Урок у 1 класі на НПП "Інтелект України"

Про матеріал
Урок у 1 класі за науково-педагогічним проєктом "Інтелект України" Тиждень 1, день 2, уроку 4 Тема уроку. Здрастуй, школо! Мета уроку. Продовжити роботу над вивченням шкільних правил; формувати уміння впізнавати кожну друковану букву алфавіту, чітке уявлення, що буква – це графічний знак звука; навчитися друкувати літери Вв, Гг. Розвивати зорову пам’ять довільну увагу, фонематичний слух. Виховувати любов до навчання, дбайливе ставлення д свого здоров’я.
Перегляд файлу

Тиждень 1, день 2, урок 4

Тема уроку. Здрастуй, школо!

Мета уроку. Продовжити роботу над вивченням шкільних правил; формувати уміння впізнавати кожну друковану букву алфавіту, чітке уявлення, що буква – це графічний знак звука; навчитися друкувати літери Вв, Гг. Розвивати зорову пам’ять довільну увагу, фонематичний слух. Виховувати любов до навчання, дбайливе ставлення д свого здоров’я.

Хід уроку

  1. Організація класу. Сюжетно-рольова гра «Гості з Квіткового містечка»

Діти, пролунав дзвоник і ми продовжуємо нашу мандрівку Країною знань. Розгорніть підручник на сторінці 13 (1 і 3)

Прочитаймо тему уроку. Поставте вказівний пальчик під перше слово. Читаймо разом, саджаючи слова у човники. Здрастуй, школо!

На уроці ми продовжимо вивчати алфавіт, будемо писати друковані  літери, виконувати завдання, які допомагають навчитися швидко читати. Адже вміння швидко читати і розуміти прочитане – запорука успіху навчання в школі. Сподіваюся, що усі наші хлопчики прагнуть стати успішними учнями, а дівчатка  -  успішними ученицями?! Чудово

А ще ви сьогодні спробуєте себе у ролі справжніх чарівниківв, виконавши творче завдання. Готові? Тож, уперед!

Діти, подивіться, до нас на урок завітали гості з Квіткового містечка: Незнайко і його подружка Розумниця. Їм дуже цікаво як проходить ваш шкільний день. Розкажіть нашим гостям, чого ви навчилися.

  •          Так, ви познайомилися ближче один з одним і тепер можете звертатися один до одного на ім’я.
  •          Навчилися друкувати великі і маленькі літери А і Б.
  •          Співали пісні, виконували різні завдання, познайомилися з- правилом лічби та правилами Мудрої Сови.

Незнайко вихваляється, що теж чудово запам’ятав поради Знайка та правила Мудрої Сови, з якими ми познайомилися на попередньому уроці. Але щось я не впевнена, що так воно є насправді. Ось послухайте, що він каже:

  •          Перше правило. Сиди, як тобі хочеться. Згодні з ним? А як треба? Сиди правильно.
  •          Друге правило. Клади зошит догори дригом. Згодні? А як треба? Правильно клади зошит.
  •          І третє правило. Тримай ручку в зубах. Ні? А як треба? Правильно тримай ручку.
  •          Молодці. Дякую
  •          Розумниця дуже задоволена, що ви добре запам’ятали правила Мудрої Сови та говорить, що Незнайко теж усе зрозумів та обов’язково буде більш уважним.

Тож зробімо подарунок нашим друзям і вивчимо напам’ять та заспіваймо 1 куплет улюбленої пісні коротульок «Алфавіт».

Подивіться на плакат.  Приготуйте свій чарівний вказівний пальчик. Пам’ятаймо, що ми читаємо зліва-направо, зверху вниз.

Я повільно указкою, діти в повітрі слідкуючи пальчиком.

Можливо, хтось уже запам’ятав 1 куплет пісні? Чудово.

А пам’ятаєте, що для того, щоб нашим словами було зручно плисти сторінками книжок, ми їх саджаємо у човники?

Допоможімо розміститися у човники словам пісні. Я писатиму на плакаті, а ви за допомогою чарівного пальчика у повітрі. Отже, читаймо і саджаємо слова у човники. Молодці. Чудово.

Дітки, а хто може показати на плакаті човник зі словом «букви»? Молодці. А слово «вивчити»? Чудово

А зараз візьміть, будь ласка, ручку. Двома пальчиками на третій. Покажіть. Молодці. І посадимо слова у човники у нашому зошиті. Готові? Працюймо.

Покажіть свої човники. Чудово.

А зараз підведіться, будь ласка, і заспівайте 1 куплет пісні «Алфавіт»

  1. Презентація букв першої групи

Молодці, яка чудова мандрівка у нас вийшла у веселе місто Алфавіт.

А чи впізнали ви  літери, з якими ми познайомилися на першому уроці? Так

Налаштуйте, будь ласка, свої оченята-фотоапарати (покліпайте оченятами), сядьте зручно і приготуйтесь добре запам’ятати те, що побачите на екрані.

Презентація

  •          Діти, а якою була перша літера? Так А велика та а маленька? А що було зображено поруч із буквами а? Аркуш
  •          Діти, а хто запам’ятав, яка буква була після букви Б?
  •          Так, це велика і маленька літера В.
  •          А хто був зображений поруч з літерами  Вв? Ведмідь (прикріплюю на дошку)
  •          А наступна яка літера? Г
  •          Що зображено біля букви Г? (годинник)
  •          Скільки стрілочок було у годинника? Три
  •          Якого кольору була найтонша стрілочка? Так червоного кольору
  •          Дякую. Розумнички.
  1. Виконання вправ «Жук-буквоїд» та «Курчатка»
  •          Ви чудово попрацювали, а вашим оченятам-фотоапаратам потрібно трошки переключитися та відпочити. Не повертаючи голови, подивіться, будь ласка, вгору-вниз, вліво-вправо, вгору-вниз, вліво-вправо. Чудово. Заплющіть оченята. Пригадайте місто Алфавіт, де мешкають букви. Уявіть, що ви опинилися на галявині цього міста і босоніж ідете по м’якій травичці. Ой, а хто це сховався під листочком?! Це якийсь жук. Розплющіть очі. Подивіться, будь ласка, на сторінку свого зошита 13 (1і3). Знайдіть жучка. А ви знаєте, що жук – це тварина, яка належить до класу комах? А хто знає, чим відрізняються комахи від інших тварин? Так, комахи, це тварини, які мають шість ніжок. Полічіть ніжки жука на сторінці підручника. Скільки їх? Так, шість. Молодці.
  •          А чи знаєте ви, що жук-олень це найбільший жук, що мешкає в Україні. Він має дуже красиві роги, тому так і називається жук-олень.  А ще він занесений до червоної книги України і це означає, що ми маємо берегти його.
  •          Жук, який живе у нашому підручнику теж має роги, але це незвичайний жук, це жук Буквоїд.
  •          Як ви думаєте, чому він має таку назву?
  •          Так, дійсно, на відміну від жука-оленя, який харчується деревиною та соком дерев, Буквоїд любить ласувати буквами українського алфавіту.
  •          От як дітки люблять цукерки, так наш жук любить букви.
  •          Подивіться уважно і скажіть, які букви він погриз, а подекуди майже з’їв. Так, це велика і мала літери В.
  •          Зробимо подарунок нашому новому другу-ласунчику?  Відновимо літери? Так
  •          Візьміть, будь ласка, ручку правильно. Двома пальчиками на третій. Покажіть. Молодці
  •          Сядьте правильно, спинка рівненька.
  •          Ознайомимося з алгоритмом написання великої друкованої літери В. Буква в складається з прямої вертикальної лінії та двох правих півовалів. Знайдіть велику блакитну літеру В. Ручкою проведіть у напрямку стрілочок, які показують як правильно написати велику друковану літеру В (зразок ліворуч). Ось так як я. Працюємо разом
  •          Пряма вертикальна лінія на дві клітинки зверху вниз, верхній правий півовал, нижній правий півовал.
  •          Чи всім вдалося? Розумнички.
  •          Тепер напишемо разом друковану велику літеру в, якою вже трохи поласував наш жук. Сядьте рівненько, тримайте ручку правильно. Отже, пряма вертикальна лінія на дві клітинки зверху вниз, верхній правий півовал, нижній правий півовал.
  •          У всіх вийшло? Молодці. Продовжіть рядочок самостійно.
  •          А нас вже зачекалася маленька літера в. Знайдіть її, будь ласка. Знайшли?
  •          Подивіться на стрілочки, що вказують на алгоритм написання маленької літери в. Чи схожа маленька літера на велику? Так
  •          А чим відрізняється? Розміром
  •          Так, розумнички.  Звертаємо увагу, що висота маленької літери одна клітинка.
  •          Отже, візьміть правильно ручку. Знайдіть зразок маленької літери В блакитного кольору і наведіть його, рухаючись за стрілочками. Пряма вертикальна лінія на одну клітинку зверху вниз, верхній правий півовал, нижній правий півовал.
  •          Тепер напишемо разом друковану маленьку літеру, яка вже трохи погризана. Спинка рівненька, обидва лікті на парті, тримайте ручку правильно. Отже, пряма вертикальна лінія на одну клітинку зверху вниз, верхній правий півовал, нижній правий півовал.
  •          У всіх вийшло? Чудово. Продовжіть рядочок самостійно.
  •          Працюйте уважно, охайно, пам’ятайте Правила Мудрої Сови.
  •          Розумнички. Ми відновили велику і малу літери В і тепер у нашого Жука Буквоїда знову вдосталь смаколиків.
  •          Пропоную перейти до наступного завдання. Знайко виклав із зернят великі і малі друковані букви Гг, проте курчата поклювали деякі зернята. Курчатка люблять ласувати зерном. Послухайте, як говорять ці тварини. Їх тіло вкрите пір’ям і вони відносяться до класу Птахи.
  •          Отже, допоможімо відновити друковані букви Гг. Спочатку пропишемо їх у повітрі, а потім у зошиті. Молодці. Починаймо.
  1. Вправа «Черепаха й сорока»

Діти, щойно ви успішно допомогли Знайкові відновити літери, навчилися друкувати, зможете впізнати їх, коли побачите у книжці. А це означає, що ми зможемо прочитати склади з цими буквами. Памʼятаймо, що перший крок до успіху учня – це вміння швидко і правильно читати. І в цьому нам допоможуть наші добрі друзі – черепаха і сорока.

- Піднесіть, будь ласка, руку, хто памʼятає, як пересувається черепаха? Правильно повільно, ледве переставляючи лапки, нікуди не поспішаючи.

- Отже, і читати ми будемо разом зі мною в темпі ходи черепахи. Приготуйте свій чарівний пальчик, поставте його на перший склад. Читаємо, «саджаючи» слова у човники. Молодці!

- А ось на сторінку сіла сорока. Пригадайте, як потрібно скрекотати сороці, щоб устигнути розповісти усі-усі новини? Правильно, дуже швидко.

- Читаймо разом зі мною в темпі моторної сороки, тобто швидко, «саджаючи» склади у човники. Приготуймо чарівні вказівні пальчики. Читаймо разом! Молодці!

- А тепер наші хлопчики прочитають у темпі ходи черепахи, а дівчатка будуть слідкувати. Молодці!

- А зараз у темпі моторної сороки прочитають дівчатка, а хлопці слідкуватимуть! Молодці!

5. Фізкультхвилинка

6. Вправа «Пісенька складів»

Ми навчилися читати склади разом з сорокою і черепахою. А тепер наші друзі коротульки Катрусі та Івасик хочуть послухати, як ви вмієте співати.

- Хто зможе прочитати, який склад тримає Катруся? Так, це склад Га.

- А Івасик? Правильно, склад Ав.

- Я ставлю вказівний палець на перший склад «Пісеньки складів» і буду читати склади по вертикалі (зверху вниз), «саджаючи»  склади у човники. Приготуйте і ви свої чарівні пальчики. Читаймо разом!

- Молодці! А зараз прочитаємо усі склади у темпі ходи черепахи. Будьте уважні, кожен рядок дочитуємо до кінця. Приготуйте вказівний пальчик, знайдіть перший склад. Молодці! Дуже добре виходить.

- А тепер, прочитаймо у темпі моторної сороки. Приготуйте вказівний пальчик, знайдіть перший склад. Молодці!

- Отож, ми добре підготувалися до співу. Заспіваймо ці склади на мелодію пісні «Алфавіт». Приготуйте вказівний пальчик, знайдіть перший склад. Розумнички!

        7. Вправа  «Веселий папужка»

Поки ми співали, до нас дехто прилетів. О, та це наш знайомий Веселий Папужка. Він, як завжди приніс нам цікаві завдання, які прошепотів мені на вушко.

- Дітки, візьміть, будь ласка, олівець синього кольору і зафарбуйте серединку квітки, у які записано велику літеру? Хто хоче зробити це біля дошки? Як це літера? Так, правильно це літера  Г.

- А тепер, візьміть олівець жовтого кольору і зафарбуйте серединки квіток, в яких записано склад, що починається літерою а? Скільки квіточок ви зафарбували? Так дві? Які це склади? Прочитайте. ав, аг.

- Дітки, а скільки квіточок залишилися не зафарбованими? Прочитайте склади і букви, які записані в цих квіточках. Дякую. Молодці!

8. Творче завдання

Папужка залишився дуже задоволений вашою роботою.

А тепер настав час чарівних перетворень. Виліпімо з пластиліну літери, вивчені протягом дня, або предмети, назви яких починаються цими літерами. Підготуйте робоче місце. Працюймо!

Покажіть один одному, що у вас вийшло. Чудово! Розумнички

9. Підсумок уроку

Ось і добіг кінця наш урок. Щоб він був корисним, слід обовʼязково згадати, що ми з вами вивчали. Хто памʼятає, піднесіть, будь ласка, руку. Отже, ми навчилися розігрувати діалог, уживаючи імена, компліменти та ласкаві слова; прописували друковані літери В, Г, великі і малі; навчилися читати і співати склади із цими буквами. Все, чого ми навчилися сьогодні, обовʼязково допоможе нам в подальшому навчанні.

А тепер, на сам кінець, для гарного настрою заспіваймо разом пісню  Наталії Май «Перший дзвоник»

 

 

docx
Додав(-ла)
Лугова Ірина
Додано
22 вересня
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку