Мета. Формувати предметні компетентності: уміння додавати і віднімати круглі числа; формувати і розвивати навчально-пізнавальні компетенції учнів через створення оптимальних умов для дослідницької діяльності; удосконалити вміння читати трицифрові числа, записувати їх; актуалізувати правила додавання суми до числа, віднімання суми від числа, прийому додавання і віднімання чисел частинами для випадків обчислення з двоцифровими числами; удосконалювати вміння розв'язувати задачі арифметичним та алгебраїчним методами.
Розвивати психічні процеси: сприйняття, увагу, уяву, пам'ять.
Стимулювати цікавість до вивчення математики.
Урок математики у 3 класі
Вчителі. Наталія Горох, Світлана Денисюк.
Тема. Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач.
Мета. Формувати предметні компетентності: уміння додавати і віднімати круглі числа; формувати і розвивати навчально-пізнавальні компетенції учнів через створення оптимальних умов для дослідницької діяльності; удосконалити вміння читати трицифрові числа, записувати їх; актуалізувати правила додавання суми до числа, віднімання суми від числа, прийому додавання і віднімання чисел частинами для випадків обчислення з двоцифровими числами; удосконалювати вміння розв’язувати задачі арифметичним та алгебраїчним методами.
Розвивати психічні процеси: сприйняття, увагу, уяву, пам’ять.
Стимулювати цікавість до вивчення математики.
Обладнання. Презентація, аркуш із зображенням смайлика, робочий зошит для 3 класу частина 2 (автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко), підручник для 3 класу частина 2 (автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко); фізкультхвилинка (https://www.youtube.com/watch?v=_PppxYhg9cc).
Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу
Освітня галузь. Математична, природнича, технологічна, здоров’язбережувальна.
Методи, використані на уроці. Аналіз ситуацій, словесні (пояснення, бесіда), наочні (ілюстрація, презентація), практичні вправи, незакінчених речень, диференціації.
Структура уроку.
І. Організація класу. Психологічне налаштування. Вправа «Настрій».
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми, завдань уроку.
IV. Формування нових знань та способів дії.
V. Формування вмінь та навичок. Закріплення вивченого.
VI. Пояснення домашнього завдання.
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Перебіг уроку
І. Організація класу.
-З яким настроєм ви працюватимете сьогодні на уроці мА
тематика? Зобразіть свій настрій на смайлику та покажіть.
- Бажаю вам від уроку отримати гарний настрій та нові знання.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми, завдань уроку.
IV. Формування нових знань та способів дії.
Виконання завдання №1 з коментарем
Пригадаємо правило додавання суми до числа: щоб додати суму до числа достатньо від цього числа відняти спочатку один доданок, а потім від одержаного результату додати другий доданок
а+(b+c)=(a+b)+c
Пригадаємо правило віднімання суми від числа: щоб відняти суму від числа, достатньо від цього числа відняти спочатку один доданок,а потім від одержаного результату відняти другий доданок
a-(b-c)=(a-b)-c
82-55=27
82-55=32-5=27
50+5
30-3=27.
82-55=30-3=27
52+3
58+36. Другий доданок 36 замінюємо сумою розрядних доданків: 36=30+6. До числа 58додаємо суму чисел 30 і 6. До 58 додаємо спочатку 30, одержимо 88; до одержаного результату додамо ще 6: 88+6=94.
58+36=88+6=94
30+6
Другий доданок 36 замінюємо сумою зручних доданків: 36=2+34. До числа 58 додаємо суму чисел 2 і 34. До 58 додамо спочатку 2, одержимо 60, а потім до одержаного результату додамо ще 34: 60+34=94.
58+36=60+34=94
2+34
V. Формування вмінь та навичок. Закріплення вивченого.
1.Формувати вміння виконувати додавання і віднімання круглих трицифрових чисел частинами.
Виконання завдання №4 (підручник для 3 класу частина 2 автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко: с.50) з коментарем.
2.Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=_PppxYhg9cc
3.Формування вміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного арифметичним та алгебраїчним способом.
Виконання завдання №5 (підручник для 3 класу частина 2 автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко: с.50).
Арифметичний спосіб
3г. – 6 разів
2г. -? разів
Розв’язання
1) 3*6=18 (г.) – загальна кількість горіхів;
2) 18:2=9 (р.)
Алгебраїчний спосіб
|
Кількість горіхів за 1 раз |
Кількість ходок |
Загальна кількість горіхів |
І |
3 |
6 |
3*6 |
ІІ |
2 |
а |
2*а |
2*а=3*6
2*а=18
VI. Пояснення домашнього завдання.
Завдання на вибір:
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Продовж речення»
Список використаних джерел
1.Типова освітня програма
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf
2. Програма «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА» у поступі до цінностей.
https://ipv.org.ua/prohrama-nova-ukrainska-shkola/
3.Скворцова С.О. Математика: підруч. для 3 кл. закл.загал. освіти. (у 2-х ч.): Ч.2/С.С.Скворцова, О.В.Онопрієнко.- Харків: Вид-во «Ранок», 2020.-136с.:іл..
4. Скворцова С.О. Математика. 3 клас. Робочий зошит: до підручника Світлани Скворцової, Оксани Онопрієнко: у 2 ч. Ч.2/ С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко.- Харків: Вид-во «Ранок», 2020. – 64 с.:іл..
5. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=_PppxYhg9cc