5 клас МАТЕМАТИКА
Тема. Трикутник та його види
Мета: закріпити поняття трикутника, його видів залежно від довжини сторін та величини кутів; вчити розрізняти трикутники певного виду; сприяти розвитку пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати, навичок самоконтролю; розвивати ключові компетентності; впроваджувати наскрізні лінії через розв’язування задач прикладного характеру та вправ до дослідження та вибір відповіді; виховувати культуру мовлення та математичного мислення.
Обладнання: картки самоконтролю, презентація до уроку, роздатковий матеріал для дослідження типу трикутників, ілюстрації з теми «Трикутник», проектор
Хід уроку
І Організація класу
Діти отримують картки самоконтролю і інструктаж до роботи з ними. За кожен вид роботи діти отримують певну кількість балів, відповідно до кількості правильних відповідей. В кінці уроку за шкалою оцінювання отримані бали переводяться в оцінку.
ІІ Актуалізація опорних знань
Кросворд
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Т |
у |
п |
и |
й |
|
|
|
|
2 |
г |
о |
с |
т |
Р |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
3 |
в |
е |
р |
ш |
И |
н |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
К |
у |
т |
|
|
|
5 |
р |
о |
з |
г |
о |
р |
н |
У |
т |
и |
й |
|
|
6 |
м |
н |
о |
г |
о |
к |
у |
Т |
н |
и |
к |
|
|
|
|
|
|
7 |
р |
і |
в |
Н |
і |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
п |
р |
я |
м |
И |
й |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
б |
і |
с |
е |
К |
т |
р |
и |
с |
а |
Гра «Правда чи хиба?»
( Діти знайомляться з питаннями гри, відмічають +, - свою думку щодо висловлювань. Після цієї роботи питання демонструються на екран і виконується перевірка. Якщо якісь питання виявилися незрозумілими або викликали багато помилок – розбираються колективно.)
ПРАВДА – ХИБА
тупий, розгорнутий
ІІІ Застосування набутих знань до розв’язування завдань
Ключ до вправи: 1-д, 2-з, 3-є, 4-і, 5-б, 6-в, 7-ї, 8-г, 9-к, 10-ж, 11-а
Учні отримують моделі трикутників. Завдання: Виміряти сторони, знайти периметр трикутника, визначити його вид за сторонами та кутами.
Різносторонній гострокутний
Різносторонній тупокутний
Різносторонній прямокутний
Рівнобедрений гострокутний
Рівнобедрений прямокутний
Рівнобедрений тупокутний
Рівносторонній гострокутний
Рівносторонній прямокутний
Рівносторонній тупокутний
??? Чому залишилися пустими скриньки «Рівносторонній прямокутний» та «Рівносторонній тупокутний»?
ІV Підведення підсумків уроку
Діти підраховують кількість отриманих балів.
Шкала оцінювання:
Кількість балів |
Оцінка |
Кількість балів |
Оцінка |
24-25 |
11 |
15-17 |
7 |
22-23 |
10 |
12-14 |
6 |
20-21 |
9 |
9-11 |
5 |
18-19 |
8 |
7-8 |
4 |
Намалювати чоловічка з трикутників, що виражає ваш настрій після уроку
V Домашнє завдання
Виконати тест на Classtime
https://www.classtime.com/share/82d3cfd0-ce29-43a4-bb22-0b807fff70c6