УРОК-ТРЕНІНГ КОНСТРУКТИВНЕ РОЗВ'ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ

Про матеріал
Мета Ознайомити учнів з поняттям конфлікту, прийомами конструктивного розв'язання конфліктів, відпрацювати навички самоконтролю Результати навчання Наприкінці заняття учні мають уміти: Розпізнавати конфлікти «поглядів» та «інтересів» Знати значення поняття «конфліктоген» Розрізняти «Я-повідомлення» і «Ти-повідомлення» називати шість кроків розв'язання конфлікту аналізувати конфлікти запобігати ескалаціі конфліктів конструктивно розв'язувати конфлікти
Перегляд файлу

УРОК-ТРЕНІНГ

КОНСТРУКТИВНЕ РОЗВ'ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ

 

D:\Курсова\3\мета.jpgМета

Ознайомити учнів з поняттям конфлікту, прийомами конструктивного розв'язання конфліктів, відпрацювати навички самоконтролю

D:\Курсова\3\розвязання.jpgРезультати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

  • Розпізнавати конфлікти «поглядів» та «інтересів»
  • D:\Курсова\3\пусто.jpgЗнати значення поняття «конфліктоген»
  • Розрізняти «Я-повідомлення» і «Ти-повідомлення»
  • називати шість кроків розв'язання конфлікту
  • D:\Курсова\3\пусто.jpgаналізувати конфлікти
  • запобігати ескалаціі конфліктів
  • конструктивно розв'язувати конфлікти

D:\Курсова\3\обладнання.jpgОбладнання і матеріали

  • Папір форматів А2, А3, А4
  • Олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, стікери.

D:\Курсова\3\що підготувати заздалегідь.jpgЩо підготувати заздалегідь

  • Ксерокопії вірша Дж. Румі про ім'я винограду
  • D:\Курсова\3\пусто.jpgТеатральний реманент для інсценування
  • Плакат «6 кроків розв'язання конфліктів»
  • Роздруковки вправ та підказок для кожних груп учнів
  • Музичний програвач з піснею «Ми посоримся и помиримся», а                 також роздруковки слів для кожного учня

D:\Курсова\3\домашнє завдання.jpgДомашнє завдання

Подивитися фільм «Опудало» Ролана Бикова

 

 

Стартові завдання

• Привітайте учнів, назвіть тему і завдання уроку.

• Зворотний зв’язок, актуалізація нової теми. Об’єднатися в пари. Учні розказують  один одному про людину, стосунки з якою вважають особливими. Відтак — про               ситуацію, коли сварилися чи сперечалися з цією людиною або іншими своїми               друзями. Що спричинило суперечку? Як це відбувалося? Що вони відчували?

• Мозковий штурм: «Які дії можуть спричинити суперечку?»

• Запитання для обговорення: Які почуття виникають в учасників конфлікту? Які наслідки               для здоров’я можуть мати конфлікти?

• Підсумуйте, що таке конфлікт і чому важливо навчитися конструктивно розв’язувати конфлікти (підручник, с. 176).

Вправа «На містку»

• Учні сидять у колі, в центрі крейдою накреслено лінію — «місток».

• Учитель: «Уявіть, що ця лінія — навісний місток через глибоку ущелину. Його розгойдує               вітер, а внизу вирує гірський потік. Цей місток такий вузький, що на ньому не можуть               розминутися двоє людей. Але одного разу, коли впав густий туман, на ньому               зустрілися двоє перехожих...»

• Запропонуйте бажаючим стати посередині лінії і показати, як можна пройти по містку, не               звалившись униз.

• Обговорення: Хто був лідером у цій ситуації? Учасники намагалися досягти лише своєї               мети чи допомагали партнеру? За допомогою мал. 76 (підручник, с. 178) з’ясуйте               запропонований учасниками спосіб розв’язання конфлікту. Які способи є               найдоречнішими в такій умовно небезпечній ситуації?

Практична робота

• Об'єднати клас на 2 групки, роздати їм роздруковані ситуації з конфліктами та підказками.

 Учні розігрують сценку конфліктів та коментують: Які способи розв'язання конфлікту               обрали персонажі історій? Який це вид конфлікту?

Обговорення історії

• Прочитайте вірш Дж. Румі про ім’я винограду

• Запитання для обговорення: Чи існувала взагалі конфліктна ситуація? (Ні, тому що  інтереси усіх чотирьох людей збігалися). Яких життєвих навичок бракувало

 персонажам? (Уміння слухати і перепитувати те, що незрозуміло). Який спосіб  розв’язання конфлікту вони обрали? (Боротьба — лайка, бійка). Який стиль поведінки               вони продемонстрували? (Агресивний).

Інформаційне повідомлення

• Назвіть шість кроків розв’язання конфлікту (підручник, с. 182—183).

• Нагадайте відмінність між «Я-повідомленнями» і «Ти-повідомленнями».

• Поясніть, що означають вислови: «Обговорювати проблему, а не людину» і «Змінити  позицію "Я — проти тебе" на позицію "Ми разом — проти проблеми"».

• Пояснити як запобігти розпалюванню конфліктів. Дати визначення понятю  «конфліктогени».

• Мозковий штурм: «Які конфліктогени ви знаєте?».

Робота в групах

• Об'єднуємо клас на 5 груп, роздаємо їм роздруковані 5 ситуацій. Учні по черзі  демонструють своє               вміння аналізувати конфлікт. Учні доповідають: який це був тип               конфлікту? які конфліктогени були використані? які типи повідомлень були               використані? який спосіб розв'язання конфлікту обрали персонажі та чим завершився               конфлікт?

Завершення тренінгу

Заспівати разом пісню:

«Мы поссоримся и поми римся»

docx
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку