Урок-тренінг "День Гідності"

Про матеріал
Урок-тренінг присвячений Всесвітньому Дню Гідності. Мета: показати, наскільки важливим є почуття власної гідності у кожної окремої людини та нації в цілому; виховувати в учнях почуття патріотизму, національної самосвідомості, гідності та громадянської активності, любові до рідної країни; розвивати бажання стати гідними громадянами України; почуття гордості за свою Батьківщину, усвідомлення себе відповідальним за долю своєї держави.
Перегляд файлу

День Гідності

Мета: показати, наскільки важливим є почуття власної гідності у кожної окремої людини та народу в цілому. Пояснити, що лише повага до себе може стати рушійною силою великих змін; розширити знання учнів про власну країну вшанувати патріотизм і мужність громадян-учасників Помаранчевої революції 2004 року та Революції Гідності 2013-2014 років; виховувати в учнях почуття патріотизму, національної самосвідомості, гідності та громадянської активності, любові до рідної країни; розвивати бажання стати гідними громадянами України; почуття гордості за свою Батьківщину, усвідомлення себе відповідальним за долю своєї держави.

Обладнання та матеріали: аркуші паперу формату А-4, плакат «Наш перший Універсал», «Тепломір настрою», фломастери, стікери, кольорові картки.

Хід заняття:

Найголовніше в житті людини – зберегти свою людську гідність всупереч усьому.

Тому що людина без гідності – неповноцінна людина, а народ без гідності – це вже не народ. (Ада Роговцева)

I Вступна частина.

Привітання.

Знайомство.

Зараз я хочу з вами знову познайомитись.

Назвіть, будь – ласка, яка життєва цінність є для вас найважливішою.

Рефлексія емоційного стану та настрою

Також я попрошу Вас поділитися з нами своїм настроєм. Для цього прикріпіть стікер з своїм прізвищем на тепломір настрою.

Прийняття правил роботи групи. Вправа «Наш перший Універсал»

Перед початком роботи нам необхідно встановити правила , яких будемо дотримуватися під час проведення тренінгу. Запишемо їх на плакаті «Наш перший Універсал».

Асоціативний кущ

Опишіть одним словом, з чим у Вас асоціюється слово «Гідність»

Оголошення теми і мети тренінгу.

Кожен і кожна із нас – і діти, і дорослі – роблять вибір, що формує наш світогляд і світ навколо нас, щоденно: на ігровому майданчику й на роботі, на рівні місцевих співтовариств і в глобальному суспільстві в цілому. Ми маємо можливість досягти більшої поваги до себе й до інших людей завдяки тому, які рішення ми приймаємо і як використовуємо наші ресурси. Керуючись у своїх діях почуттям власної гідності, ми можемо сприяти розвитку позитивних глобальних змін на різних рівнях нашого суспільства. Концепція «гідності» базується на тому, що всі люди мають внутрішнє почуття власної гідності. Цією невід’ємною якістю володіє кожен і кожна з нас завдяки властивості людяності. Наше почуття власної гідності росте, коли ми відчуваємо повагу до наших прав і свобод, і коли ми живемо в атмосфері свободи вибору й дій, що сприяє підвищенню самоповаги, розвитку в нас цілісності особистості й людських якостей.

II Основна частина.

Вправа «Світ моєї мрії»

Закрийте очі та уявіть таку ситуацію:

Ви ще не народилися, але вже ось-ось народитеся. Ви ще не знаєте, частиною якої сім'ї станете, у якій країні будете жити, які матимете фізичні та інтелектуальні здібності, чи народитеся Ви хлопчиком або дівчинкою, багатими чи бідними, здоровими чи хворими, у зоні чи поза зоною конфлікту, фізично у безпеці чи ні тощо. Пофантазуйте кілька хвилин, уявіть, у який світ Ви прийдете. Тепер коротко занотуйте в таблиці різні аспекти того життя, яке Ви уявили.

Якої Ви статі?

 

 

 

Якої Ви раси?

Чи достатньо у Вас їжі? Яка вона?

Чи маєте Ви свободу думки і слова?

Яку маєте освіту?

 

 

 

 

Чи відчуваєте Ви рівність?

Яка у Вас ситуація з водою?

Чи доступні Вам технології / інтернет?

Як забезпечується охорона здоров’я?

 

 

 

 

Якою мірою Ви у безпеці?

Чи є у Вас житло дім?

Чи відчуваєте Ви співпереживання  співчуття від інших людей?

Чи сповідуєте Ви якусь релігію? Якщо так, то яку?

 

 

Чи маєте Ви доступ до правосуддя?

Чи маєте Ви гроші? Скільки? Звідки?

Які природа і довкілля там, де Ви народитеся?

А тепер уявіть, що Ваш клас – це цілий світ.

Отже, Ви народилися в такому світі.

СТАТЬ: Половина з вас – дівчата, половина – хлопці.

ГРОШІ: Одна людина серед вас має статок понад мільярд доларів. Ще одна – є комфортно заможною і має 750 000 доларів США (19 млн. грн). Ще 20 % мають від 10 000 до 100 000 доларів США (від 250 000 до 2 500 000 грн). 50 % мають менше 2 200 доларів (55 000 грн). Решта мають від 2 200 до 10 000 доларів США (від 55 000 до 250 000 грн).

ОСВІТА: 85 % з вас можуть читати та писати. Решта – не можуть. 7 % мають вищу освіту. Решта не мають.

ЖИТЛО: 80 % з вас мають житло. Решта – ні.

ЇЖА: Одна особа серед вас вмирає від голоду. Ще 10 % недоїдають. 40 % мають зайву вагу. Ще 15 % страждають на ожиріння. Решта (лише 35 %) мають нормальну вагу.

ВОДА: 10 % з вас не мають доступу до безпечної та чистої води. Усі інші мають.

КОНТИНЕНТ: 60 % з вас живуть в Азії, 15 % – в Африці, 10 % – у Європі, 10 % – у Латинській Америці та в Карибському регіоні, 5 % – у Північній Америці.

БЕЗПЕКА / НЕСТАБІЛЬНІСТЬ: 30 % з вас живуть у країнах, які розпадаються, потерпають від насильства та конфліктів. Інші – у відносній безпеці.

ІНТЕРНЕТ: 50 % з вас не мають доступу до інтернету. Решта мають

Вправа «Пазл»

А зараз обєднайтесь у 4 команди. Вам потрібно скласти пазл і тоді ви зможете прочитати основні принципи гідності людини.

1. Кожна людина має право на гідне життя.

2. Гідне життя означає можливість реалізувати свійпотенціал, що має підкріплюватися гідною медичною допомогою, освітою, заробітком і почуттям безпеки.

3. Гідність означає свободу вибору йдійі повагу до цих прав.

4. У своїх діях ми повинні керуватися почуттям власноїгідності.

5. Перш за все, наша гідність взаємопов’язана з гідністю інших людеи

Вправа «Лист Гідності у своє майбутнє»

Напишіть собі листа у майбутнє з ідеями про те, як протягом наступного року Ви можете ставати більш гідною людиною. Нехай основні принципи гідності будуть Вам дороговказом. Лист може починатися, наприклад, так: Привіт, я – це ти рік тому. Я пишу тобі, _________, у майбутнє, щоб сказати, що я хочу бути гідною людиною! І протягом року я намагатимуся…

Покладем на зберігання до нашої скриньки у класі, а за рік у такий же День гідності відкриємо його та дізнаємось, як Ви змінилися.

Гра «Гідний - Негідний».

Об’єднайтесь у пари. Я Вам даю картку з описом змодельованої ситуації.

Один учень має придумати гідний вчинок, а інший - навпаки.

(Наприклад: Мама попросила мене винести сміття. Гідний вчинок: виконати прохання мами. Негідний: грубо відмовити, чи все ж погодитись, але лишити пакет зі сміттям у під'їзді, або викинути десь по дорозі.)

Інформаційне повідомлення

День Гі́дності та Свобо́ди  свято в Україні, що відзначається щороку 21 листопада на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року). Є наступником свята Дня Свободи, що відзначалося 22 листопада на честь Помаранчевої революції у 2005—2011 роках, поки не було скасоване указом Президента Віктора Януковича. 13 листопада 2014 року Президент України Петро Порошенко підписав указ, згідно з яким в Україні 21 листопада відзначається День гідності та свободи

Встановлене «з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження та донесення до сучасного і майбутніх поколінь об'єктивної інформації про доленосні події в Україні початку XXI століття, а також віддання належної шани патріотизму й мужності громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року — лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів нашої держави та її європейського вибору…» згідно з указом Президента України Петра Порошенка  872/2014 «Про День Гідності та Свободи» від 13 листопада 2014 року

Після подій 2013-го - 2014-го року, революції Гідності і трагедії початку неоголошеної війни Росії проти України, окупації «братнім російським народом» Кримського півострова і декількох обласних центрів на сході України, відповідно до Указу Президента України Петра Порошенка № 872/2014 від 13-го листопада 2014-го року, з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження та донесення до сучасного і майбутніх поколінь об’єктивної інформації про доленосні події в Україні початку XXI століття, а також віддаючи належне шанування патріотизму і мужності громадян, які восени 2004-го року і в листопаді 2013 - лютому 2014 стали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів Української держави та її європейського вибору, святковий День отримав нове дихання.

Руханка «Моє ім’я Україна»

Але перед тим, як перейти до наступного етапу роботи трішки відпочинемо.

Робота в групах. Вправа «Портрет людини-патріота»

Об’єднайтесь, будь ласка, у 2 групи

Вам потрібно створити портрет людини, якій притаманні риси та якості патріота-громадянина.

(Кожна підгрупа спочатку визначає, які саме якості мають бути притаманні людині-патріоту, а потім створює портрет такої людини з будьяких підручних матеріалів. По закінченню часу наробки підгруп презентуються у великому колі.)

Онлайн-екскурсія в Музей Революції Гідності

https://maidanmuseum.org/

Метод «Прес»

«Патріотом має бути кожен, тому що…»

III Заключна частина.

Вправа «Я пишаюся собою, тому що...»

Продовжіть фразу «Я пишаюся собою, тому що...»

Вправа «Я викидаю...»

Запишіть на стікерах, свій поганий вчинок (якщо такий є...)

Продовжити фразу «Я викидаю в кошик для сміття свій поганий вчинок....

Рефлексія

Чи змінився Ваш настрій?

Якщо так, то можете змінити розташування своїх стікерів відповідно до свого настрою.

Вправа «Віночок побажень»

Учні стають в коло і, по черзі, починаючи із вчителя, продовжують фразу «Я бажаю тобі…»

Прощання.

Візьміться всі за руки і повторіть за мною: 

«Я буду жити Гідно»

 

Використані джерела

  • Бех І. Д., Кириченко В. І., Петрочко Ж. В. З Україною в серці (тренінг з патріотичного виховання дітей та молоді) : посіб. / І.Д. Бех, В.І. Кириченко, Ж.В. Петрочко. – Харків: «Друкарня Мадрид» , 2016. – 140 с. Видання 2-ге, змінене.
  • https://maidanmuseum.org/
  • https://uk.wikipedia.org
  • https://www.edcamp.org.ua/

1

 

doc
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
3848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку