Урок "Трикутник та його елементи"

Про матеріал
Мета даного уроку: закріпити поняття трикутника, його видів залежно від довжини сторін та величини кутів; вчити розрізняти трикутники певного виду; сприяти розвитку пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати, навичок самоконтролю; розвивати ключові компетентності; впроваджувати наскрізні лінії через розв’язування задач прикладного характеру та вправ на дослідження та вибір відповіді; виховувати культуру мовлення та математичного мислення.
Перегляд файлу

5 клас МАТЕМАТИКА

Тема. Трикутник та його види

Мета: закріпити поняття трикутника, його видів залежно від довжини сторін та величини кутів; вчити розрізняти трикутники певного виду; сприяти розвитку пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати, навичок самоконтролю; розвивати ключові компетентності; впроваджувати наскрізні лінії через розв’язування задач прикладного характеру та вправ до дослідження та вибір відповіді; виховувати культуру мовлення та математичного мислення.

Обладнання: картки самоконтролю, презентація до уроку, роздатковий матеріал для дослідження типу трикутників, ілюстрації з теми «Трикутник», проектор

Хід уроку

І Організація класу

Діти отримують картки самоконтролю і інструктаж до роботи з ними. За кожен вид роботи діти отримують певну кількість балів, відповідно до кількості правильних відповідей. В кінці уроку за шкалою оцінювання отримані бали переводяться в оцінку.

ІІ Актуалізація опорних знань

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

1

Т

у

п

и

й

 

 

 

 

2

г

о

с

т

Р

и

й

 

 

 

 

 

 

3

в

е

р

ш

И

н

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

К

у

т

 

 

 

5

р

о

з

г

о

р

н

У

т

и

й

 

 

6

м

н

о

г

о

к

у

Т

н

и

к

 

 

 

 

 

 

7

р

і

в

Н

і

 

 

 

 

 

 

 

8

п

р

я

м

И

й

 

 

 

 

 

 

 

9

б

і

с

е

К

т

р

и

с

а

  1. Кут, градусна міра якого більше 90* та менше 180
  2. Кут, градусна міра якого більше 0* та менше 90*
  3. Точка, з якої виходять сторони кута
  4. Геометрична фігура, що складається з двох променів, які виходять з однієї точки
  5. Кут, градусна міра якого 180*
  6. Замкнена ламана
  7. Кут, градусна міра якого 90*
  8. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його навпіл

 

Гра «Правда чи хиба?»

 ( Діти знайомляться з питаннями гри, відмічають +, - свою думку щодо висловлювань. Після цієї роботи питання демонструються на екран і виконується перевірка. Якщо якісь питання виявилися незрозумілими або викликали багато помилок – розбираються колективно.)

ПРАВДА – ХИБА

  1. Тупий кут більше прямого
  2. Гострий кут більше розгорнутого
  3. Прямий кут більше гострого
  4. Розгорнутий кут менше тупого
  5. Кути розташовані в порядку зростання: прямий, гострий,

тупий, розгорнутий

  1. В трикутнику АВС кут А протилежний до сторони ВС
  2. В трикутнику АВС сторона АС протилежна до кута С
  3. В трикутнику АВС кут С протилежний до сторони АВ
  4. В трикутнику може бути 2 тупих кути
  5. В трикутнику можуть бути всі кути гострими
  6. Якщо в трикутнику дві сторони рівні, то він рівносторонній

 

ІІІ Застосування набутих знань до розвязування завдань

  • Завдання «СКЛАДИ ПАРУ»
  1. Госторокутний трикутник                          а) більша сторона
  2. Прямокутний трикутник                             б) має дві рівні сторони
  3. Тупокутний трикутник                                в) має всі сторони рівні
  4. Різносторонній трикутник                           г) дорівнює 90*
  5. Рівнобедрений трикутник                            д) має всі кути гострі
  6. Рівносторонній трикутник                           є) має тупий кут
  7. Розгорнутий кут                                            ж) більше 90*, менше 180*
  8. Прямий кут                                                    з) має прямий кут
  9. Гострий кут                                                   і) має всі сторони різні
  10. Тупий кут                                                      ї) дорівнює 180*
  11. Проти більшого кута                                    к) більше 0*, менше 90*

 

Ключ до вправи: 1-д, 2-з, 3-є, 4-і, 5-б, 6-в, 7-ї, 8-г, 9-к, 10-ж, 11-а

 

  • Практична робота «КЛАСИФІКАЦІЯ ТРИКУТНИКІВ»

Учні отримують моделі трикутників. Завдання: Виміряти сторони, знайти периметр трикутника, визначити його вид за сторонами та кутами.

Різносторонній гострокутний

Різносторонній тупокутний

Різносторонній прямокутний

Рівнобедрений гострокутний

Рівнобедрений прямокутний

Рівнобедрений тупокутний

Рівносторонній гострокутний

Рівносторонній прямокутний

Рівносторонній тупокутний

??? Чому залишилися пустими скриньки «Рівносторонній прямокутний» та «Рівносторонній тупокутний»?

 

  • Розвязування задач
  1. В парку треба огородити вольєр для декоративних птахів. Ділянка має форму трикутника, в якому одна сторона 18 м, друга на 5 м менша, ніж перша, а третя вдвічі більша, ніж друга. Знайти, скільки треба купити сітки рабиці для огорожі і скільки за неї треба заплатити.
  2. В трикутнику АВС кут В на 5* більше кута А, а кут С – втричі більший за кут А. Знайти кути трикутника. Визначити його вид. Розташувати сторони в порядку зростання.

ІV Підведення підсумків уроку

Діти підраховують кількість отриманих балів.

Шкала оцінювання:

Кількість балів

Оцінка

Кількість балів

Оцінка

24-25

11

15-17

7

22-23

10

12-14

6

20-21

9

9-11

5

18-19

8

7-8

4

  • Релаксація

Намалювати чоловічка з трикутників, що виражає ваш настрій після уроку

V Домашнє завдання

Виконати тест на Classtime

https://www.classtime.com/share/82d3cfd0-ce29-43a4-bb22-0b807fff70c6

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку