Урок "Трикутники" з математики 5 класу

Про матеріал
Урок з математики 5 класу на тему "Трикутники" у вигляді подорожі кольорами веселки. Для вчителів поданий зручний веселковий маршрут по уроку.
Перегляд файлу

Тема: Трикутник. Види трикутників. Урок-подорож.

Мета уроку: поглибити знання учнів про трикутник, його види, побудову трикутників,  розвивати графічні та обчислювальні навички, культуру мовлення, логічне мислення, комунікативні уміння, сприяти виробленню навичок постановки і досягнення своєї мети, виховувати математичну культуру, позитивну мотивацію до навчання, наполегливість, охайність ведення записів в зошиті, вимогливість до результатів своєї роботи, радість за успіх іншого.

Тип уроку: урок комплексного використання знань, умінь та навичок.

Обладнання: підручник «Математика 5клас», моделі трикутників, книжка-розфарбовка, палички Кюїзенера, плакати міста з вулицями.

Хід уроку.

 

І. Організаційний етап.

Перевірка готовності класу до заняття.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Постановка мети уроку.

Кольоровий місток

Хто у небі після зливи

Звів місток усім на диво?

Та це промені крилаті 

В дощ не всиділи у хаті,

Стали бігати, стрибати,

Й нумо хмару доганяти!

Назбирали крапель в жменьку,

Розписали їх швиденько – 

І з’явився міст чудовий,

Міст яскравий, кольоровий!

Тим містком крокує літо,

Добирає самоцвіти.

Квітне райдуга висока

Веселить і тішить око!

Вже декілька уроків ми з вами подорожуємо країною Геометрія. Наші зупинки були в таких містах: Пряма, Відрізок, Промінь, Числовий промінь, Кут, Многокутник. І сьогодні нова зупинка. Визначити назву міста, в якому ми зупинимося ви зможете  за допомогою шаради.

3ник

  • Так, дійсно, тема сьогоднішнього нашого уроку «Трикутник. Види трикутників».

Три точки невеличкі

Відрізками сполучимо.

А те, що утворилося,  

Всі разом ми озвучимо.

Це не круг, не прямокутник,

А фігура ця - …

Я пропоную вам сьогодні відправитися в подорож кольорами веселки.


 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Трикутник -  це дуже цікава фігура. Без знань про неї неможливе успішне вивчення геометрії як окремого розділу математики.

 

 

Веселковий маршрутний лист учителя

Червоний

V. Актуалізація опорних знань.

Упізнай мене

6 видів трикутників:

  •   у мене три сторони рівні;
  •   у мене є основа і бічні сторони;
  •   у мене є кут 90˚;
  •   у мене всі кути гострі;
  •   у мене є кут 120˚;
  •   у мене дві сторони рівні.
  •   у мене три сторони різної довжини.

 

стіна слів

С.3

Помаранчевий

Розсипанка

2 види трикутників: за сторонами та за кутами

 

малюнки на відповідність

С.4

Жовтий

Це важливо!

Рівнобедрений трикутник,

елементи

Назвати:

  •       основу трикутника
  •       бічні сторони
  •       кути при основі
  •       кут, протилежний основі

опис учнів

С.6

Зелений

 

Практична робота

групова робота

Ігр. Палички Кюїзенера

Використовуючи палички Кюїзенера, складіть трикутники.

 

ІІгр.

Вулиці кольорових трикутників за видами.

Поселіть трикутники з обкладинки на їх вулицю. Коментуйте за зразком: це мешканець вулиці гострокутних трикутників, тому, що всі кути гострі.

 

ІІІгр.

Вулиці з мешканців

 

дослідження учнів, пояснення чому саме мешканець цієї вулиці

С.5

С.8

С.9

Голубий

VІ. Закріплення вмінь та навичок учнів.

 

Котра година?

робота у парі

Знаходження периметра трикутника та невідомої сторони за відомим периметром. Розв’язавши задачі, вкажіть час годинника.

 

 

розв’язання задач

С.12

Синій

Лабіринт

Вид трикутників за градусною мірою кутів.

Прокладіть маршрут у лабіринті в односторонньому напрямі, визначаючи вид трикутника за кутами, починаючи рух від стрілки.

 

 

 

повторення градусної міри

С.13

Фіолетовий

Фізкультхвилинка. Під супровід відео.

 

Твоя історія

 

 

 

Самостійна робота

перевірка знань

з теми «Трикутники»

 

С.14

Домашнє завдання

VІІ. Підсумок уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

 

Математична майстерня

 

Дослідник

 

 

 

Пан трикутник

 

 

Господиня Геометриня

 

Аплікація

Скласти трикутник

 

 

 

Накреслити трикутник за відомим кутом

 

Вирізати трикутник, відірвати два кутики, дослідити суму кутів

 

Вид трикутників за кутами

 

Види трикутників

 

складання

 

 

креслення кута

 

 

повторення суми кутів трикутника

 

повторити види трикутників

 

 

 

С.7

С.10

С.11

С.15

VІІІ. Оцінювання учнів.

Сьогодні ми довели, що без математики не можлива успішна діяльність будь-якої людини.  Ви плідно попрацювали, тому отримуєте наступні оцінки.

Х. Рефлексія.

Обери смайлик відповідно до свого настрою в кінці уроку.

docx
Додано
16 листопада 2022
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку