18 червня о 18:00Вебінар: Ігрові методики та вправи в роботі вчителя початкових класів

Урок у 1 класі "Здрастуй, школо!"

Про матеріал
Дати першокласникам уявлення про школу, формувати в них інтерес до знань, прагнення їх здобувати; розвивати пам’ять, мислення, бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню патріотизму, почуття любові до рідного краю, до своєї родини, до школи, як до рідної домівки.
Перегляд файлу

Т.В.Боровик, вчитель вищої категорії,

«Старший вчитель»,

вчитель початкових класів

Лукашівського навчально-виховного комплексу.

 

 

Перший урок у 1 класі

ТЕМА. Здрастуй, школо!

МЕТА. Дати першокласникам уявлення про школу, формувати в них інтерес до знань, прагнення їх здобувати; розвивати пам’ять, мислення, бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню патріотизму, почуття любові до рідного краю, до своєї родини,  до школи, як до рідної домівки.

ОБЛАДНАННЯ. Таблиці на шкільну тематику, намальоване сонце і промінці, квіти, свічки, клубок ниток, дитячі іграшки.

 

                                             ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Учитель

Ранок розпочавсь цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

В календарик заглядає

І від посмішки аж сяє.

Знає сонце гомінливе –

День сьогодні особливий!!!

 

  • Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
  • Чим сьогоднішній день особливий?
  • Мої любі першокласники. Ось і настав час нашої першої зустрічі. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим вашим уроком. Сьогодні знаменний день – ми з вами вирушаємо у цікаву подорож до країни Знань.  Але щоб наш урок міг продовжуватися далі, нам слід познайомитися.

Знайомство з учнями.

Учитель називає себе, показуючи як це треба зробити, передає іграшку учневі, який сидить за першою партою і т.д.

Практична робота.

  • А зараз ви спробуєте надрукувати своє ім’я на промінчиках.
  • Ми утворимо із цих променів-імен сонечко, яке світитиме у нашому класі.

Учитель прикріплює промені-імена до жовтого кола на дошці.

  • Ось ми з вами і познайомилися. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очікує багато цікавого. Від сьогодні у вас з’являться нові друзі, з якими ви ділитимете свої радощі і сумніви, перемоги й невдачі, будете вчитися разом робити гарні справи. Сьогодні народилася наша шкільна родина. Отже вітаю вас з днем народження нашого класу. 

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку

  • Діти, наш перший урок називається «Здрастуй, школо!». А чи знаєте ви щось про нашу школу? 
  • У кого тут вже навчаються старші брати або сестри? 
  • А навіщо потрібна школа?
  • Іноді люди думають, що школа – це лише приміщення, в якому знаходяться діти. Але це не так. Школа – це велика країна Знань. Вона подарує вам багато нового і цікавого, і я думаю, що вам це сподобається.
  • Познайомити дітей з Основним Законом нашої країни (Конституцією). Розповісти, що в нашій країні «кожен має право на освіту»(стаття 53). Вона є обов’язковою і безкоштовною.

 

  1.    Приймає часто школа

   малечу в перший клас.

            Та цей день особливий –

            стрічає школа нас!

 

  1.    Ціле літо я чекала,

   їла кашу, підростала,

   Щоб портфель не був великим,

   не спадали черевики!

 

  1.   В школу з квітами іду,

  всі мене вітають.

  У клас двері не знайду –

  квіти заважають!

 

  1.    З дитсадочком й іграшками

   час прийшов прощатись.

            Бо до школи ми прийшли,

             треба нам навчатись!

 

  1.   Будуть вже книжки у нас

  дуже-дуже товстими.

            Прочитаємо – й відразу

            станемо дорослими!

 

  1. Радіє вся моя рідня,

бо я – школяр, і це без жарту!

          Добридень, школо! Цього дня

          сідаю вперше я за парту!

 

  1. Я вже школярик!

 Вслухайтесь: шко-ля-рик!

 І всі довкола дзвоники дзвенять,

 Що я вже виріс,

 В мене є букварик,  

 І я іду до школи по знання!

 

  1. Я хвилююсь, як ніколи,

 Я хвилююся весь час,

 Адже я прийшов до школи

 Перший раз у перший клас!

 

 

  1. Я старанно буду вчитись,

 Є вже зошит з букварем.

 Був я вчора просто хлопчик,

 Став сьогодні школярем!

 

  1. Вчать у школі працювати,

Труднощі перемагати.

Завжди правду говорити,

В світі лиш добро творити!

 

  1. Ми, українці, душею багаті,

Працею славний народ наш завжди,

Хочем, щоб хліб був у кожного в хаті,

І не було в нас ніколи біди!

Учитель

  • Нашій школі у цьому році виповнюється 25 років, а вам, щоб ви порівняли, всього 6 років. В нашій школі навчається близько 120 дітей. У школі є велика бібліотека,  спортивний зал, актовий  зал, їдальня,  медичний кабінет, багато спеціальних кабінетів. Наш клас знаходиться на першому поверсі. На перерві ми зробимо з вами екскурсію по школі. В школі працюють вчителі, кухарі, прибиральниці,  бібліотекар. Кожен працівник школи намагається зробити свій внесок, щоб вам вчилося в школі зручно, цікаво. Але якою буде наша шкільна родина,  залежить тільки від вас.

  Гра «Чарівний клубок».

 

Учні разом з учителем стають у коло. У руках учителя – чарівний клубок, який діти передають по колу й вислов­люють добрі побажання (або компліменти) сусідові. Клубок при цьому розмо­тується, мотузок утворює коло. Коли клубок знову опиниться в руках учителя, діти беруться за руки й натягують мотузок. Учитель пропонує уявити дітям, що коло – це клас, і в ньому кожен має рівні з усіма права й обов’язки, кожен усвідомлює власну гідність і поважає іншого. Якщо хтось вийде за межі кола, воно розірветься й перестане існувати. Потрібно вчитися відчувати один одного, щоб  стати дружними.

 

Вірш (Учні повторюють за вчителем)

У нас немає – ти,

У нас немає – я,

Ми єдиний клас,

Ми – одна сім’я!!!

 

(Учні сідають на місця)

 

Батьки з учнями читають вірш з дошки

Ми усі – одна сім’я - 
Неповторні ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити!
Бо життя – це диво, казка!
В ньому є любов і ласка.
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!

 

Учитель

А зараз я буду зачитувати присягу школяра , а ви будете казати хором слово «Обіцяєм» , коли я підніму руку. 


Обіцяєм не лінитись.

Добросовісно трудитись.

Вчителів всіх поважати.

І оцінки гарні мати. 

На уроках не жувати. Не дрімати і не спати. 

І домашні завдання всі виконувать щодня. 

Будем вчитися сумлінно,

І поводитись відмінно. 

Щоб батьки могли радіти, що в них гарні такі діти!!!

 

Продовження бесіди.


- Як називається село , в якому ми живемо ? Де ви любите бувати в нашому селі? 

- Наше село чудове. А найкраще місце в Лукашах – це наша школа. Давайте будемо прикрашати її квітами, садити дерева, щоб вона стала ще кращою.

 

- Як називається наша держава? 


- А чи знаєте ви державні символи нашої країни?

  • У школі ви дізнаєтеся ще багато цікавого, про відомих людей, які прославили нашу Україну на весь світ.

(Портрет Т.Шевченка) У цьому році виповниться 200 років з Дня народження відомого поета і художника.

 

Гра «Загадки Мудрого Портфелика»

 -А зараз я перевiрю, чи вмієте ви відгадувати загадки. Це будуть не просто загадки, а загадки про школу і шкільне приладдя. Загадки-добавлянки. Приготувались? 

Цю найпершу в школі книжку 
Знає будь-який школяр. 
До усіх книжок доріжку 
Прокладає наш … ( Буквар ). 

Є чарівник у школі в нас, 
Ану, впізнайте, хто він? 
Озветься – тиша йде у клас. 
Озветься ще раз – гомін. 
Щоб не спізнились на урок, 
Нам голос подає… ( дзвінок ). 

Вчить читати й рахувати, 
І писати, і співати 
Всіх дітей довкола 
Наша люба… ( школа ). 

Виводить букви і слова 
Ота цікава штучка, 
В руці виблискує здаля 
Нова, гарненька… ( ручка ). 

Всяк школяр його шанує, 
Бо він пише і малює. 
Хто ж цей славний молодець? 
Це звичайно… ( олівець ). 

Ручки й олівці, щоб знали 
Ми кладемо у … ( пенали ). 
 

Молодці! Ви всі готові вже до навчання у школі!

  • Кажуть, коли людина народжується, Бог запалює на небі свічечку, тобто зiрочку. А чи звернули ви увагу, що одні зірочки яскраві, великі, а інші ледь видно? Коли людина зла, заздрісна, ледача, то свічечка ледь-ледь жевріє, а коли людина добра, то і свічечка ясна,і світло її далеко видно. Сьогодні на вечiрньому небі засяє наша з вами зірочка. Вона скаже всім людям, що в 1 класі Лукашівського НВК зародилося спільне життя 10 - и першокласників. Від нас з вами залежатиме, якою буде наша зiрочка, ясною чи тьмяною.
  • Давайте і ми запалимо свічечку на знак народження нового класного колективу.

Учитель запалює свічку.

Колективна робота

  • Дивіться як гарно палає наша свічечка-зірочка. А щоб вона була яскравою протягом усього нашого навчання, ми складемо «Правила життя в нашій родині»
  • Щоб наша родина була доброю, потрібно - … (не сваритися, не битися, чемно розмовляти…)
  • Щоб вона була веселою, потрібно - … (посміхатися, радіти за всіх...)
  • Щоб вона була розумною - …(гарно вчитися, багато читати…)
  • Щоб вона була щедрою - …(ділитись, допомагати…)

Діти підходять до дошки

  • Отже, «загадаємо» жити в мирі й злагоді, більше посміхатися, ніж плакати, гарно вчитися. А щоб ці бажання здійснилися і ми ніколи не порушували правила нашого життя, задуємо свічечку.

Вчитель дарує учням маленькі свічечки на згадку про цей день.

 

ІІІ. Підсумок уроку

  • Ось і добіг до кінця наш перший урок.
  • Що вам сподобалося на уроці? Що запам’яталося?
  • А чи зрозуміли ви як треба жити у школі?

 

  • Вітаю всіх із початком першого навчального року, дорогі мої діти і всі тут присутні.

 

  • Я буду щасливою щоранку бачити ваші радісні оченята і привітну усмішку. Бажаю, щоб доріжка, на яку ми сьогодні із вами ступили, була рівною, чистою, ясною. Хай вам щастить! Бажаю всього найкращого вашим родинам!

1

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Сценарії
НУШ
Додано
25 лютого
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку