдемо відповіді на найголовніші питання цієї теми.
2. Чому при зведенні будинку його фундамент роблять ширшим, ніж сам будинок?
3. Уявіть, що ви зібралися на зимову рибалку. Лід може витримати тиск не більше 25 кПа. Як розрахувати ваш тиск на лід, щоб попередити нещасний випадок?
4.Творчо-експериментальна лабораторія
Епіграфом до цієї частини урока будуть слова Конфуція:
Розкажи мені – і я забуду,
Покажи мені – і я зрозумію,
Примусь мене зробити –
І я навчусь.
1.Як дістати монету з води, не замочивши рук?
Обладнання: тарілка з водою, монета, склянка, свічка, сірники
2. Дослідити тиск твердого тіла на поверхню
Обладнання: посудина з піском, столик із загостреними ніжками
Вимірювання тиску у класній кімнаті за допомогою цифрового вимірювального комплексу Еinstein™
Перегляд відео
Рефлексія
1