Урок у 3 класі на тему Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач

Про матеріал

Мета. Формувати предметні компетентності: уміння додавати і віднімати круглі числа; формувати і розвивати навчально-пізнавальні компетенції учнів через створення оптимальних умов для дослідницької діяльності; удосконалити вміння читати трицифрові числа, записувати їх; актуалізувати правила додавання суми до числа, віднімання суми від числа, прийому додавання і віднімання чисел частинами для випадків обчислення з двоцифровими числами; удосконалювати вміння розв'язувати задачі арифметичним та алгебраїчним методами.

Розвивати психічні процеси: сприйняття, увагу, уяву, пам'ять.

Стимулювати цікавість до вивчення математики.

Перегляд файлу

Урок математики у 3 класі

Вчителі. Наталія Горох, Світлана Денисюк.

Тема. Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач.

Мета. Формувати предметні компетентності: уміння додавати і віднімати круглі числа; формувати і розвивати навчально-пізнавальні компетенції учнів через створення оптимальних умов для дослідницької діяльності; удосконалити вміння читати трицифрові числа, записувати їх; актуалізувати правила додавання суми до числа, віднімання суми від числа, прийому додавання і віднімання чисел частинами для випадків обчислення з двоцифровими числами; удосконалювати вміння розв’язувати задачі арифметичним та алгебраїчним методами.

Розвивати психічні процеси: сприйняття, увагу, уяву, пам’ять.

Стимулювати цікавість до вивчення математики.

Обладнання. Презентація, аркуш із зображенням смайлика, робочий зошит для 3 класу частина 2 (автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко), підручник для 3 класу частина 2 (автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко); фізкультхвилинка (https://www.youtube.com/watch?v=_PppxYhg9cc).

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу

Освітня галузь. Математична, природнича, технологічна, здоров’язбережувальна.

Методи, використані на уроці. Аналіз ситуацій, словесні (пояснення, бесіда), наочні (ілюстрація, презентація), практичні вправи, незакінчених речень, диференціації.

Структура уроку.

І. Організація класу. Психологічне налаштування. Вправа «Настрій».

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

ІІІ.  Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми,  завдань уроку.

IV.  Формування нових знань та способів дії.

V. Формування вмінь та навичок. Закріплення вивченого.

VI. Пояснення домашнього завдання.

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

Перебіг уроку

І. Організація класу.

  1.  Створення комфортних умов праці
  2. Психологічне налаштування. Вправа «Настрій»

-З яким настроєм ви працюватимете сьогодні на уроці мА

тематика? Зобразіть свій настрій на смайлику та покажіть.

- Бажаю вам від уроку отримати гарний настрій та нові знання.

ІІ.  Актуалізація опорних знань та вмінь.

  1. Перевірка готовності до уроку
  2. Перевірка домашнього завдання
  • Що було задано додому?
  • Поясніть як обчислили вирази.
  1. Каліграфічна хвилинка
  • Запишіть усі числа з цифрами 5, 6,7.
  1. Математичний диктант
  • Запишіть число, в якому 5 сот. 9дес. 3 од., 3с.4дес.7од., 4 сот.5од., 7сот.2дес., 9сот.7од., 8сот.5дес. 4од., 2 сот.1дес., 7дес. 6од.
  • Давайте перевіримо.
  1. Усне опитування
  • Які числа називаються натуральними?
  • Назвіть найменше натуральне число?
  • Чи можна назвати найбільше натуральне число?
  • Як називаються числа залежно від кількості цифр у їх записі?
  • Скільки цифр використовують для запису чисел? Скільки розрядів містить трицифрове число? Як вони називаються?

ІІІ.  Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми,  завдань уроку.

  • Які способи додавання і віднімання двоцифрових чисел ви знаєте?
  • Який спосіб вам найбільше подобається?
  • Кому найбільше подобається спосіб додавання і віднімання частинами? Чому?
  • От уявіть, що вас мама попросила піти в магазин за продуктами. Ви маєте 210грн. Сума до оплати 190грн. Скільки грошей у вас залишиться після покупки продуктів?
  • Чи легко було порахувати?
  • Отже, сьогодні ви маєте можливість відчути себе справжніми дослідниками. А хто такі дослідники?
  • Ми будемо досліджувати додавання і віднімання круглих чисел. Для цього потрібно сумлінно попрацювати, повторивши ті знання, які допоможуть вам зробити відкриття. Отже, до роботи!

IV.  Формування нових знань та способів дії.

  1. Перенесення способу додавання і віднімання чисел частинами на випадки додавання і віднімання круглих трицифрових чисел

Виконання завдання №1 з коментарем

  • Перед вами завдання. Подумайте, який спосіб можна застосувати, щоб розв’язати ці вирази.
  • Якими більшими розрядними одиницями можна замінити обидва числа у виразі?
  • Які ще способи додавання і віднімання ви знаєте?

Пригадаємо правило додавання суми до числа: щоб додати суму до числа достатньо від цього числа відняти спочатку один доданок, а потім від одержаного результату додати другий доданок

а+(b+c)=(a+b)+c

     Пригадаємо правило віднімання суми від числа: щоб відняти суму від числа, достатньо від цього числа відняти спочатку один доданок,а потім від одержаного результату відняти другий доданок

a-(b-c)=(a-b)-c

  • Давайте пригадаємо, як ми додавали та віднімали двоцифрові числа частинами. (Основою прийому додавання частинами є правило додавання суми до числа; основою віднімання числа частинами – правило віднімання суми від числа.)

82-55=27

  • Від’ємник 55 замінюємо сумою розрядних доданків: 50+5. Від числа 82 відніматимемо суму чисел 50 і 5. Від числа 82 спочатку віднімемо 50, буде 32, а потім від одержаного результату віднімемо ще 5: 32-5=27.

82-55=32-5=27

                                                            50+5

  • Від’ємник 55 замінюємо сумою зручних доданків так, щоб число 82 зменшити до круглого числа: 55=52+3. Від числа 82 відніматимемо суму чисел 52 і 3. Від 82 віднімаємо52, буде 30. Потім від одержаного результату віднімаємо ще 3:

30-3=27.

82-55=30-3=27

                                                            52+3

58+36. Другий доданок 36 замінюємо сумою розрядних доданків: 36=30+6. До числа 58додаємо суму чисел 30 і 6. До 58 додаємо спочатку 30, одержимо 88; до одержаного результату додамо ще 6: 88+6=94.

58+36=88+6=94

                                                            30+6

Другий доданок 36 замінюємо сумою зручних доданків: 36=2+34. До числа 58 додаємо суму чисел 2 і 34. До 58 додамо спочатку 2, одержимо 60, а потім до одержаного результату додамо ще 34: 60+34=94.

58+36=60+34=94

                                                            2+34

  • 82-55 та 820-550: чим вони відрізняються?
  • Як знайти значення першої різниці?
  • Чи можемо так само міркувати при знаходженні другої різниці?
  • Замінимо спочатку від’ємник сумою розрядних доданків, а потім сумою зручних доданків.
  • Чи можемо так само міркувати при обчисленні значення другої суми?
  • Замініть другий доданок спочатку сумою розрядних доданків, а потім сумою зручних доданків.
  • Отже, що спільного у додаванні та відніманні чисел частинами?

 

 

 

 

 

 

 

V. Формування вмінь та навичок. Закріплення вивченого.

1.Формувати вміння виконувати додавання і віднімання круглих трицифрових чисел частинами.

Виконання завдання №4 (підручник для 3 класу частина 2 автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко: с.50) з коментарем.

2.Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=_PppxYhg9cc

3.Формування вміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного арифметичним та алгебраїчним способом.

Виконання завдання №5 (підручник для 3 класу частина 2 автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко: с.50).

  • Про кого йдеться у задачі? (Про білку)
  • Що знаєте про білок? Що вони їдять? Як і де живуть?
  • Що робила білка у задачі?
  • За скільки разів білка зможе перенести горішки до свого дупла?
  • По скільки горішків?

Арифметичний спосіб

3г. – 6 разів

2г. -? разів

Розв’язання

1) 3*6=18 (г.) – загальна кількість горіхів;

2)  18:2=9 (р.)

Алгебраїчний спосіб

 

Кількість горіхів за 1 раз

  Кількість ходок

Загальна кількість горіхів

    І

3

   6

3*6

    ІІ

2

а

2*а

  • Складемо рівняння.

2*а=3*6

2*а=18

VI. Пояснення домашнього завдання.

Завдання на вибір:

  • Виконання завдання №62 (робочий зошит для 3 класу частина 2 автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко: с.19): знайти значення виразів двома способами;
  • або виконання завдання №6 (підручник для 3 класу частина 2 автор С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко: с.50): розв’язати рівняння.

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Яка тема сьогоднішнього уроку?
  • Які дослідження ми проводили?

Вправа «Продовж речення»

  • Мені цікаво було робити… .
  • Я відчув труднощі при … .
  • Урок дав мені для життя … .
  • Щоб добре виконувати дії додавання і віднімання трицифрових круглих чисел, мені потрібно … .

Список використаних джерел

1.Типова освітня програма

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf

2. Програма «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА» у  поступі до цінностей.

https://ipv.org.ua/prohrama-nova-ukrainska-shkola/

3.Скворцова С.О. Математика: підруч. для 3 кл. закл.загал. освіти. (у 2-х ч.): Ч.2/С.С.Скворцова, О.В.Онопрієнко.- Харків: Вид-во «Ранок», 2020.-136с.:іл..

4. Скворцова С.О. Математика. 3 клас. Робочий зошит: до підручника Світлани Скворцової, Оксани Онопрієнко: у 2 ч. Ч.2/ С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко.- Харків: Вид-во «Ранок», 2020. – 64 с.:іл..

5. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=_PppxYhg9cc

docx
Додав(-ла)
Горох Наталія
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 квітня 2022
Переглядів
2740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку