Аналіз досягнень очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів у І семестрі 2017-2018 н.р.

Про матеріал

Навчальний процес зорієнтований на кінцевий результат у вигляді очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів. Провідним завданням учителя є реалізація очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів. Шлях досягнення результатів визначає учитель відповідно до матеріально-технічних можливостей шкільної майстерні, інтересів і здібностей учнів, фахової підготовки самого учителя.

Перегляд файлу

Результати досягнення очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів у І семестрі 2017-2018 н.р.

 

Дуже цікаво було працювати з 5-ми класами! Кожен клас неповторний! Дівчатам сподобалось виконувати проекти (№1 – «Закладка» (10 год.), №2 – «Гольник» (10 год.), №3 – «М’яка плоска іграшка» (12 год.)). Спочатку ученицям було важко працювати не за зразком, чекаючи поки вчитель покаже як виконувати ту чи іншу дію. Потім зрозуміли, що отримавши певні знання з різних технологій виготовлення виробів, вони можуть творити різні цікаві вироби (в межах теми проекту). І зараз їх не зупинити! 

Обов’язковою умовою при роботі над проектом є ВЛАСНА робота (мама, бабуся та подружки можуть радити, але не робити за них). Після захисту проекту – обов’язкова фотофіксація виробу вчителем та висвітленням робіт на блозі для 5 – х класів (це стимулює учнів завершити проект, а вчителю не потрібно зберігати вироби на протязі року - виріб власність дитини і вона має ним користуватись). Ті учениці, які хворіли або пропустили декілька уроків, продовжують працювати над проектом паралельно з наступним (працюють вдома, а на урок приносять для консультації з вчителем (до уроку, на перерві між уроками)). 

А тепер про те, чи досягнули ми очікуваних результатів)

ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «Громадська відповідальність». Так як багато класів не поділяється на групи, але кількість класів у паралелі дозволяє зводити класи та виконувати поділ, на початку навчального року проводимо гру «Знайомство». Під час неї дівчата різних класів знайомляться один з одним, вибирають місце в майстерні де вони будуть сидіти, з ким сидіти. Всі разом домовляємось про правила співіснування на спільній території, про повагу один до одного, про правила поведінки в майстерні де виконуються різні технологічні операції.

А домашнім завданням було за посиланням https://goo.gl/forms/nZBtpaGRr0YDPllW2 заповнити анкету «Давай познайомимось!»

ЗНАННЄВИЙ КОМПОНЕНТ.

1. Знають етапи проектування. Етапи проектування фіксуємо в робочому зошиті.

2. Розуміють сутність методу фантазування. Під час виконання двох проектів виконували вправи «Закладка для читання книги в космосі» (враховували невагомість), «Гольник для морської царівни» (враховували взаємодію голок і води).

3. Називають конструкційні матеріали, розрізняють і називають інструменти та пристосування для виготовлення запланованого виробу. При виконанні кожного проекту обговорюємо які конструкційні матеріали та інструменти потрібні їм для виготовлення виробу, результати записуємо в зошит.

ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «Здоров’я та безпека». Розуміють необхідність дотримання та стараються дотримуватись правил безпечної праці та організації робочого місця. В цьому допомагає виконання онлайн-вправи «Правила безпечної праці при виконанні швейних робіт» https://learningapps.org/watch?v=pzm0ofaaa18

ДІЯЛЬНІСНИЙ КОМПОНЕНТ

1. Дотримуються послідовності етапів проектної діяльності. При виконанні проекту «М’яка іграшка» виконують онлайн-вправу на співставлення https://learningapps.org/watch?v=p79dsh7j316 

2. Застосовують метод фантазування під час оздоблення проектованого виробу.

3. Проводять міні-маркетингові дослідження для обґрунтування вибору виробу та його конструкційних особливостей:

- опитування членів родини, подруг, однокласників «Чи хотіли б вони отримати проектований виріб у подарунок?»;

- порівняння вартості аналогічних виробів у магазині та виготовленого виробу своїми руками (розрахунок вартості витрачених матеріалів). (реалізація змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність»)

4. Виконують малюнок виробу у зошиті після дослідження інформації про існуючі подібні вироби (вироби-аналоги). Для пошуку інформації використовують пошукові системи Інтернету (мобільного з використанням Wi-Fi). Завантажують собі фото подібних виробів, роблять скріншоти. Якщо у дитини немає гаджета для приймання Інтернету, то вона працює в парі з подругою та виконує фото своїх виробів-аналогів на свій телефон. В цей час вчитель підкреслює перевагу такого виду пошуку: швидкість, доступність, велика кількість пропозицій та економія паперу для роздруківки (реалізація змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»)

5. Всі учні якісно виконують технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Проекти з подібними технологіями сприяли такому гарному результату. Більшість дітей завершили виконувати м’яку іграшку раніше встановленого терміну і виконали ще один незапланований проект «Ялинкова прикраса»

6. Визначають необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Після виконання шаблонів деталей орієнтуються чи достатньо того матеріалу, який у них є. 

7. Більшість дітей встигає виконати виріб.

8. Оздоблює виріб за готовою композицією обраними оздоблювальними швами та технологіями (аплікація).

ЦІННІСНИЙ КОМПОНЕНТ

1. Більшість усвідомлює про необхідність економного використання конструкційних матеріалів, тому що з тих клаптиків тканини можна виготовити ще деякі гарні вироби.

2. Дотримуються та усвідомлюють важливість дотримання безпечних прийомів праці після проведених на кожному уроці інструктажів з БЖД.

3. Результати проектної діяльності представляють на останньому уроці проекту та фото роботи виставляється у блозі «Цікавинки для 5-го класу» https://klasnaskola.blogspot.com
4. Перед початком кожного проекту наголошую про те, що виріб має бути особистісно-ціннісним. Більшість учнів усвідомлює значущість виробу, який виготовляється. Їм подобається виготовляти виріб для себе, членів родини. 

Під час виконання проектів формую в учнів інформаційно-цифрову компетентність – з деякими учнями спілкуємось в соціальних мережах з приводу виконання проектної роботи, використовуємо цифрові пристрої для знаходження виробів-аналогів, для виконання онлайн-вправ, для презентації виконаних робіт, для використання елементів змішаного навчання. 

З учнями 7-9 класів для оформлення проектної документації частково використовую спільну онлайн презентацію в сервісі Google (ми тільки навчаємось - я і учні): маю доступ до проектів – можу якісніше підготуватись до уроку (діти виконують різні проекти), результати проектної діяльності у вигляді фотографій залишаються на диску для мене, організовуючи виставку можу вибрати кращі вироби та попросити учнів взяти участь у виставці. Під час заповнення учнями своїх слайдів презентації вони можуть подивитись як дану роботу виконали їхні однокласники, учні паралельних та інших класів. Це стимулює учнів для виконання якісних і гарних проектів. Наші перші проби у 8-их класах за посиланням https://goo.gl/254h2a

Світлина від Тетяни Колосунової.

Світлина від Тетяни Колосунової.

Світлина від Тетяни Колосунової.

Світлина від Тетяни Колосунової.

Світлина від Тетяни Колосунової.9

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Матвійчук Сергій Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
3220
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку