Урок "Тварини Європи"

Про матеріал
Урок розроблено для проведення як в онлайн- так і офлайн-форматі для учнів 2 класу за підручником "Я досліджую світ" під редакцією Т.Воронцової (за типовою освітньою програмою Савченко О.Я.) з використанням онлайн-дошок jamboard, padlet, вебсервісу liveworksheets.
Перегляд файлу

Урок з предмету «Я досліджую світ» (за типовою освітньою програмою

Савченко О.Я., 2 клас

ТВАРИНИ   ЄВРОПИ

Задачі уроку: ознайомити дітей з тваринним світом Європи, сприяти закріпленню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; формувати вміння порівнювати тварин, групувати їх за способом живлення; розвивати навички критичного мислення,  сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам’яті; виховувати дбайливе ставлення до природи, викликати бажання пізнавати її.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма уроку: онлайн-урок.

Форма роботи: фронтальна, індивідуальна.

Обладнання: використання онлайн-дошок  jamboard, padlet, вебсервісу liveworksheets із завчасно підготовленим матеріалом (фото тварин, угрупувань тварин, відео, практичних завдань «Складіть пазл»,кросворд «Тварини»), відео.

                                                         Хід уроку

І. Ранкове коло.

     1.1. Привітання «Супер!»

*Покажіть мені свою праву долоньку.

*Помашіть один одному і нашим гостям на знак привітання.

*Загніть мізинчик, якщо ви сьогодні гарно виспалися.

*Загніть наступний пальчик, якщо вас сьогодні розбудила рідна людина.

*Загніть наступний пальчик, якщо ви бачили сьогодні хоча б одну посмішку.

*Ще один пальчик загніть, якщо ви хочете бути добрими і розумними.

*А тепер покажіть, що у вас вийшло. Супер! Це означає, що ранок вдався!

      1.2. Знайомство.

Діти  по черзі називають своє ім’я та загадують іншим тварину, яка їм подобається,описують її. Інші мають відгадати. Тварини можуть повторюватись. Наприклад: «Я Назар, моя тварина невеличка, все тіло вкрито голочками», а інші відгадують — їжак.

     1.3. Відмітка настрою на «Екрані настрою».

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Інтерактивна права «Складіть пазл» (технологія «шестикутного навчання») jamboard

-Минулого тижня ми з вами подорожували Азією і познайомилися з тваринним світом цього континенту. Давайте пригадаємо тварин, яких вивчали. Складіть пазл.

ІІІ. Оголошення теми і задач уроку.

-Сьогодні познайомимось із тваринним світом Європи. Тваринний світ Європи дещо різниться з Південною і Східною Азією, у якій ми вже побували. Щоб зрозуміти чому, давайте пригадаємо назви кліматичних поясів і розглянемо, у яких поясах розташовані Азія та Європа.

ІV. Організація сприймання, осмислення і засвоєння нового матеріалу.

        4.1. Вступне слово вчителя.

            Європа майже повністю розташована у помірному кліматичному поясі. Тут ми не зустрінемо тварин, з якими познайомилися, мандруючи Китаєм та Індією – слонів, панд, крокодилів, кобр, павичів і пантер, які пристосовані до життя у тропічному кліматичному поясі. Тут проживають тварини, яких ви зможете впізнати, бо ми самі з вами мешкаємо у цій частині світу. Тому я пропоную дізнатись із загадок, про яких тварин ми сьогодні поговоримо.

            4.2. Відгадування загадок.    padlet

*Вдалині посеред ночі                    *Він нікого не чіпає, в лісі їсть траву, гуляє,

 Засвітились хижі очі.                    Але гіллястими рогами може впоратись з вовками.

 Від його пісень у звірів                                                                            (Олень.)

 Морозець біжить по шкірі.           *Ще не впав на землю сніг, він ховається в барліг

                         (Вовк)                       І до теплої весни поринає він у сни.

*В темнім лісі проживає,                                                                          (Ведмідь.)

 Довгий хвіст пухнастий має.      *Ця свиня живе у лісі, спить, зарившись в тепле листя

 Їй на місці не сидиться                 Має ікла і щетину, жолуді збира всю днину.

 Як зовуть її? (Лисиця)                                                                             (Кабан.)

*Котиться клубочок                     *Влітку сіренький, а взимку біленький,

 Зовсім без ниточок.                      Довгі вуха має, швидко стрибає. (Заєць.)

 Замість ниточок –                      * Пухнастий клубочок виліз на дубочок,

 Триста колючок. (Їжак)                 Жолуді зриває і в дупло ховає. (Білка.)

* Хто це землю вигортає, мов купини навертає,

Хто підземний риє хід? Здогадалися? Це ….(кріт).

-До якої групи тварин – диких чи свійських ми віднесемо цих тварин? Чому?

            4.3.Розповідь учителя з елементами бесіди  про спосіб життя тварин.    padlet

-Всі ці звірі, а ще багато  інших видів звірів, а також птахів, риб, комах, плазунів і земноводних  мешкають в Європі. 

Одні із них живуть зграями (як от вовки живуть сімейною зграєю на певній території, полюють також разом).Інші - сім'ями-роями (бджоли за межами сім'ї не можуть довго жити і гинуть). Треті – колоніями (мурашина колонія взаємодіє як єдиний організм). Четверті – стадами (благородні олені живуть стадами до 10 особин, вони мітять і пильнують свою територію. А в стадах диких кабанів керують самки. Самці, яких вигнали, створюють нові стада.)А дехто надає перевагу жити самостійно і незалежно, як от білка або кріт.

(Розповідь супроводжується демонстрацією зображення вовчої зграї, бджолиної сім'ї, стада оленів та кабанів…)

            - Які тварини живуть зграями?                - Як називається мурашина сім я?

            - Які тварини живуть стадами?              - Хто керує в стадах диких кабанів?  

-Кожна з цих істот має і спільні ознаки, за якими ми відносимо їх до царства Тварин, і відмінні. Які ознаки спільні для всіх тварин? (народжуються, дихають, ростуть, руха- ються, розвиваються, живляться, розмножуються).

-Але і багато чим тварини різняться між собою.

                 4.4.Бесіда. Відмінності за способом живлення     padlet

-За рахунок чого тварини можуть жити?( за рахунок їжі, харчування).

-Чим живляться ваші домашні улюбленці? Де вони беруть їжу? Так, ви їх годуєте.

-А диким тваринам самим треба знаходити собі їжу. Залежно від того, чим  тварина живиться, її відносять або до рослиноїдних тварин, або до хижих, або до всеїдних.

-Рослиноїдна тварина – вживає у їжу лише рослини (корінці, листя, стебла, плоди рослин), а також гриби.

-Хижа тварина – живиться іншими тваринами (подібними до себе, так і зовсім дрібними).

-А є тварини, раціон яких складається і з рослинної, і з тваринної їжі. Про таких тварин говорять, що вони всеїдні, тобто все їдять.

             - Отже, як називають тварин, які вживають у їжу лише рослини?

             - А якщо тварина живиться іншими тваринами?

             - Яких тварин ми називаємо всеїдними?

              4.4. Вправа « Співвіднось за способом живлення»         jamboard

- Пропоную визначити, які із зображених тварин рослиноїдні, які хижаки, а які всеїдні? (вовк, олень, кабан, заєць, ведмідь, лисиця, білка, бобер, кріт, щука).

               4.5.РУХАНКА « ЇЖАЧОК»

https://www.youtube.com/watch?v=FMwIr2Yxvd0&ab_channel=FreshMotion

 - Чи все вірно ви вказали, дізнаєтеся після фізкультхвилинки. Пропоную розім‘ятися і потанцювати разом із веселим їжачком. Повторюйте танцювальні рухи за їжачком.

              4.6. Перевірка виконання вправи «Співвіднось за способом живлення» через знайомство з особливостями живлення згаданих у вправі тварин.

* Вовк – хижак. Вираз «голодний, як вовк» далеко не безпідставний. У невдалі для полювання місяці вовки можуть голодувати тижнями. А коли випаде можливість вполювати дичину, 1 вовк здатен з їсти до 10 кг м яса.

* Олень благородний - рослиноїдна тварина, раціон якого залежить від пори року і місця проживання. Навесні і на початку літа олені харчуються бруньками, листям, молодими пагонами дерев і чагарників. Їжа оленів влітку і восени – фрукти, горіхи, каштани, гриби, ягоди, насіння рослин. Взимку – кора і гілки рослин, хвоя, жолуді, лишайники.

* Їжак європейський – всеїдна тварина – їсть хробаків, равликів, черв'яків, але може їсти й корінці , ягоди, фрукти. На зиму впадає у сплячку.

* Лисиця звичайна (або руда) – харчується гризунами, птахами, рибою, комахами, але й плодами рослин. Це дозволяє їй адаптуватися до різних умов життя і змінювати своє харчування відповідно до середовища і місяця в році. Отже, лисиця – всеїдна тварина.

* Кріт – тварина, здатна жити у грунті. Майже все життя проводить він під землею. І це дуже ненаситний хижак, який не може обходитись без їжі довше ніж на 24 години. В його раціоні – дощові черв'яки, павуки, ящірки, жабки. Навіть на зиму кріт робить запаси із черв'яків. У сплячку він не впадає.

* Бурі ведмеді – як і їжаки, впадають у зимову сплячку. Такий зимовий сон дозволяє їм витрачати дуже мало енергії та допомагає вижити. Ведмеді їдять усе – кору дерев, листя, коріння, гриби, горіхи, фрукти, ягоди, гризунів, жаб, змій, птахів, рибу, мед.

* Білка - також, як і ведмідь всеїдна – горіхи, жолуді, насіння хвойних дерев, гриби, зерна – її улюблені страви. А ще ласує жуками, жабками, ящірками, пташенятами птахів.

*Заєць – рослиноїдна тварина, яка вживає молоді пагони і листя різних рослин, конюшину, кульбабу, інші трави, ласує овочевими і баштанними культурами, а взимку відкопує їх з-під снігу, а також обгризає кору дерев.

*Бобер – найбільший водний гризун у природі нашої країни. Це рослиноїдна тварина. Влітку бобер харчується зеленими частинами трав'янистих рослин, а взимку - пагонами й корою листяних дерев.

- Яка інформація вас здивувала? Чому?

- Отже, давайте перевіримо. Чи всіх тварин ви правильно помістили до рослиноїдних? (це олень, заєць, бобер). А до хижаків? (кріт, вовк) До всеїдних?(лисиця, ведмідь, їжак,білка)

                 4.7. Інтерактивна гра «Шеф-кухар»          jamboard

- Уявіть, що ви шеф-кухарі ресторанчику для тварин. Які із зображених страв ви їм запропонуєте? Яку страву вилучите, бо вона буде недоречною для даної тварини? Обгрунтуйте свою відповідь.                            

                 4.8.Кросворд «Тварини Європи»        вебсервіс liveworksheets

- Впізнайте тварину за зображенням. Упишіть в потрібний стовпець або рядок її назву.

- Які з цих тварин рослиноїдні? Хижі?  Які всеїдні?

                  4.9.Проблемне питання.

-Чи відомі вам ці тварини? ( показати зображення коника та сарани)

- А чи знаєте ви, хто є ці комахи за способом живлення? Пропоную після уроків пошукати інформацію про спосіб живлення коника і сарани. А на наступному уроці нам повідомити.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Закінчить речення «Я сьогодні дізнався/дізналась….»

- «Мені сьогодні найбільше сподобалось…»

- Оцініть свій настрій наприкінці уроку.

 

 

                               

 

 

docx
Додано
8 березня 2023
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку