Матеріал тренінгу: «Хочеш бути здоровим – рухайся!» сприяє формуванню здорового способу життя, а саме усвідомленню учнями переваги фізичної активності, занять різними видами спорту, вихованню сили волі, впевненос- ті в собі, бажанню вдосконалюватися. Протягом тренінгу учні вчатьсяпра-цювати в команді, висловлювати думки.
Тема: «Хочеш бути здоровим - рухайся!»
Мета: - забезпечити усвідомлення учнями переваги фізичної активності й мотивувати їх до відповідних занять;
- формувати вміння працювати в групі, аналізувати, робити висновки, висловлювати свою думку;
- виховувати волю, впевненість в собі, вміння співчувати, бажання вдосконалюватися.
Методи навчання: розповідь, мозковий штурм, робота в групах, коментування відеоматеріалів.
І. Актуалізація опорних знань.
Здоров'я, його складові.
Фактори здоров'я.
II. Мотивація учбової діяльності, постановка мети та завдань уроку.
Згадуємо відому вже формулу здоров'я:
Здоров’я |
= |
раціональне харчування |
+ |
чергування праці та відпочинку |
+ |
достатня рухова активність |
- |
шкідливі звички |
Всі ці фактори здоров'я разом складають наш спосіб життя і залежить він від кого? (самої людини)
(На дошці)
«Хочеш бути здоровим - товаришуй з фізичною культурою, чистим повітрям і здоровою їжею: користуйся всім, але не зловживай!»
Очікування: Якоюсь мірою життя нагадує річку, якою ми пливемо у човні. Можна нічого не робити у човні, просто плисти за течією. Час від часу човен прибиватиметься до якогось берега. Уявімо, що вам хочеться потрапити в якесь особливе місце на річці. Воно безпечне, красиве, там чудовий клімат, там люди, які вам подобаються. Але ви не зможете туди потрапити, якщо будете просто плисти за течією. Ви маєте дотримуватися певного курсу. Тоді ви пройдете через пороги, іноді, може, доведеться навіть гребти проти течії. Там можуть бути й інші перешкоди. Може, вам навіть доведеться тягнути човна вздовж берега. Це набагато складніше, ніж просто лежати в човні й плисти за течією. Але зусилля ваші варті того. Ви знаєте, куди вам плисти, тому ви плануватимете цю подорож найретельнішим чином. Може ви зробите неправильний крок і трохи заблукаєте, але оскільки ви знаєте, куди плисти, ви знайдете шлях. І де дасть вам додаткову енергію, щоб продовжувати йти до своєї мети. І нагородою вам буде острів, де ви натішитеся життям, будете здорові і веселі.
Розташуйте свої човники на малюнку (на берегах річки чи на воді) в залежності від того бажаєте ви прикладати зусилля для того, щоб бути здоровими, чи згодні просто плисти за течією.
Визначимо тему нашого тренінгу. Для цього треба завершити рядки вірша:
Слова-підказка (на дошці)
Щоб міцне здоров'я мати
Треба дуже добре знати
Дітям правила прості
Та за змістом - золоті.
Щоб з твоїм здоров'ям
Все було в порядку
Кожен день свій починай
... (з ранкової зарядки)
Хочеш бути силачем –
Подружи зі ... (спортом)
З ковзанами і з м'ячем,
... (стадіоном, кортом).
На уроках сидиш рівненько
Любиш фізкультуру
Не загрожує тобі... (порушення статури).
Якщо завжди відпочинком
Комп'ютер володіє
Знай, загрожує тобі... (гіподинамія)
Отже: «Хочеш бути здоровим - рухайся!», бо «Рух - де життя»
Відповідь проста - (?) фізичні вправи, заняття спортом, будь-яка рухова активність.
Руховка з м'ячем «Передай іншому»
Той, хто отримує м'яч, називає вид рухової активності, вид спорту.
четверта група - учні, які мають спортивні досягнення.
Завдання групам
І гр. -Які якості у людини розвивають різні фізичні вправи?
(Встановлюють відповідність між представниками видами спорту та якостями людини)
біг - витривалість, швидкість
гімнастика - гнучкість
атлетика - сила
спортивні ігри - спритність
____________- воля, характер, хоробрість.
Всі вони допомагають досягти результатів, гартують волю, зміцнюють характер, додають хоробрості, впевненості в собі.
Твої друзі - спорт і рух Загартовуй тіло й дух
Щоб була щаслива доля Загартовуй силу й волю.
Ці всі якості необхідні людині у щоденному житті, та найбільше - в небезпечних ситуаціях, коли треба рятувати своє, або чиєсь життя.
(Встановити відповідність між зображеними на малюнках, об'єднати їх в пари.)
ІІІ гр.
Чи допомагають фізичні вправи вчитися?
(учні отримують друкований матеріал, готують виступ групи).
Фізичні вправи допомагають дітям вчитися, не вірите? Тоді прислухайтеся до висновків учених. Обстеживши учнів третіх-шостих класів, вони з'ясували, що діти з добре розвиненими м'язами у п'ять разів рідше мають проблеми з навчанням. Вони менше втомлюються, краще організовують свій час, уміють зосереджуватися на досягненні результату.
Недаремно ще у давнину казали: «Хочеш бути сильним - бігай! Хочеш бути красивим - бігай! Хочеш бути розумним - бігай!» У міру, звісно. Адже твору на біговій доріжці не напишеш і до контрольної не підготуєшся. Та й після кількагодинного тренування важко зосередитися на чомусь. Однак зміна розумових навантажень на помірні фізичні навпаки - це найкращий спосіб гармонійного розвитку. Тому запам'ятай ще один відомий вислів: «У здоровому тілі - здоровий дух!». Отже: «Хочеш добре вчитися - рухайся!»
ІV гр.
Який вид спорту обрати?
(Учні демонструють свої нагороди, розповідають про спортивні досягнення.)
Отже, якщо маєте змогу записатися до спортивної секції - запишіться.
Але зважайте на те, що у вашому віці шкідливо займатися важкою атлетикою, атлетичною гімнастикою, бігом на довгі дистанції, стрибками з великої висоти. Вони створюють надмірне навантаження на хребет, а він у вас ще не досить міцний.
Отже заняття цими? а. також екстремальними видами спорту треба відкласти.
3. Добру статуру, витривалість можна виробити і за допомогою фізичної праці, роботи в саду, ранкової гімнастики, уроків фізкультури, танців, активної участі в житті школи, класу (активна життєва позиція).
Нам відпочити допоможе руховка:
Всі підняли руки - раз
На ногах стоїть весь клас.
Два - присіли, руки вниз
На сусіда подивись.
Раз, і вгору, два і вниз
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
4. Чи спостерігаєте ви за спортивними подіями в країні, світі?
Останні з них – олімпійські (зимові, літні). Але сьогодні мова піде не про звичайних спортсменів, а про людей з обмеженими можливостями.
Таких людей дуже багато, але ніякі фізичні вади – слабкий зір і навіть сліпота, відсутність рук або ніг, глухота – не заважають їм не тільки займатися спортом, а й досягати великих успіхів. (Досягнення параолімпійців)
У чому сила цих людей?
5. Навіщо і чому люди танцюють?
Виявляється, що й інвалідний візок танцювати не заважає .(Повідомлення учня)
Танго втрьох, або візок - танцям не завадить.
Будучи маленькою дівчинкою, киянка Ілона Слуговіна, втратила можливість ходити. Але це не завадило їй стати трикратною чемпіонкою світу та шестикратною чемпіонкою Європи з танців.
Доля одного разу надала дівчині шанс повернутися до повноцінного життя і вона приклала максимум зусиль, щоб скористатися цим.
«Дівчинка проживе не більше п'яти років», - це вирок лікарів.
«...Дитинство своє пам'ятаю смутно, - зізналась Ілона. У пам'яті лише те, як у 3 роки впала на коліна й більше не піднялася.»
Одного разу, коли їй виповнилося 16 років у неї вдома пролунав телефонний дзвоник. Дівчина не повірила своїм вухам, їй запропонували займатися танцями. Спочатку вона подумала, що це якийсь злий жарт, як можна танцювати в інвалідному візку. Але як людина з почуттям гумору, вона поцікавилась, куди під'їхати.
Виявилось, що в танцювальному клубі вирішили створити групу інвалідів.
Ілона ніколи не могла подумати, що на візку можна якось рухатися, крім того, що просто пересуватися.
(Перегляд відеоматеріалів про змагання з бальних танців між людьми в інвалідних візках).
ІV. Підведення підсумків.
Пам’ятайте: «Крім рішення й надії до здоров’я ведуть дії».
Отже. нічого в житті не дається без зусиль, без наполегливої праці. Людина, яка навчилася долати перешкоди, може досягти в житті того, чого вона хоче.
Побажайте один одному здоров’я, починаючі словами: «Будь здоровий, а для цього…».
1