Урок у 10 класі
Розділ «Молекулярна фізика і термодинаміка».
1. Вступна частина
Рефлексія учнями настрою на початок уроку. Учні обирають смайл уроку(див. рис. 1).
Рис. 1. «Смайл уроку»
Методичний коментар. На першому уроці учні визначають місце теми у розділі фізики (див. рис. 2). Дуже важливо сформувати в школярів уявлення про те, що повинні знати, вміти учні до закінчення вивчення теми, які ціннісні ставлення будуть формуватися, яке практичне значення матимуть набуті знання.
Рис. 2. «Місце теми у розділі фізики»
Учитель вступну бесіду з учнями супроводжує мультимедійною презентацією.
2. Перевірка домашнього завдання
Робота в групах. Учні попередньо були об’єднані в групи. Кожній групі давалося завдання на основі знань, отриманих у 7 – 8 класах та, з метою підготовки до вивчення теми: «Основні положення МКТ», заповнити таблицю: «Агрегатні стани».
Агрегатний стан речовини |
Специфічні властивості |
Основні положення МКТ |
|||
Відстань між частинками |
Взаємодія частинок |
Характер руху |
Порядок розміщення |
||
|
|
|
|
|
|
Учні обговорюють між собою наукову грамотність, чіткість і лаконічність заповнення таблиці. Учитель проектує на екран свій варіант таблиці.
Використання ІКТ в основній частині уроку полегшує сприймання інформації, адже паралельно із поясненням учителя учні сприймають інформацію візуально. Ілюстративне, наочне пояснення матеріалу робить навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним. Наприклад, після перегляду демонстрації моделі руху молекул газу у закритій посудині, учням буде легше пояснити причину тиску газу на основі молекулярно-кінетичних уявлень(див. рис. 3).
Рис. 3. «Рух молекул газу у закритій посудині»
З використанням ІКТ ми можемо подати такий обсяг матеріалу, який за традиційного навчання не можна опанувати за один урок. А оптимальне використання ІКТ на уроці робить навчання більш інтенсивним та ефективним; допомагає учням навчитись засвоювати, перетворювати і використовувати велику кількість інформації. На уроці фізики практикується використання комп'ютера для побудови графіків, обчислень; проведення віртуальних лабораторних робіт та дослідів; використання інформаційно-довідкових систем.