Урок-тренінг "До кого звертатися по допомогу"

Про матеріал
Розробка уроку-тренінгу, під час якого здобувачі освіти мають змогу підвищити свій рівень інформованості та розширити знання; це процес, який сприяє розвитку креативності учнів, формуванню ключових та предметних компетентностей і життєво важливих навиків.
Перегляд файлу

ТЕМА № 3: «ДО КОГО ЗВЕРТАТИСЯ ПО ДОПОМОГУ»

МЕТА: навчити учнів з’ясовувати, до якої рятувальної служби потрібно звертатися у разі небезпечної ситуації; навчити застосовувати знання з природничих наук для забезпечення добробуту, здоров’я та безпеки; долати труднощі, діяти в умовах ризиків та непередбачених ситуацій; розвивати уміння швидко та стисло складати повідомлення для рятувальних служб; тренувати  винахідливість та вміння взаємодіяти з рятувальниками; виховувати відповідальність, впевненість у собі.

Навчальні завдання

Наприкінці уроку учні повинні:

  •  називати види і телефони рятувальних служб, які можуть надати допомогу в екстремальній ситуації;
  • складати стислі та інформативні повідомлення до рятувальних служб;
  • продемонструвати вміння швидко викликати рятувальників та надавати їм посильну допомогу.

Обладнання та матеріали: плакат «Очікування», ілюстрації з небезпечними ситуаціями, телефон, папір формату А3, маркери, підручник, зошит – практикум.

Що підготувати заздалегідь:

  • плакат «Очікування», на якому зображено піщаний годинник;
  • ілюстрації з небезпечними ситуаціями.

 

Домашнє завдання:

  • підручник $ 32;
  • зошит – практикум (с. 77)  завдання  2.

 

 

Структура тренінгу:

Частина

Види роботи

Тривалість

Вступна частина

1. Привітання

2. Зворотній зв’язок, перевірка домашнього завдання

3. Оголошення теми та завдань уроку

4. Знайомство

5. Очікування

6. Правила роботи

10 хв.

Основна частина

1.Вправа «Асоціація»

2.Інформаційне повідомлення «Рятувальні служби»

3. Робота в групах

4. Вправа «Повідомлення у службу порятунку»

5. Руханка «Ураган для тих, хто…»

6. Самонавчання

7. Практична робота

8. Домашнє завдання

30 хв.

 

Заключна частина

1.Зворотній зв’язок

2. Коментоване оцінювання

3. Очікування

4. Прощання. Вправа «Я вмію, я знаю,  я зможу»

5 хв.

 

ХІД ТРЕНІНГУ:

 

І. Вступна частина

 

1. Привітання

- Доброго дня! Давайте візьмемося за руки, подаруємо одне одному посмішку та поглядом побажаємо усім присутнім хорошого настрою для роботи.

 

2. Зворотній зв’язок, перевірка домашнього завдання

- Прошу кожного учня по черзі показати плани евакуацій своїх будинків та розповісти, як ви перевірили разом з батьками пожежну безпеку вашого помешкання. Кому із вас вдалося навчити молодших членів  родини евакуюватися зі свого помешкання?

 

3. Оголошення теми та завдань уроку

- Тема нашого уроку «До кого звертатися по допомогу». У кінці  уроку ми зможемо називати види і телефони рятувальних служб, які можуть надати допомогу в екстремальній ситуації навчимося складати стислі та інформативні повідомлення до рятувальних служб; продемонструємо вміння швидко викликати рятувальників та надавати їм посильну допомогу.

- Як ви гадаєте, для чого нам все це знати?

 

4. «Знайомство».

- Назвіть своє ім’я та  продовжіть фразу: «Я почуваю себе безпечно, коли…»

 

5.«Очікування».

- Прошу написати свої очікування на піщинках та помістити їх у верхню частину піщаного годинника.

 

 

6. Правила роботи на тренінгу.

- Об’єднайтеся у пари за бажанням та  за допомогою пантоміми покажіть по два правила роботи на тренінгу, які я вам найбільше подобаються.

ІІ. Основна частина

1. Вправа «Асоціація»

- Які асоціації у вас викликає слово «небезпека»?

(Усі відповіді учнів записуються на фліп - чарті)

- Які почуття виникають у вас, коли ви чуєте це слово?

 

2. Інформаційне повідомлення «Рятувальні служби»

- Якщо сталося те, з чим ви не можете впоратися, слід негайно повідомити спеціальну службу. У зошиті – практикумі (стр. 79) наведено інформацію про рятувальні служби, до яких можна звернутися в разі екстремальної ситуації.

(Ознайомлення та обговорення в колі)

 

3. Робота в групах

Об’єднання в групи (червоний, жовтий, зелений)

- Кожна група отримає  зображення  небезпечної ситуації. Завдання: за допомогою блок-схеми  на стр. 181 підручника визначте, до якої служби слід звернутися у цьому випадку.

(Презентації груп)

4. Вправа  «Повідомлення у службу порятунку» (продовження роботи в групах)

- Ви вже знаєте, куди звернутися по допомогу. Але що сказати? У критичній ситуації можна розгубитися, і дорогоцінний час спливатиме марно, поки добереш потрібні слова і повідомиш рятувальникам необхідну інформацію. Запам’ятайте головне правило: «Менше слів – більше інформації».

Завдання групам: скласти повідомлення про небезпечну ситуацію за планом:

1. Що трапилося?

2. Хто постраждав?

3. Адреса і найбільш зручний маршрут, щоб під’їхати.

4. Прізвище того, хто телефонував.

(Виступи представників груп, які роблять повідомлення за допомогою телефону).

 

5. Руханка «Ураган для тих, хто…»

1. Ніколи не потрапляли в екстремальні ситуації.

2. Були свідками ДТП.

3. Були учасниками ДТП.

4. Викликали міліцію, «швидку допомогу» або пожежників.

5. Мають серед родичів лікаря, міліціонера, пожежника або рятувальника.

6. Самі хотіли б працювати у службах порятунку.

 

6. Самонавчання

- Для того, щоб повідомити рятувальну службу потрібно телефон. Але бувають випадки, коли телефону немає. Як діяти у такій ситуації? Пропоную вам перевірити свою винахідливість за допомогою крос – тесту (стр. 182 – 183) у підручнику.

(Опрацювання та обговорення)

 

7.Практична робота «Складання алгоритму дій у разі екстремальної ситуації»»

Учні пропонують варіанти дій, які записуються на папері А3.

  1. Не піддаватися паніці.
  2. Оцінити ситуацію та свої можливості, якщо ситуація загрожує життю, діяти негайно.
  3. Якщо сам упораєшся із ситуацією, скласти план дій
  4. Вчасно звернутися по допомогу до рятувальних служб, родичів, сусідів.
  5. Стисло повідомити, що сталося.
  6. Надати першу допомогу потерпілому.

 

7. Домашнє завдання:

- опрацювати $32 у підручнику;

- виконати завдання 2 (стр. 77) у зошиті – практикумі: дати відповіді на запитання тесту.

 

ІІІ. Заключна частина

1.Зворотній зв’язок. Вправа «Я вмію, я знаю, я зможу»

Учні по черзі продовжують фразу: «Я вмію … Я знаю… Я зможу…»

 

2. Коментоване оцінювання роботи учнів

Учні оцінюють роботу кожного учасника у групах.

 

3. «Очікування»

- Якщо ваші сподівання на тренінгу здійснилися, то перемістіть свої піщинки у нижню частинку годинника.

4. Прощання

 Завершення тренінгу проводиться у колі.

- Уявіть, що в лівій долоні ви тримаєте те, що знали і вміли до цього тренінгу, а в правій – те, чого навчилися сьогодні. За командою  з’єднайте долоні й вигукніть: «Так!»

 

- Дякую всім присутнім за співпрацю!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2021
Переглядів
2483
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку