14 травня о 18:00Вебінар: Закордонний досвід: принципи взаємодії батьків, вчителів та учнів у закладах освіти (на прикладі школи «Британніка», м. Будапешт)

Урок-тренінг "Проблеми ВІЛ / СНІДу "

Про матеріал

Тренінг "Проблеми ВІЛ / СНІДу"

Мета: виявити рівень знань, поінформованос­ті учнів та визначити їхнє ставлення щодо проблеми СНІДу; спонукати учасників до усвідомлення зв'язку між цінностями люди­ни, її поведінкою та наслідками для себе та оточуючих; поглибити знання дітей щодо СНІДу, основні шляхи зараження цією хво­робою та заходи щодо її профілактики; фор­мувати адекватне розуміння про­блеми існування хвороби СНІД, толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.


Перегляд файлу

 

Проблеми ВІЛ / СНІДу

Тренінг

Мета: виявити рівень знань, поінформованос­ті учнів та визначити їхнє ставлення щодо проблеми СНІДу; спонукати учасників до усвідомлення зв’язку між цінностями люди­ни, її поведінкою та наслідками для себе та оточуючих; поглибити знання дітей щодо СНІДу, основні шляхи зараження цією хво­робою та заходи щодо її профілактики; фор­мувати адекватне розуміння про­блеми існування хвороби СНІД, толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

Тривалість: 1 година.

Поняття: ВІЛ, СНІД, шляхи передачі, ризик зара­ження, толерантність, дискримінація.

Матеріали: маркери, аркуші паперу А4, АЗ, А1; плакати, стікери, клей, ножиці, скотч, журнали, газети, кольоровий папір.

«Поведінкадзеркало, у якому кож­ний показує своє обличчя».

Й. В. Ґете

«Думай гарно, і думки твої визріють гарними вчинками».

Л. М. Толстой

Хід заняття.

Завдання на знайомство

Вчитель пропонує кожному з учасників на арку­шах паперу написати власне ім’я (або як вас лас­каво називають вдома ваші батьки).

Вчитель нагадує, що золота рибка у казках завжди виконує бажання і просить кожного написати своє бажання на час тренінгу на стікері. Далі  пропонується кожному учаснику закріпити стіке­ри з написами на малюнку у вигляді рибки та озвучити свої записи.

  1. Завдання :
    З’ясуйте значення  термінів  ВІЛ і СНІД і як вони розшифровуються.
     
    В – вірус   ( збудник захворювань )
    І – імунодефіциту ( відсутність імунної реакції організму )
    Л – людини ( може бути тільки у людини )
     
    С – синдром ( низка симптомів , що вказують на хворобу)
    Н – набутого ( не спадкового)
    І -  імунного ( стосується імунної системи)
    Д – дефіциту ( відсутність або нестача )

 

  1. Анкета «Моє ставлення до ВІЛ-інфекції»

1.Із перелічених життєвих цінностей виберіть одну, найважливішу для вас:

а) цікава робота;

б) матеріально забезпечене життя;

в) щасливе сімейне життя;

г) здоров’я;

д) свобода у вчинках і діях;

е) свій варіант.

2.Яка ситуація стосовно ВІЛ-інфекції в Україні:

а) благополучна;

б) неблагополучна;

в) не замислювався.

3.Чи допускаєте ви для себе можливість зара­ження ВІЛ-інфекцією?

а) Так;

б) ні;

в) сумніваюся.

4.Чи робите ви висновок про здоров’я людини за її зовнішнім виглядом?

а) Так;

б) ні;

в) іноді.

5.Назвіть шляхи передачі ВІЛ-інфекції__ ______________

6.Оцініть ризик зараження ВІЛ-інфекцією під час внутрішньовенного введення наркотиків:

а) високий; 

б) низький;

в) не знаю.

7.Де можна обстежитися на ВІЛ-інфекцію?

а) у поліклініці;

б) у медичному пункті навчального закладу;

в) у центрі профілактики СНІДу;

г) у нашому місті немає таких місць;

д) не знаю.

8.Наскільки важлива для вас інформація про СНІД?

а) Дуже важлива;

б) не завадила б;

в) не замислювався про це;

г) не цікавить взагалі.

9.Із яких джерел ви одержуєте інформацію про ВІЛ/СНІД?

Чи розмовляли ви з однолітками про проблему ВІЛ/ СНІДу?

а) Так;

б) ні. 

10.Чи є у вас необхідний рівень знань та інфор­мація для бесіди про ВІЛ- інфекції?

а) Так;

б) ні;

в) не знаю.

11.Хто має говорити про ВІЛ-інфекцію і СНІД?

а) Педагоги;

б) лікарі;

в) батьки.

12.Як ви гадаєте, з якого віку необхідно давати інформацію з проблеми ВІЛ/СНІДу?______________________________________________________ _____________________________________

13.Чи досить у вас знань, щоб уникну­ти зараження ВІЛ-інфекцією?

а) Так;

б) ні;  

в) не знаю.

14.Чи дотримуєтесь ви застережень, щоб уникнути зараження ВІЛ?

а) Так;

б) ні;

в) не знаю.

15.Якщо так, то:

а) завжди;

б) від випадку до випадку;

в) не знаю. 

16.Куди і до кого ви звернетеся за допомогою щодо проблеми ВІЛ/ СНІДу, якщо виникне в цьому необхідніс_______________________________________________________________________________________________________________

17.Як ви гадаєте, якщо у вас виникне якась особиста проблема, чи захоче ви роз­повісти про неї батькам.

а) Так;

б) ні;

в) не знаю.

18.Яку інформацію ви хотіли б одержати додат­ково?___________________________________________________________________________________________________________________

 


 

 

Інформаційне повідомлення «ВІЛ/СНІД: достовірно про проблему»

Вчитель розповідає учасникам нову інформацію про ситуацію із ВІЛ/СНІДом в Україні.

 

  1. Завдання «Міфи й факти про ВІЛ/СНІД»

Учасникам зачитують твердження про ВІЛ, СНІД і пропонують вказати, чи правильні такі твердження (піднімаються картки Ф — факт; М — міф):

ВІЛ — це вірус, що спричиняє СНІД. (Ф)

Можна інфікуватися ВІЛ, випивши зі склян­ки, якою користувався ВІЛ-інфікований. (М)

ВІЛ передається через дружній поцілунок. (М)

Можна інфікуватися ВІЛ під час переливання неперевіреної крові. (Ф)

Людина-носій ВІЛ може інфікувати свого сек­суального партнера. (Ф)

Уживання алкоголю може підвищити ризик інфікування ВІЛ. (Ф)

Комарі можуть переносити ВІЛ. (М)

Використання одноразових шприців може за­хистити від ВІЛ-інфекції. (Ф)

Використання презервативів під час стате­вих контактів може зменшити ризик ВІЛ- інфекції. (Ф)

Можна інфікуватися ВІЛ через сидіння на уні­тазі. (М)

Більшість людей, інфікованих ВІЛ, становить загрозу для суспільства. (М)

ВІЛ — кінцева стадія захворювання на СНІД. (М)

СНІД — це респіраторна хвороба. (М)

 

Пам’ятка

Ти не заразишся, якщо будеш дотримуватися про­стих правил безпеки, навіть якщо у твоїй школі є хтось ВІЛ-інфікований.

Елементарні правила безпеки:

Будь обережний! Ніколи не грайся шприцами, які випадково знайшов на вулиці, й навіть не торкайся їх.

Якщо ти випадково вколовся знайденим шпри­цом, негайно скажи про це дорослим.

Уникай контактів із чужою кров’ю. Якщо все-таки це трапилося, добре промий шкіру проточною водою й негайно скажи про це до­рослим.

Стеж за тим, щоб медпрацівник, який тебе об­слуговує, використовував гумові рукавички й одноразові шприци.

Уникай незахищених статевих контактів.

ВІЛ-ІНФЕКЩЯ НЕ ЗАВАЖАЄ ДРУЖИТИ!

 

4.Завдання

Учасники діляться на 2 групи. Кожна група одер­жує ситуацію й аркуш паперу.

Необхідно прочитати опис ситуації, об­говорити її у групі, потім на аркуші написати, яку можна надати допомогу, підтримку. Від групи ви­ступає представник і кріпить аркуш на дошку. У випад­ку незгоди кожна група може запропонувати свій вихід із ситуації, що склалася. Обмін думками. Наприкінці гри вчитель може проаналізувати запропонова­ні варіанти.

Ситуація 1

У вас є дуже давній і хороший друг (назвемо його Макс). З певних обставин ви уже давно не спілкувались з ним. Але якось  приятель поділився із вами своїми неприємностями.

Нещодавно він зійшовся з однією компанією, де вживають наркотики ін’єкційним шляхом. Коли Макс пробував наркотики вперше, друзі його запев­няли, що нічого страшного не відбудеться. Днями він дізнався, що один хлопець із цієї компанії пі­дозрює в себе ВІЛ-інфекцію. Макс розгублений, не знає, що йому тепер робити. Він прийшов до вас за порадою. Що ви робитиме­те? Що порадите своєму  другові в цій ситуації?

Ситуація 2

У вас є дуже гарний друг, вас навіть можна назвати «не розлий водою». Ви за­вжди все робили разом: ходили до школи, готу­вали уроки, відвідували басейн, багато часу про­водили у вас удома. Останнім часом ви звернули увагу на те, що друг (подруга) погано себе почуває: у нього (неї) задишка, кашель, утома, пітливість, збільшені лімфатич­ні вузли. Ви підозрюєте, що він (вона) може бути хворий(ою). Ваші дії?

 

Підбиття підсумків тренінгу.

Вчитель підсумовує роботу на тренінгу, роблячи акцент на тому, що проблема поширення ВІЛ- інфекції в Україні, на жаль, набирає обертів. Отже, не можна сидіти, склавши руки, тому що бездіяльність ще ніколи не розв’язувала жодної проблеми.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
1638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку