Тиждень 1, день 2, урок 4
Тема уроку. Здрастуй, школо!
Мета уроку. Продовжити роботу над вивченням шкільних правил; формувати уміння впізнавати кожну друковану букву алфавіту, чітке уявлення, що буква – це графічний знак звука; навчитися друкувати літери Вв, Гг. Розвивати зорову пам’ять довільну увагу, фонематичний слух. Виховувати любов до навчання, дбайливе ставлення д свого здоров’я.
Хід уроку
Діти, пролунав дзвоник і ми продовжуємо нашу мандрівку Країною знань. Розгорніть підручник на сторінці 13 (1 і 3)
Прочитаймо тему уроку. Поставте вказівний пальчик під перше слово. Читаймо разом, саджаючи слова у човники. Здрастуй, школо!
На уроці ми продовжимо вивчати алфавіт, будемо писати друковані літери, виконувати завдання, які допомагають навчитися швидко читати. Адже вміння швидко читати і розуміти прочитане – запорука успіху навчання в школі. Сподіваюся, що усі наші хлопчики прагнуть стати успішними учнями, а дівчатка - успішними ученицями?! Чудово
А ще ви сьогодні спробуєте себе у ролі справжніх чарівниківв, виконавши творче завдання. Готові? Тож, уперед!
Діти, подивіться, до нас на урок завітали гості з Квіткового містечка: Незнайко і його подружка Розумниця. Їм дуже цікаво як проходить ваш шкільний день. Розкажіть нашим гостям, чого ви навчилися.
Незнайко вихваляється, що теж чудово запам’ятав поради Знайка та правила Мудрої Сови, з якими ми познайомилися на попередньому уроці. Але щось я не впевнена, що так воно є насправді. Ось послухайте, що він каже:
Тож зробімо подарунок нашим друзям і вивчимо напам’ять та заспіваймо 1 куплет улюбленої пісні коротульок «Алфавіт».
Подивіться на плакат. Приготуйте свій чарівний вказівний пальчик. Пам’ятаймо, що ми читаємо зліва-направо, зверху вниз.
Я повільно указкою, діти в повітрі слідкуючи пальчиком.
Можливо, хтось уже запам’ятав 1 куплет пісні? Чудово.
А пам’ятаєте, що для того, щоб нашим словами було зручно плисти сторінками книжок, ми їх саджаємо у човники?
Допоможімо розміститися у човники словам пісні. Я писатиму на плакаті, а ви за допомогою чарівного пальчика у повітрі. Отже, читаймо і саджаємо слова у човники. Молодці. Чудово.
Дітки, а хто може показати на плакаті човник зі словом «букви»? Молодці. А слово «вивчити»? Чудово
А зараз візьміть, будь ласка, ручку. Двома пальчиками на третій. Покажіть. Молодці. І посадимо слова у човники у нашому зошиті. Готові? Працюймо.
Покажіть свої човники. Чудово.
А зараз підведіться, будь ласка, і заспівайте 1 куплет пісні «Алфавіт»
Молодці, яка чудова мандрівка у нас вийшла у веселе місто Алфавіт.
А чи впізнали ви літери, з якими ми познайомилися на першому уроці? Так
Налаштуйте, будь ласка, свої оченята-фотоапарати (покліпайте оченятами), сядьте зручно і приготуйтесь добре запам’ятати те, що побачите на екрані.
Презентація
Діти, щойно ви успішно допомогли Знайкові відновити літери, навчилися друкувати, зможете впізнати їх, коли побачите у книжці. А це означає, що ми зможемо прочитати склади з цими буквами. Памʼятаймо, що перший крок до успіху учня – це вміння швидко і правильно читати. І в цьому нам допоможуть наші добрі друзі – черепаха і сорока.
- Піднесіть, будь ласка, руку, хто памʼятає, як пересувається черепаха? Правильно повільно, ледве переставляючи лапки, нікуди не поспішаючи.
- Отже, і читати ми будемо разом зі мною в темпі ходи черепахи. Приготуйте свій чарівний пальчик, поставте його на перший склад. Читаємо, «саджаючи» слова у човники. Молодці!
- А ось на сторінку сіла сорока. Пригадайте, як потрібно скрекотати сороці, щоб устигнути розповісти усі-усі новини? Правильно, дуже швидко.
- Читаймо разом зі мною в темпі моторної сороки, тобто швидко, «саджаючи» склади у човники. Приготуймо чарівні вказівні пальчики. Читаймо разом! Молодці!
- А тепер наші хлопчики прочитають у темпі ходи черепахи, а дівчатка будуть слідкувати. Молодці!
- А зараз у темпі моторної сороки прочитають дівчатка, а хлопці слідкуватимуть! Молодці!
5. Фізкультхвилинка
6. Вправа «Пісенька складів»
Ми навчилися читати склади разом з сорокою і черепахою. А тепер наші друзі коротульки Катрусі та Івасик хочуть послухати, як ви вмієте співати.
- Хто зможе прочитати, який склад тримає Катруся? Так, це склад Га.
- А Івасик? Правильно, склад Ав.
- Я ставлю вказівний палець на перший склад «Пісеньки складів» і буду читати склади по вертикалі (зверху вниз), «саджаючи» склади у човники. Приготуйте і ви свої чарівні пальчики. Читаймо разом!
- Молодці! А зараз прочитаємо усі склади у темпі ходи черепахи. Будьте уважні, кожен рядок дочитуємо до кінця. Приготуйте вказівний пальчик, знайдіть перший склад. Молодці! Дуже добре виходить.
- А тепер, прочитаймо у темпі моторної сороки. Приготуйте вказівний пальчик, знайдіть перший склад. Молодці!
- Отож, ми добре підготувалися до співу. Заспіваймо ці склади на мелодію пісні «Алфавіт». Приготуйте вказівний пальчик, знайдіть перший склад. Розумнички!
7. Вправа «Веселий папужка»
Поки ми співали, до нас дехто прилетів. О, та це наш знайомий Веселий Папужка. Він, як завжди приніс нам цікаві завдання, які прошепотів мені на вушко.
- Дітки, візьміть, будь ласка, олівець синього кольору і зафарбуйте серединку квітки, у які записано велику літеру? Хто хоче зробити це біля дошки? Як це літера? Так, правильно це літера Г.
- А тепер, візьміть олівець жовтого кольору і зафарбуйте серединки квіток, в яких записано склад, що починається літерою а? Скільки квіточок ви зафарбували? Так дві? Які це склади? Прочитайте. ав, аг.
- Дітки, а скільки квіточок залишилися не зафарбованими? Прочитайте склади і букви, які записані в цих квіточках. Дякую. Молодці!
8. Творче завдання
Папужка залишився дуже задоволений вашою роботою.
А тепер настав час чарівних перетворень. Виліпімо з пластиліну літери, вивчені протягом дня, або предмети, назви яких починаються цими літерами. Підготуйте робоче місце. Працюймо!
Покажіть один одному, що у вас вийшло. Чудово! Розумнички
9. Підсумок уроку
Ось і добіг кінця наш урок. Щоб він був корисним, слід обовʼязково згадати, що ми з вами вивчали. Хто памʼятає, піднесіть, будь ласка, руку. Отже, ми навчилися розігрувати діалог, уживаючи імена, компліменти та ласкаві слова; прописували друковані літери В, Г, великі і малі; навчилися читати і співати склади із цими буквами. Все, чого ми навчилися сьогодні, обовʼязково допоможе нам в подальшому навчанні.
А тепер, на сам кінець, для гарного настрою заспіваймо разом пісню Наталії Май «Перший дзвоник»