Урок-тренінг з основ здоров’я
2 клас
Тема: Твої права. Твої обов’язки. Обов’язки дитини вдома і в школі.
Мета: сприяти формуванню поваги до прав інших людей, вміння користуватися своїми правами; сприяти вихованню правомірного і здорового громадянина країни.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
Обладнання і матеріали:
Підготувати заздалегідь:
Орієнтовний план тренінгу:
Стартові завдання |
12 хвилин |
Інформаційне повідомлення |
10 хвилини |
Руханка |
3 хвилини |
Робота в парах |
8 хвилин |
Зворотний зв'язок |
7 хвилин |
ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Діти по черзі кажуть, що вони вміють добре робити. (Наприклад: «Я вмію гарно малювати, співати, танцювати тощо»).
Вчитель: «У кожного з вас є свої таланти. Ви всі різні. І кожен з вас щось очікує нове від сьогоднішнього уроку. Запишіть свої очікування на квіточці і якщо вони справдяться, наприкінці уроку прикрасимо цими квітами різнобарвну галявину».
Мозковий штурм.
Вчитель: «Як ви гадаєте, навіщо люди вигадують різні правила, закони?»
«Чому люди не можуть робити, як їм заманеться?»
Вчитель: «Яких правил потрібно дотримуватись в школі?»
Діти називають правила.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Інформаційне повідомлення.
Вчитель: «Сьогодні наш урок присвячено правам і обов’язкам дитини. Ви всі різні, але ви маєте однакові права».
Право – система обов’язкових дій для всіх, формально зазначених правил поведінки.
Презентація про права дитини.
Висновок: «Всі діти мають рівні права на ім’я , громадянство, на любов та турботу, навчання і повноцінний розвиток, на медичну допомогу. Знаючи права, не потрібно забувати про обов’язки: не ображати інших, старанно вчитися, поважати дорослих».
2. Об’єднання в пари.
Руханка «Струмок».
Під час виконання руханки діти обирають собі пару.
3. Робота в парах.
Дітям роздають таблицю «Права та обов’язки». Потрібно розподілити за допомогою довідки права та обов’язки учнів.
Права учня на |
Обов’язки учня |
|
|
|
|
|
|
|
|
Довідка: охорону здоров’я, поважати дорослих, сумлінно вчитися, турботу та піклування, бути охайним, дотримуватися правил шкільної поведінки, здобуття освіти,відпочинок та дозвілля.
Обговорення
4.Гра «Пантоміма»
Вчитель: «Які ви виконуєте обов’язки вдома? В школі?
Потрібно їх продемонструвати, а ми спробуємо їх відгадати.»
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Продовжити фазу «На уроці я дізнався (дізналася)…».
Вчитель: «Якщо ваші очікування справдилися, то прикрасьте нашу галявину квіткою, якщо ні – залиште її собі».