Конспект уроку – тренінгу з фізичної культури (4 клас)
Тема: Загартовування організму.
Мета: дати дітям поняття «загартовування» , формувати поняття про взаємозв,язок фізичного навантаження і здоров,я людини; розвивати бажання систематично займатися загартовуванням; розвивати дружні стосунки.
Основні поняття: загартовування
Обладнання та матеріали:
- зошит
Орієнтовний план уроку
Вступна частина |
5 хв |
Основна частина |
15хв |
Робота в групах |
15 хв |
Заключна частина |
5 хв |
Хід уроку:
І. Вступна частина
Знайомство
Учні по черзі називають своє ім’я та промовляють речення, яке починається словами: «Кожного дня я загартовую свій організм, коли…….
Правила
-Які правила допомагають нам загартовувати наш організм ? ( Діти висловлюють свої думки)
ІІ. Основна частина
Вправа «Мозковий штурм»
- Продовж речення: «Загартовування – це……»
Інформаційне повідомлення.
1.Користь від загартовування
Проте, не варто забувати, що також у комплексі з загартовуванням необхідно правильно харчуватися, займатися фізкультурою, відмовитися від шкідливих звичок.
2. Правила загартовування
1. Поступовість.
Як і в будь-якому починанні, не варто все робити поспіхом. Основне правило загартовування – поступове збільшення дозування. Починати необхідно з невеликої інтенсивності. Наприклад, душ з прохолодною водою. Поступово ви можете зменшувати температуру води. Річ у тім, що загартовування викликає серйозні відповідні реакції організму, тому зайва старанність може призвести тільки до проблем – з боку серцево-судинної системи, центральної нервової системи.
2. Регулярність.
Все, що ми робимо, повинно мати систематичний характер. Важливо займатися загартовуванням регулярно, щоб організм звикав до навантажень. Варто відзначити, що часті та короткі впливи набагато ефективніші, ніж довгі, але рідкісні. Найкраще виробити власний режим тренувань та дотримуватися його. При цьому не можна робити велику перерву. Вчені одного з європейських інститутів довели факт, що незалежно від періоду тренувань, організм повертається до попереднього незахищеного стану рівно через місяць "відпочинку".
3. Індивідуальність.
Всі ми надзвичайно різні, тому важливо враховувати індивідуальні особливості нашого організму перед початком. Очевидно, що процес загартовування буде різним для дитини, дорослого здорового чоловіка та жінки похилого віку. Найкраще за рекомендаціями та настановами звернутися за консультацією до лікаря перед тренуванням.
4. Різноманітність.
Загартовування – це не тільки вплив холодної температури. Тому важливо застосовувати й обливання холодною водою, і сонячні ванни, і вплив високих температур.
5. Відновлення.
Важливо застосовувати різні види загартовування, але також важливо правильно застосовувати режими відпочинку. Не можна починати наступну процедуру загартовування, якщо організм ще не відновився після першої.
3. Види загартовування. (Робота в групах)
Загартовування водою: (для 1 групи )
Загартовування повітрям: ( для 2 групи)
Загартовування сонцем: (для 3 групи)
Загартовування в лазні, сауні: ( для 4 групи)
Руханка-гра. Гра «Заборонений рух»
Усі гравці в колі. Керівник – у центрі. Він пропонує гравцям виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», що встановлюється заздалегідь. Хто з учасників гри помилиться, той робить крок вперед або штрафується.
Робота в групах
Вчитель об’єднує дітей в 4 групи (вода ,повітря,сонце,лазня ).
Кожна група отримує завдання: створити пам,ятку загартовування.(Захист і презентація пам,яток)
ІІІ.Заключна частина
Зворотній зв’язок
Діти називають по одному правилу загартовування.(або виду загартовування і що він дає для організму)
Прощання
Вправа в колі
Діти стають в коло і по черзі передаючи один одному посмішку , промовляють «Я бажаю тобі…..»