Ток-шоу на тему: "Ми, енергія та майбутнє"
Мета:формування в учнів ключових компетентностей:
«уміння вчитися» (набуття учнями досвіту практичного застосувань знань з енергозбереження);
загальнокультурної (формування в учнів ціннісних орієнтацій на енергозбереження та гармонійну взаємодію людини і природи);
громадянської (усвідомлення цілісного образу своєї країни на основі розгляду та аналізу: природи й господарства);
підприємницької (виховання активної життєвої позиції щодо збереження енергоресурсів у власному будинку);
соціальної (формування в учнів ціннісних орієнтацій на збереження природи, гармонійної взаємодії людини і природи, умінь екологічно виважено взаємодіяти з довкіллям);
здоров’язберігаючої (формувати в учнів уміння екологічно виважено взаємодіяти з довкіллям);
інформаційної (підготовка до опрацювання інформації, її пошуків, систематизацією).
Щоб досягти бажаного -
потрібна сміливість, але
разом з енергією вона
здатна стати важелем успіху
Хід уроку
Звучить пісня "Енергія майбутнього"
Збоку плакат з зображенням лампочки позитивного заряду, навколо лампи - цукерки
І Емоційне налаштування
1. Створення позитивного психологічного клімату.
Ось і продзвенів дзвінок
Розпочався наш урок
Допитливі в нашім класі діти
Все хочуть знати на світі
Сьогодні в нас трішки нетрадиційний урок, тому що присутні на ньому гості. Давайте їх зустрінемо гарним привітанням та посмішкою.
2. Вправа "Покажи настрій"
Цікаво, з яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи? (показують смайлики)
Бачу, діти, що у вас веселий і піднесений настрій. Чому у вас гарний настрій?
1. Тому що ми тішимося і милуємося красою весняної природи.
2. Радіємо сонечку, від якого отримуємо енергію, необхідну для життя і здоров'я людини.
3. Весна іде - енергію несе. З приходом весни у нас відбувається приплив енергії.
Діти, озирніться довкола - може ви помітили в класі щось цікаве і незвичайне?
Учні: Лампочку!
Вчитель1: А я думала вам все до лампочки
Учні: Ні, нам не до лампочки
Ми не можемо без пороху
Іскру свою розпалимо
Всіх довкола зарядимо
Так! Наша лампочка не звичайна. Ця чарівна лампочка зарядила солодощі своєю позитивною енергією. А ми, поділимось ними і пригостимо наших гостей, щоб і в них був гарний настрій.
Отож, посміхніться один одному. Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто поряд з вами. (Звучить пісня, пригощають гостей цукерками)
ІІ Побажання
То ж, діти, будьте на уроці уважними, активними, енергійними та винахідливими. Бажаємо вам відчути радість і задоволення від своєї праці. І нехай цей урок залишить у вас незабутні враження, приємні спогади та чудовий настрій.
IІІ Ранкове коло
1. Стають в коло і заряджають один одного енергією
2. Повторення вивченого
Сьогодні ми підводимо підсумок теми "Енергія". Отож,
Проблемне питання: Навіщо потрібна енергія?
1. Чому так кажуть: "Людина без енергії, як риба без води"?
2. Як енергія зв'язана з життям людини? Де ми її беремо? Як поповнюємо?
3. Чому слід заощаджувати енергію та ресурси?
А тепер, діти, складемо усну хмару слів до слова енергія
ІV Гра "Кахут"
https://create.kahoot.it/details/36cca286-faf3-4b1c-b8dd-af3bd39bb72b
Шановні гості, ви теж можете взяти участь.
V Оголошення теми уроку. Телестудія.
Вчитель 1. Отримавши заряд енергії ми з вами переносимось у телестудію. Увага! В ефірі - ток-шоу "Ми, енергія та майбутнє". А оцінювати вашу роботу будуть експерти.
Гуменюк С. М. - експерт з природничої галузі
Кузьо Л. В. - експерт в технічній галузі
Назар Степан, учень 2 класу - наймолодший експерт з різних галузей.
Ще сьогодні в студії з нами працює журналіст, за сумісництвом - вчитель фізики - Марія Миронівна.
А мене ви знаєте як постійну ведучу
Вчитель 2. Доброго дня! Як сказала вже Наталія Миколаївна, я - вчитель фізики. В цій галузі працювали уже багато відомих людей, багато винахідників, які ввійшли в історію людства. Але пам'ятайте, фізика - дуже серйозна наука. В кабінеті фізики завжди потрібно дотримуватись правил техніки безпеки. Зараз я вам буду зачитувати правила, але деякі з них не правильні. Вам потрібно їх впізнати. Отже, у вас на партах є кубики лего. Червоний кубик буде означати не правильне твердження, зелений – правильне.
VI Вправа з лего (так чи ні?) "Знавці техніки безпеки"
Вчитель 2.
Молодці! Ви готові до роботи в кабінеті фізики.
Чула, ви сьогодні говорите про енергію? Тоді скажіть мені які види енергії вам відомі? (механічна, електрична, теплова, атомна, хімічна, ядерна)
А чи знаєте ви як називається один з основних видів енергії - енергія руху? (Механічна енергія).
Батьком класичної механіки називають Ісаака Ньютона. Ньютон сформулював закони руху, відомі як закони Ньютона й закон всесвітнього тяжіння. Він побудував перший телескоп-рефлектор і розвинув теорію кольору на основі спостережень розщеплення білого світла в спектр в оптичній призмі.
(Дослід)
Фізика – наука дуже тісно пов’язана зі спостереженнями, дослідами та винаходами. Я бачу, що ви не з порожніми руками прийшли. Тож, представте свої винаходи. (Учні представляють свої винаходи з механіки)
Торбинка цікавинок (Учні підготували цікаві факти про механіку)
Діти, як ви вважаєте: може енергія переходити з різних видів енергії в механічну? (Так)
Виставка транспорту з лего (Експерт Степан розказує про перетворення різних видів енергії в транспорті)
Експерт Кузьо: У житті людини механічні явища також відіграють важливу роль. Наприклад, механіка дозволяє розраховувати рух автомобілів, літаків та інших транспортних засобів, розробляти нові технології виробництва, створювати різноманітні механізми для побутових та промислових потреб. Крім того, механічні явища використовуються в медицині, фітнесі та спорті, де вони допомагають підтримувати здоров'я та фізичну форму.
Всі ці приклади демонструють, як важливо розуміти та використовувати механічні явища в нашому житті. Розуміння механіки дозволяє нам краще зрозуміти світ навколо нас та знайти нові способи використання цих явищ для поліпшення якість життя.
Вчитель1: Ви, напевно, втомились, треба відпочити і набратись енергії
VII Фізкультхвилинка "Електроруханка"
VIIІ Електрична енергія.
Крім механічної енергії є ще один дуже важливий вид енергії. Давайте зараз з'ясуємо.
Дослід: Потерти ручку об волосся (ебонітову паличку хутром), наелектризувати клаптики паперу.
Яке явище ми з вами спостерігали? (Електризація, намагнічування) З яким видом енергії воно пов'язане?
Так, друзі, це - електрична енергія.
Поряд з нею завжди крокує і магнітна енергія. (Дослід з магнітом "Дісати скріпки із води, не змочивши рук"). Ми з вами вже знаємо, що енергія переходить з одного виду в інший. Так само механічна може перейти в електричну (Дослід з електричною машиною)
Скажіть мені, для чого ми використовуємо електричну енергію? (Для роботи побутових приладів)
Гра "Чорний ящик"
Пропоную вам зіграти в гру. Ми загадуємо загадки, а ви відгадуєте, що у чорному ящику? (в ящику забраження приладів)
Помічник і прибиральник,
Над сміттям він в нас начальник.
Він з підлоги все збирає,
Ні пилинки не лишає. (Пилосос)
Є на кухні білий дім:
Ох і холодно ж у нім!
В домі тім живуть продукти:
Овочі, напої, фрукти… (Холодильник)
Якщо складочки десь є,
Чи рукав зім'ятий,
Це завданнячко моє –
Буду виправляти. (Праска)
Підійду я до коробки
І одну натисну кнопку.
Враз він прокидається –
Мультики вмикаються! (Телевізор)
Завертіла, закрутила,
Чистим-чистим все зробила.
Хто ж ця пані геніальна?
Ця машина зветься… (пральна)
Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти...
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер)
Довгий ніс він виставляє,
Всім нам воду нагріває. (Чайник)
Що то за гість, Що темноту їсть? (електрична лампочка)
Він на відстань не заважає,
З ким попросиш – з тим з’єднає.
Як почуєш звук-рингтон
Треба брати…. (телефон)
А для чого ще нам потрібна електрична енергія (для освілення)
(На столі презентовані різні види ламп)
Раніше, коли ще не було електрики, для освітлення домівок люди використовували гасові лампи. Тепер уживається у неелектрофікованих районах, дачниками і туристами.
Лампа розжарювання – найпоширеніше джерело світла в силу своєї доступної ціни і простоти виробництва.
Серед переваг ЛР: - низька ціна; - моментальне включення; - висока передача кольору – світло ЛР близьке до спектральних характеристик сонячного випромінювання; - традиційний цоколь; - широкий діапазон потужностей.
Головний недолік ЛР – низька світловіддача. Цифри невблаганні: 95% виробленої енергії перетворюється в тепло і тільки 5% в світло. Це дуже енергозатратне джерело світла. Термін служби у нього теж невеликий – не більше 1000 годин.
Люмінесцентні лампи бувають високого і низького тиску. Перші потрібні для зовнішнього освітлення і потужних світлових приладів, другі – для приміщень.
Світлодіодні або LED (Light-Emitting Diode) лампи – найсучасніші і енергоефективні джерела світла. Вони широко застосовуються для побутового, промислового і вуличного освітлення.
Бачу, що ви підготували багато виробів з лампами. Розкажіть про них. (Представлення виробів з електрики)
Дуже багато різних цікавих винаходів ви підготували. У них так багато різних лампочок. А ці лампочки будуть світити завжди, чи коли небудь вони вийдуть з ладу? І що ми з ними зробимо? Куди подінемо? Викинемо в смітник? (Ні, вони забруднюють навколишнє середовище)
Торбинка цікавого (цікаві факти)
Експерт Степан
Танець робота
ІХ Збереження енергії
Ми з вами вже багато говорили про лампочки. А що потрібно мати для того, щоб лампочка світила? (Джерело енергії)
Вчитель 1. Які джерела енергії вам відомі?(Вичерпні і невичерпні)
1. Робота з картками "Джерела енергії" (Розставити джерела енергії у відповідні колонки)
Вичерпні
Невичерпні
Корисні копалини
Вода
Кам’яне вугілля
Сонце
Торф
Нафта
Вітер
Природний газ
Дрова
Сіль
Граніт
Крейда
2. Розпізнай невичерпне джерело енергії за описом. Встанови відповідність.
В Україні здавна використовували цю енергію – за її допомогою мололи зерно на борошно, її використовували на кораблях. |
|
Енергія Сонця |
Енергія вітру |
||
Це основне джерело енергії на Землі. Без цієї енергії не було би життя на Землі |
Енергія води |
|
У цього джерела анергії немає ані запаху, ані смаку, ані кольору. То найбільше багатство у світі. |
Енергія води
Вода - дуже потужне джерело енергії. Існують навіть двигуни, які працюють на воді.
Сегнерове колесо (Представлення виробів)
Цікаві факти про енергію Сонця і Землі
Проект (Учениця представляє проект про збереження енергії, роздаючи пам'ятки-поради щодо збереження енергії)
Вчитель 1. Наша планета потребує допомоги. Планеті Земля з кожним роком все більше загрожує небезпека.
А ви як гадаєте? Яка саме небезпека?
А чим ви, маленькі діти, можете допомогти своїй планеті?
"Майбутнє Землі в наших руках" (Складання порад щодо збереження енергії)
На дошці зображення планети Земля, поради надруковані на стікерах-долоньках
Вчитель 1. І треба вірні нам шляхи знайти
Щоб те, що є у людства, зберегти.
Експерт Гуменюк
"Лампочка майбутнього"
Вчитель1: Спостерігаючи за вашою роботою, можна впевнено казати, гості також, що майбутнє нашої планети в ваших надійних руках. Тож нехай світло і заряд отриманої позитивної енергії, надихає вас всіх на добрі звершення, чисті помисли, нові відкриття та вселяє надію і віру в краще майбутнє України.
(Виріб Лисак В.)
І нехай ця лампочка майбуття освітлює шлях до якнайшвидшої перемоги. Адже, завдяки нашим енергійним воїнам ми сьогодні спокійно живемо і навчаємось. І нехай ця наша енергія зігріває їх, допомагає у боротьбі з ворогом. додасть їм сили і освітить шлях до перемоги
Танець дівчат "Щасливі діти планети"
Вчитель 2. Плідно ви попрацювали в нашій телестудії. Я дякую вам за винаходи і проекти. Я не кажу вам до побачення, а до нових зустрічей (на уроках фізики)
Х Рефлексія
- З яким настроєм ви завершуєте урок?
- Розкажіть про свої враження від уроку
- Чи справдились ваші очікування?
- Які відкриття ви зробили сьогодні?
Вправа "Мікрофон"
Сьогодні я дізнався...
Мені було цікаво...
Мене здивувало...
Тепер я знаю...
Ви сьогодні гарно попрацювали, всі були активними, представили чудові роботи, підготували цікаві проекти, кожен з вас проявив творчість, фантазію та креативність. Так тримати і надалі.
Вчитель1: А вам на згадку про сьогоднішній урок діти власноруч виготовили ось такі вітрячки. Отож, попутного вітру вам в подальшому житті! Миру і спокою!
(Звучить "Пісня про добро", діти дарують вітрячки гостям)