Поурочне календарно- тематичне планування з основ здоров'я для учнів 5 класу, з урахуванням кількості годин з кожної теми відповідно до програми з основ здоров'я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Основи здоров’я
5 клас
(Відповідно до програми з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
(35 годин- 1 год на тиждень, з них 4 години – резервні)
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
|
5-А |
5-Б |
||
|
Здоровий спосіб життя. Принципи безпеки життєдіяльності. Практична робота: «Моделювання поведінки у разі погіршення самопочуття Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла» |
|
|
|
Безпека і небезпека. Практична робота: «Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію» |
|
|
|
Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багато смугової дороги. Практична робота: «Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості». Практична робота : «Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги. Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці». |
|
|
|
Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Практичні роботи : «Відпрацювання навичок поведінки у транспорті». |
|
|
|
Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. Практичні роботи: «Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті |
|
|
Розділ ІІ. Психічна і духовна складові здоров’я.(5годин) |
|||
|
Уміння вчитися. Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Практична робота: «Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя. Мій розпорядок дня. |
|
|
|
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання.
|
|
|
|
Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам'ятовування. Підготовка до контрольної роботи. Практична робота: «Відпрацювання навичок успішного навчання у класі», «Відпрацювання навичок ефективного самонавчання(бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання)». |
|
|
|
Унікальність людини. Розвиток самоповаги.Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. |
|
|
|
Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття. Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Практична робота: Відпрацювання навичок висловлювання почуттів
|
|
|
Розділ ІІІ. Фізична складова здоров’я.(5 годин) |
|||
|
Принципи і методи загартовування. Рухова активність. |
|
|
|
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. Практична робота: «Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах», «Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід» |
|
|
|
Профілактика порушень постави і гостроти зору. Практична робота: «Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей», «Розрахунок максимальної маси портфеля». |
|
|
|
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну.
|
|
|
|
Вплив телебачення і комп'ютера на здоров'я. Практична робота: «Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером». |
|
|
Розділ ІV. Соціальна складова здоров’я. Тема 1. Соціальний добробут (8 годин) |
|||
|
Право на здоров'я. Права дитини. Обов'язки учня і громадянина. Практична робота: «Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки)». |
|
|
|
Спілкування і здоров'я. Ефективне спілкування. Практична робота: «Відпрацювання навичок ефективного спілкування». |
|
|
|
Вплив поведінки на здоров'я. Переваги упевненої поведінки. Практична робота: «Відпрацювання навичок упевненої поведінки |
|
|
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів. Взаємодопомога членів родини. Практична робота: «Моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих». |
|
|
|
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями й дівчатами. |
|
|
|
Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі |
|
|
|
Безпека спілкування в інтернеті. Практична робота «Безпека спілкування в інтернеті». |
|
|
|
Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я (ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. |
|
|
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі. (13 годин) |
|||
|
Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. |
|
|
|
Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Практична робота : «Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів». |
|
|
|
Дитина у автономній ситуації. Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного й телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.
|
|
|
|
Практична робота : «Моделювання безпечної поведінки із людьми», «Обстеження безпеки своєї оселі». Тематична атестація по вивченому матеріалу теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі». |
|
|
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки.
|
|
|
|
Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями. Практична робота : «Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей», «Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях» |
|
|
|
Безпечне довкілля. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини. Способи збереження природного середовища. |
|
|
|
Практична робота : «Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок». |
|
|
|
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Практична робота : «Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення». |
|
|
|
Підручні рятувальні заходи. Практична робота: «Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів». |
|
|
|
Відпочинок на природі. Практична робота: «Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі». |
|
|
|
Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.
|
|
|