Ващенко Валентина Василівна
вчитель початкових класів
Руднєвський навчально – виховний комплекс:
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад
Путивльської районної ради
Сумської області
Аплікація
з кольорового паперу
« Веселі долоньки».
( Конспект уроку трудового навчання)
Тема уроку. Аплікація з кольорового паперу « Веселі долоньки».
Тип уроку. Урок – проект.
Мета уроку:
продовжити роботу над розвитком вмінь виготовляти аплікацію з долоньок, удосконалювати навички роботи з різними матеріалами під час виготовлення аплікації, уміння вирізати, конструювати;
збагачувати словниковий запас учнів
розвивати уяву, фантазію, вміння комбінувати кольори;
виховувати працелюбність, допитливість.
Тип проекту: колективний.
Завдання проекту: створити колективну виставку « Веселі долоньки»
Обладнання. Кольоровий папір, шаблони, ножиці, клей, олівець.
Наочність: технологічні карти, демонстраційний матеріал – зразки робіт, презентація до фізкультхвилинки. Ілюстрації – відповіді до загадок, зразки робіт .
Девіз уроку. Душу в роботу вклади
Кожну хвилину в труді бережи.
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок
Дав сигнал - почавсь урок.
Посміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
і тоді обов҆ язково
наш урок веселим буде.
ІІ. Перевірка готовності робочих місць.
Робоче місце – це святиня!
запам҆ятаймо це віднині!
Щоб все виходило завжди,
Щоб усім уникнути біди,
Щоб у наших руках народилась краса,
Треба простежити : на робочому місці
Щоб були порядок й чистота
Нумо всі хором скажімо сміливо:
Матеріали повинні лежати зліва
Інструменти також знаходяться поруч,
Вони повинні лежати праворуч.
ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з прийомами роботи з кольоровим папером. Виготовимо аплікації з долоньок. А які саме скажете, відгадавши загадки.
Загадки
Принесе нам до сніданку
Пташка золоте яйце —
І корисне, і смачне.
Що ж оце за чаботурка?
Це ряба матуся… (курка).
Скрізь луна :»Ку-ку-рі-ку!»
Гордо птах цей походжає,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори, гребінець чарівний…
Що за птах цей, дітки? …(Півень).
Всіх однаково голубить?
Кожний скоса тільки гляне,
А обняти не дістане. (Сонце)
5. Наче сонце, серединка,
пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
що звуть квіточку …(Ромашка)
6. Нам потрібні голки для шиття,
а кому потрібні голки для життя?
7. – Я вухатий ваш дружок,
В мене сірий кожушок,
Куций хвостик, довгі вуса,
Я усіх, усіх боюся. ( зайчик)
Демонстрування та аналіз зразків робіт.
Сьогодні ми попрацюємо над створенням казкових образів з долоньок. Уважно розгляньте зразки робіт. Кожен з вас визначився над яким образом буде працювати. Пам҆ятайте, роботу починатимемо з приклеювання зовнішнього кругу долоньок у Сонечка, Кроша , Їжачка та з правої сторони шаблону в Курочки та Півника. У кожного з вас є кольоровий папір, шаблон, ножиці, долоньки, які ви вирізали заздалегідь.
Повторення правил з безпечної поведінки.
З ножицями
З ножицями не жартуй,
На уроках не жонглюй,
Тримаючи за гострий край,
Ти другу їх передавай.
А закінчена робота –
Потрібна ножицям турбота:
Не забудь ти їх закрити
І на місце положити.
З клеєм
Клей закрити не забудь,
Ато прийдеться мабуть,
Папір від столу відривати
Та одяг дуже довго прати.
Якщо клей на одяг капнув,
Паніки не підіймай,
А швидесенько водою
Клей з одежі відмивай.
ІV. Практична діяльність учнів. Робота над створенням аплікацій.
V. Фізкульхвилинка
Якщо взявся за роботу
З задоволенням працюй!
А як прийде відпочинок –
То ти весело танцюй.
Діти виконують танцювальні рухи разом з Колобком з музичної фізкультхвилинки.
VІ. Продовження практичної діяльності учнів.
Вчитель слідкує за поставою учнів під час роботи, надає допомогу учням.
Презентація виробів.
VІІ. Оформлення колективної виставки робіт « Веселі долоньки».
VІІІ. Підсумок уроку. Прибирання робочих місць.
Ось і уроку кінець!
Хто працював, той молодець!
Що сподобалось вам, поділіться вдома.
Всі дружні й активні були увесь час.
( посмішка – дуже сподобалось, рівний –було все рівно, ротик вниз дивиться – не сподобалось).