ТЕМА № 3: «ДО КОГО ЗВЕРТАТИСЯ ПО ДОПОМОГУ»
МЕТА: навчити учнів з’ясовувати, до якої рятувальної служби потрібно звертатися у разі небезпечної ситуації; навчити застосовувати знання з природничих наук для забезпечення добробуту, здоров’я та безпеки; долати труднощі, діяти в умовах ризиків та непередбачених ситуацій; розвивати уміння швидко та стисло складати повідомлення для рятувальних служб; тренувати винахідливість та вміння взаємодіяти з рятувальниками; виховувати відповідальність, впевненість у собі.
Навчальні завдання
Наприкінці уроку учні повинні:
Обладнання та матеріали: плакат «Очікування», ілюстрації з небезпечними ситуаціями, телефон, папір формату А3, маркери, підручник, зошит – практикум.
Що підготувати заздалегідь:
Домашнє завдання:
Структура тренінгу:
Частина |
Види роботи |
Тривалість |
Вступна частина |
1. Привітання 2. Зворотній зв’язок, перевірка домашнього завдання 3. Оголошення теми та завдань уроку 4. Знайомство 5. Очікування 6. Правила роботи |
10 хв. |
Основна частина |
1.Вправа «Асоціація» 2.Інформаційне повідомлення «Рятувальні служби» 3. Робота в групах 4. Вправа «Повідомлення у службу порятунку» 5. Руханка «Ураган для тих, хто…» 6. Самонавчання 7. Практична робота 8. Домашнє завдання |
30 хв.
|
Заключна частина |
1.Зворотній зв’язок 2. Коментоване оцінювання 3. Очікування 4. Прощання. Вправа «Я вмію, я знаю, я зможу» |
5 хв. |
ХІД ТРЕНІНГУ:
І. Вступна частина
1. Привітання
- Доброго дня! Давайте візьмемося за руки, подаруємо одне одному посмішку та поглядом побажаємо усім присутнім хорошого настрою для роботи.
2. Зворотній зв’язок, перевірка домашнього завдання
- Прошу кожного учня по черзі показати плани евакуацій своїх будинків та розповісти, як ви перевірили разом з батьками пожежну безпеку вашого помешкання. Кому із вас вдалося навчити молодших членів родини евакуюватися зі свого помешкання?
3. Оголошення теми та завдань уроку
- Тема нашого уроку «До кого звертатися по допомогу». У кінці уроку ми зможемо називати види і телефони рятувальних служб, які можуть надати допомогу в екстремальній ситуації навчимося складати стислі та інформативні повідомлення до рятувальних служб; продемонструємо вміння швидко викликати рятувальників та надавати їм посильну допомогу.
- Як ви гадаєте, для чого нам все це знати?
4. «Знайомство».
- Назвіть своє ім’я та продовжіть фразу: «Я почуваю себе безпечно, коли…»
5.«Очікування».
- Прошу написати свої очікування на піщинках та помістити їх у верхню частину піщаного годинника.
6. Правила роботи на тренінгу.
- Об’єднайтеся у пари за бажанням та за допомогою пантоміми покажіть по два правила роботи на тренінгу, які я вам найбільше подобаються.
ІІ. Основна частина
1. Вправа «Асоціація»
- Які асоціації у вас викликає слово «небезпека»?
(Усі відповіді учнів записуються на фліп - чарті)
- Які почуття виникають у вас, коли ви чуєте це слово?
2. Інформаційне повідомлення «Рятувальні служби»
- Якщо сталося те, з чим ви не можете впоратися, слід негайно повідомити спеціальну службу. У зошиті – практикумі (стр. 79) наведено інформацію про рятувальні служби, до яких можна звернутися в разі екстремальної ситуації.
(Ознайомлення та обговорення в колі)
3. Робота в групах
Об’єднання в групи (червоний, жовтий, зелений)
- Кожна група отримає зображення небезпечної ситуації. Завдання: за допомогою блок-схеми на стр. 181 підручника визначте, до якої служби слід звернутися у цьому випадку.
(Презентації груп)
4. Вправа «Повідомлення у службу порятунку» (продовження роботи в групах)
- Ви вже знаєте, куди звернутися по допомогу. Але що сказати? У критичній ситуації можна розгубитися, і дорогоцінний час спливатиме марно, поки добереш потрібні слова і повідомиш рятувальникам необхідну інформацію. Запам’ятайте головне правило: «Менше слів – більше інформації».
Завдання групам: скласти повідомлення про небезпечну ситуацію за планом:
1. Що трапилося?
2. Хто постраждав?
3. Адреса і найбільш зручний маршрут, щоб під’їхати.
4. Прізвище того, хто телефонував.
(Виступи представників груп, які роблять повідомлення за допомогою телефону).
5. Руханка «Ураган для тих, хто…»
1. Ніколи не потрапляли в екстремальні ситуації.
2. Були свідками ДТП.
3. Були учасниками ДТП.
4. Викликали міліцію, «швидку допомогу» або пожежників.
5. Мають серед родичів лікаря, міліціонера, пожежника або рятувальника.
6. Самі хотіли б працювати у службах порятунку.
6. Самонавчання
- Для того, щоб повідомити рятувальну службу потрібно телефон. Але бувають випадки, коли телефону немає. Як діяти у такій ситуації? Пропоную вам перевірити свою винахідливість за допомогою крос – тесту (стр. 182 – 183) у підручнику.
(Опрацювання та обговорення)
7.Практична робота «Складання алгоритму дій у разі екстремальної ситуації»»
Учні пропонують варіанти дій, які записуються на папері А3.
7. Домашнє завдання:
- опрацювати $32 у підручнику;
- виконати завдання 2 (стр. 77) у зошиті – практикумі: дати відповіді на запитання тесту.
ІІІ. Заключна частина
1.Зворотній зв’язок. Вправа «Я вмію, я знаю, я зможу»
Учні по черзі продовжують фразу: «Я вмію … Я знаю… Я зможу…»
2. Коментоване оцінювання роботи учнів
Учні оцінюють роботу кожного учасника у групах.
3. «Очікування»
- Якщо ваші сподівання на тренінгу здійснилися, то перемістіть свої піщинки у нижню частинку годинника.
4. Прощання
Завершення тренінгу проводиться у колі.
- Уявіть, що в лівій долоні ви тримаєте те, що знали і вміли до цього тренінгу, а в правій – те, чого навчилися сьогодні. За командою з’єднайте долоні й вигукніть: «Так!»
- Дякую всім присутнім за співпрацю!