Урок у 2-му класі на тему Подарунки

Про матеріал

Розгорнутий конспект уроку у 2-му класі на тему "Let`s buy presents!". Завдання ,розроблені до уроку, дають змогу повторити і закріпити вивчені ЛО як в усному та і в письмовому вигляді. Також урок спрямований на розвиток навичок читання та аудіювання.

Перегляд файлу

Form: 2nd

Topic:  Let`s buy presents!

   Learning outcomes: By the end of the lesson students will be able to:

-  know the topic vocabulary and use it in their speech;

-  read authentic text and comprehend what they are reading about; 

-   develop their speaking skills to speak freely on the current topic;

- pronounce the words correctly;

- comprehend the material which they have heard;

- understand the value of money and learn how to save money;

 

 Equipment:   handouts,  CD player, CD, CB Family and Friends 2(Oxford University Press), WB

 Type of the lesson;  Development Lesson

 

Procedure

  1. Introduction
    1. Greeting and Aim

Good morning, pupils! How are you? Today we are going to speak about presents and celebrations.

  1. Warming up

First let`s revise the Numbers (1-100). Let’s count! P1-1 P2-2 …

And now let`s sing the song « Our neighbours» (CD 1 Tr #5)

  1. Main part
  1. Vocabulary Revision
    1. Card naming. Look at the cards and name them.  Answer to my questions.

 It is a present. – Is it a present? – What is it?

(CARDS)

Image result for подарок

Image result for торт

Image result for шарики

Картинки по запросу випічка

Картинки по запросу краватка

Картинки по запросу купувати

Image result for шоколад

Related image

Картинки по запросу сусіди

Image result for конфеты

Картинки по запросу горіхи

 

 

1.2 Crossword (on the blackboard)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1p

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2c

a

r

d

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3s

w

e

e

t

s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4c

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5b

a

l

l

o

o

n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

t

 

 

 

6c

h

o

c

o

l

a

t

e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ACROSS

 

DOWN

2

листівка

1

подарунок

3

цукерки

4

торт

4

кулька

 

6

шоколад

 

 

  1. Matching ( on the blackboard 15 separate parts)

And now your work is to match half of the words together and then match them with the pictures.

Картинки по запросу сусіди

neigh

bour

Картинки по запросу випічка

pas

tries

Картинки по запросу горіхи

nu

ts

Картинки по запросу краватка

t

ie

Картинки по запросу купувати

bu

y

 

 

 

 

  1. Reading

3.1 Pre-Reading                                 

Tell me do you like presents?    What presents do you like? Do you like to give or get presents? Can you make a present yourself instead (замість) of buying?

3.2 Reading    (   ex 3 p 52)

Let`s work with textbooks.

3.3 After-Reading Activity (Y/N)      

You will hear sentences. Tell me if they are T or F     (Y/N)        

       It is Billy’s birthday. Y                         

       Billy is 5. N

       Billy does not like chocolate. N               

       Billy’s birthday is tomorrow. Y       

       Billy likes balloons. N

  1. Physical activity

Now will you stand up!? Let`s have some physical exercise.

 

CLAP! CLAP!

Hands up, clap, clap!

Hands down, clap, clap!

Turn yourself around and

Then you clap, clap!

Bend left, clap, clap!

Bend right, clap, clap!

Turn yourself around and

Then you clap, clap!

 

 

 

  1. Phonics

It`s time to practice in phonics. So

  1. Listen, point and repeat     

        Ex 1 p 55 (CD 1 Tr #6)

  1. Listen and chant                    

   Ex 2 p 55 (CD 1 #7)

 

3. Closing

1. Summarizing

Do you like our today`s lesson? What do you like the most? Do you remember that presents you can also make with your own hands.

2. Marking

Well done. Thank you for the lesson.

3. Home task (Ex 1 p 55 w (слова по рядочку), Ex 2 p 55 read, translate)

docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
1129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку