Урок Travelling around the town 4 form

Про матеріал
Лексичний та граматичний матеріал ввідповідає віковим особливостям учнів 4 класу . Відеоматеріали до уроку є у вільному доступі на каналі Youtube.
Перегляд файлу

Тема. Travelling around the town  ( 4 form)

Мета

Освітня:

  • навчити учнів розповідати про місцезнаходження об’єктів;

Практична:

  • лексична і граматична практика;
  • практика говоріння, аудіювання , читання;
  • створення групового проекту;

Розвиваюча:

  • розвивати учнівські комунікативні навички;
  • розвивати увагу, пам'ять;

Виховна:

  • виховувати в учнів любов до рідного міста, відповідальність, ввічливе ставлення до інших, вміння працювати в групі.

Тип уроку: урок застосування  навичок і вмінь.

І.Вступна частина

1.  Привітання , побажання гарного настрою, плідного спілкування.

2. Повідомлення теми та мети уроку. 

Today we are going to start our lesson with a  song.  Let's listen it and guess the topic of the lesson. (The song "Where are you going ?")

Перегляд  відеоролика , визначення теми уроку

What is the topic of the lesson?

3. Мовна розминка

Listen attentively the poem  and try to understand  it.

Go! Stop! Look! Listen!

     Before you cross the street.

         Use your eyes , use your ears,

And then use your feet.

Now  you know the  "Safety  Rules"   and  ready to have a trip around our town.

II Основна частина

1.Активізація лексики

1.There are  a lot of  buildings in the town. Let's find them in our classroom and complete the Mind Map.

a)  Look under the table.

b) Look near the flower

c) Look behind the chair

d)  look near the blackboard

e) Look in  front of the desk

f) Look  next to the door

g) Look  under the chair

( Учні шукають  картинки будівль у класі  та доповнюють карту)

 

school.jpgPublic Buildings

sc2-u9-flashcards-10-638.jpg

sc2-u9-flashcards-11-638.jpgsc2-u9-flashcards-8-638.jpgPOLICE.jpg

 

 

 

What another  public  buildings  do you  know?

2. Аудіювання

a) Pre - listening  ( бесіда з учнями)

b) Listening ( Учні отримують карту вулиць, слухаючи текст  схематично  розташовують будівлі відповідно тексту.  Працюють в парах.)

This is a Hight Street and  Green Street .There is a post office  in the corner of the Hight Street and  Green Street. There is a cafe near the post office. There is a hospital in front of the cafe. There is a toy shop behind the hospital. There is a library next to the cafe. There is a school opposite the post office on the Green Street. There is a big park near the school. There is a cinema between the  hospital and bank.t5here is a police station in front of the park.

c) Post -listening ( Один із учнів презентує   свою роботу , а інші перевіряють) 

3.Writing

You have got the texts  on the tables. Complete them  with the activities .Answer the question  "What does Mrs. Adams do during her day?"

This is Mrs. Adams. She is a housewife. Every day  she does a lot of  work. in the morning she goes to the s___________  to but some food. After that she visits  the l_______ and take some books for her children. Sometime Mrs. Adams goes to the   s_________ to watch  new paintings. In the Afternoon she has a cup of coffee in the c______. Mrs. Adams  likes animals . That is why  she goes to the z____  to feed them.  In the  evening  her family  usually goes to the c________  to watch a new film.

4 Фізкультхвилинка  "Baby  Shark"

5.Мовлення

Бесіда з учнями

I like to visit  the stadium and watch the football match. What  about you?

What can you do  at the cafe?

What can you do  at the library?

What can you do  at the cinema?

What can you do  at the  hotel ?

-Let's watch the video. The children are looking for something. What are they looking for?

-Work in pairs. Make up your own dialogues . You have got 3 min. to do   it.

( Учні складають діалоги та розігрують їх)

 

6. Виконання проекту

Lets create the street of our dream. Think a little  . What buildings do you want to see at your street?

  (На великому ватмані намальований проект  вулиці , але без будівль. Учні обирають   один  із   малюків   громадських  будівль та прикріплюють на "вулицю".  Пояснюють  її розташування, вживаючи  структуру  "There is ".)

- Підсумок роботи  над проектом

 Do you like our street? Why?

ІІІ Заключна частина

1.  Підсумок уроку

Today we worked very hard . We practice your activities, listening and speaking skills. What is your impressions? Use the phrases :

-It was interesting ...

-I liked...

-I did not like...

- It was funny...

2.Домашнє завдання

- Впр.5 с.86 ( доповнити текст)

-* Описати  вулицю, на якій ти живеш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 серпня 2019
Переглядів
1075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку