Тема: Трикутник. Види трикутників. Урок-подорож.
Мета уроку: поглибити знання учнів про трикутник, його види, побудову трикутників, розвивати графічні та обчислювальні навички, культуру мовлення, логічне мислення, комунікативні уміння, сприяти виробленню навичок постановки і досягнення своєї мети, виховувати математичну культуру, позитивну мотивацію до навчання, наполегливість, охайність ведення записів в зошиті, вимогливість до результатів своєї роботи, радість за успіх іншого.
Тип уроку: урок комплексного використання знань, умінь та навичок.
Обладнання: підручник «Математика 5клас», моделі трикутників, книжка-розфарбовка, палички Кюїзенера, плакати міста з вулицями.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності класу до заняття.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Постановка мети уроку.
Кольоровий місток
Хто у небі після зливи
Звів місток усім на диво?
Та це промені крилаті
В дощ не всиділи у хаті,
Стали бігати, стрибати,
Й нумо хмару доганяти!
Назбирали крапель в жменьку,
Розписали їх швиденько –
І з’явився міст чудовий,
Міст яскравий, кольоровий!
Тим містком крокує літо,
Добирає самоцвіти.
Квітне райдуга висока
Веселить і тішить око!
Вже декілька уроків ми з вами подорожуємо країною Геометрія. Наші зупинки були в таких містах: Пряма, Відрізок, Промінь, Числовий промінь, Кут, Многокутник. І сьогодні нова зупинка. Визначити назву міста, в якому ми зупинимося ви зможете за допомогою шаради.
3ник
Три точки невеличкі
Відрізками сполучимо.
А те, що утворилося,
Всі разом ми озвучимо.
Це не круг, не прямокутник,
А фігура ця - …
Я пропоную вам сьогодні відправитися в подорож кольорами веселки.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Трикутник - це дуже цікава фігура. Без знань про неї неможливе успішне вивчення геометрії як окремого розділу математики.
Веселковий маршрутний лист учителя |
||||
Червоний |
V. Актуалізація опорних знань. Упізнай мене |
6 видів трикутників:
|
стіна слів |
С.3 |
Помаранчевий |
Розсипанка |
2 види трикутників: за сторонами та за кутами
|
малюнки на відповідність |
С.4 |
Жовтий |
Це важливо! |
Рівнобедрений трикутник, елементи Назвати:
|
опис учнів |
С.6 |
Зелений |
Практична робота групова робота |
Ігр. Палички Кюїзенера Використовуючи палички Кюїзенера, складіть трикутники.
ІІгр. Вулиці кольорових трикутників за видами. Поселіть трикутники з обкладинки на їх вулицю. Коментуйте за зразком: це мешканець вулиці гострокутних трикутників, тому, що всі кути гострі.
ІІІгр. Вулиці з мешканців
|
дослідження учнів, пояснення чому саме мешканець цієї вулиці |
С.5 С.8 С.9 |
Голубий |
VІ. Закріплення вмінь та навичок учнів.
Котра година? робота у парі |
Знаходження периметра трикутника та невідомої сторони за відомим периметром. Розв’язавши задачі, вкажіть час годинника.
|
розв’язання задач |
С.12 |
Синій |
Лабіринт |
Вид трикутників за градусною мірою кутів. Прокладіть маршрут у лабіринті в односторонньому напрямі, визначаючи вид трикутника за кутами, починаючи рух від стрілки.
|
повторення градусної міри |
С.13 |
Фіолетовий |
Фізкультхвилинка. Під супровід відео.
Твоя історія |
Самостійна робота |
перевірка знань з теми «Трикутники»
|
С.14 |
Домашнє завдання |
VІІ. Підсумок уроку. ІХ. Домашнє завдання.
Математична майстерня
Дослідник
Пан трикутник
Господиня Геометриня
Аплікація |
Скласти трикутник
Накреслити трикутник за відомим кутом
Вирізати трикутник, відірвати два кутики, дослідити суму кутів
Вид трикутників за кутами
Види трикутників
|
складання
креслення кута
повторення суми кутів трикутника
повторити види трикутників
|
С.7 С.10 С.11 С.15 |
VІІІ. Оцінювання учнів.
Сьогодні ми довели, що без математики не можлива успішна діяльність будь-якої людини. Ви плідно попрацювали, тому отримуєте наступні оцінки.
Х. Рефлексія.
Обери смайлик відповідно до свого настрою в кінці уроку.