Урок-тренінг
з основ здоров’я
«Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності»
(5 клас)
Підготувала
вчитель основ здоров’я
Озерянської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Пукало Ольга Євгенівна
Мета: ознайомити учнів із сучасними видами небезпек та їх значення для здоров’я людини; розвивати уміння аналізувати ситуації і приймати рішення; формувати життєві навички, які допоможуть володіти собою; виховувати дисциплінованість, відповідальність, взаємодопомогу.
Обладнання і матеріали: підручник, зошит-практикум, олівці, фломастери, аркуші паперу формату А-2 і А-3, ножиці, скоч, клей.
Терміни і поняття: безпека, небезпека, техногенні небезпеки, соціальні, природні, потенційні небезпеки.
Структура заняття
Знайомство - асоціації |
5 хв. |
Очікування |
3 хв. |
Нагадування правил |
2 хв. |
Вступ |
3 хв. |
Робота в парах |
7 хв. |
Мозковий штурм |
3 хв. |
Гра «Асоціації» |
5 хв. |
Робота в групах |
7 хв. |
Руханка |
5 хв. |
Зворотний зв’язок |
2 хв. |
Прощання |
3 хв. |
5. Робота в парах. Випиши слова, що означають, техногенні, соціальні та потенційні небезпеки, користуючись підручником.
Природні небезпеки - це...
Техногенні небезпеки - це...
Соціальні небезпеки - це...
Потенційні небезпеки - це...
8. Робота в групах. Об’єднайте учасників у чотири групи («Зима», «Весна», «Літо», «Осінь»). Вчитель роздає карточки із ситуаціями. Учні визначають порядок дій в одній із наведених ситуацій. (Виступи представників груп, обговорення).
9. Руханка «Будинки - господарі - землетрус».
Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають будинком. Один заходить у середину. Він - господар. За командою «Будинок» будинки міняються місцями. За командою «Господар» - господар. За командою «Землетрус» - усі міняються місцями.
10. Зворотний зв’язок. Підійти до плаката «Наші очікування»; проаналізувати чи вони справдилися. Якщо так, поставити до вази, якщо ні - залишити на місці.
11. Прощання. Стати в коло, узятися за руки і хором сказати: «Будьмо здорові!»