Тема. Аплікація «Веселі вівці»
Мета: навчати дітей виготовляти аплікації із різних матеріалів. Формувати навички безпечної праці з ножицями і клеєм. Ознайомлювати із естетикою і культурою аплікаційних робіт. Розвивати образне мислення. Виховувати точність і акуратність у ході виконання аплікації.
Обладнання: ілюстрація «Весела вівця»; роздатковий матеріал: білий картон, клей, ножиці, бусини; відеоматеріал: фізкультхвилинка та відео про вівцю; шаблон, вата, , картки, аудіозапис.
Тема. Аплікація « Веселі вівці»
Мета: навчати дітей виготовляти аплікації із різних матеріалів. Формувати навички безпечної праці з ножицями і клеєм. Ознайомлювати із естетикою і культурою аплікаційних робіт. Розвивати образне мислення. Виховувати точність і акуратність у ході виконання аплікації.
Обладнання: ілюстрація «Весела вівця»; роздатковий матеріал: білий картон, клей, ножиці, бусини; відеоматеріал: фізкультхвилинка та відео про вівцю; шаблон, вата, , картки, аудіозапис.
Хід уроку:
Вчитель: Любі діти! Добрий день!
Зичу праці і пісень.
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день!
Вч: Доброго дня, мене звати Дар’я Олексіївна і сьогодні урок праці у вас проведу я. Подивіться чи все у вас є для подальшої роботи: Білий картон, ножиці, клей, вата та шаблон. Сьогодні ми помандруємо до чарівного Карпатського краю. Ви готові до подорожі? Заплющте оченята, і зараз ми чарівним способом перелетімо до Карпат.
Вч: Гірські нескорені вершини,
Які занурились у хмари.
Ліси дрімучі, полонини,
Старі колиби і кошари.
Вітри ласкаві та сердиті,
Духмяні трави запашні.
Громи ревуть несамовиті,
Струмок дає води душі.
Стрімкі потоки, водоспади,
Могутні скелі, спів трембіти.
Я йду до Вас мої Карпати -
Одні такі на цілім світі.
Вч: Подивіться кого ми зустріли у Карпатах, це ж баранчик Шон. Давайте скажемо йому привіт. Відгадайте загадку, відповідь вам підкаже що ми будемо робити сьогодні на уроці.
Пасеться на лугу тварина:
Пухка і сіра, як хмарина.
Вона нам вовною дає
Турботу і тепло своє. (Вівця)
Ми в біді допомагаємо ,
Разом ми вчимось і граєм,
Разом ходимо в магазин.
Коли немає тебе, то я один.
Приходь швидше, я сумую ,
Мені без тебе сумно гратись.
З тобою добре спілкуватись,
Бо ми з тобою справжні …(Друзі)
Вч: Справа у тому що у нашого друга баранчика Шон зовсім немає друзів. Тому ми сьогодні будемо робити йому друзів. Як? Ви дізнаєтесь пізніше.
Вч: А знали, що овець класифікують за типом їх хвоста. Чим довший і більший хвіст, тим дорожче цінується порода. Барани відрізняються від стадних тварин тим, що вони йдуть завжди за пастухом, а не пастух ззаду поганяє своє стадо. Цікавий той факт, що коли баранчики пасуться на відкритій, ніяк не обгородженій території, то вони збиваються в купу і нікуди один від одного не відходять, а от якщо вони бачать огорожу, то спокійно себе почувають і пасуться, нічого не побоюючись.
Вч: Зараз пропоную вам переглянути відео. Після чого скажете Скільки кг зібрали з вівці шерсті.
Д: З вівці зібрали 40 кг шерсті.
Уч: Баранчик Шон пропонує нам пограти у його улюблену гру. Подивіться у вас на партах є картинка з овечкою. Візьміть її і вашим завданням зараз буде по моїй команді почати з’єднувати пунктирну лінію, той хто перший виконає завдання той і переміг. Але ще усе потрібно виконати дуже охайно інакше я не зарахую перемогу. Давайте привітаємо переможця оплесками.
Вч: Я вам зараз буду показувати картки і ми будемо згадувати правила безпечної роботи. Перша картка з ножицями.
Д: Правила користування ножицями
1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
Вч: Наступна картка з клеєм
Правила користування клеєм
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
Вч: Молодці, усі правила пам’ятаєте.
Вч: — Де ваші долоні?
(Діти показують руки,
складають у кулачки.)
— Тут-тут-тут!
А в долонях пальчики живуть.
(Розкривають кулачки і показують
пальчики в русі.)
Працювали пальчики — не лінувалися:
Набирали, друкували, малювали,
(імітують швидкий набір на клавіатурі
10 пальцями, малювання стилосом)
Працювали, працювали — зупинилися.
А потім, а потім, а потім — стомилися,
(Повільно опускають руки на парту.)
Вч: Дуже гарно виконали цю фізкультхвилинку, молодці.
Вч: Діти, пам’ятаєте що ми повинні зробити друзів нашому барашику?
Д: Таааак.
Вч: Тож давайте почнемо. Візьміть білий картон, переверніть його на не глянцеву сторону. Візьміть шаблони з бара шиком, прикладіть до картону, обведіть його і виріжте. Відкладіть усе в сторону тв. візьміть маленький шматочок вати та зробить кульку. Зробить таких кульок багато, що б вони вмістилися на нашого барашика.
Вч: Подивіться на екран, зараз наш Шон проведе нам фізкультхвилинку. Повторюйте усі уважно.
Вч: Коли ви накрутите достатньо кульок можна приступати до наклеювання шерсті нашого барашика. І останнє – це оченята. Візьміть бісеринку, намажте клеєм на тій області де буде око і покладіть туди бісеринку. Наші бара шики готові, давайте відправимо їх на поляну пастися.
Вч: Ви дуже горно всі все зробили, зараз придумайте як будуть звати вашу овечку та підете представляти свою роботу.
Вч: Ви сьогодні дуже гарно попрацювали, баранчик Шон вам дуже вдячний за таку кількість гарних друзів.