Урок у 3 класі на тему "Їжа"

Про матеріал
Розробка уроку з англійської мови у 3 класі на тему "Їжа". Повторення вивченої лексики (фрукти, овочі), прислівники частотності, удосконалення навичок аудіювання, говоріння та письма.
Перегляд файлу

3 клас  Дата

Тема: Повторення. Повсякденні справи.

Мета:

  • Повторити й активізувати лексичний матеріал теми.
  • Повторити граматичний матеріал: частотні прислівники usually, always, sometimes, never.
  • Удосконалювати вміння читати.
  • Розвивати навички діалогічного мовлення за темою.
  • Виховувати толерантне ставлення до однокласників, уміння співпрацювати.

Обладнання: підручник О.Д. Карпюк, тематичні малюнки, картки для роботи.

 

Хід уроку

І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Greeting and Aim 1. Привітання й повідомлення теми та мети уроку.

T: Good morning children! How do you do? Today we will revise the words and grammar material on our topic.

Phonetic 2. Фонетична зарядка.

Відпрацювання окремих звуків [ð], [ǽ], [b]- вимовляння скоромовок.

[b] Betty Botta bought some butter

But she said my butter bitter.

[ǽ] A black cat sat on a mat And atle a fat rat

[ð] І have a mother
І have a father
І have a sister
І have a brother
Mather, father, sister, brother
Hand in hand with one anоther

Warming up 3. Уведення в іншомовну атмосферу.

T: Let’s sing a song “He likes chicken”

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Vocabulary Revision and Practice 1. Повторення та відпрацювання лексичного матеріалу.

1) Учні відпрацьовують назви фруктів і овочів та їжі за малюнками.

Т: Let's look at the small pictures. What fruits and vegetables can we see here? What colour is it?

What food can we see?

Ps:The cucumber is green.

2) Учні знаходять переклад до поданих слів.

Т: Find the translation

  • tomato                     яблуко;
  • apple                       хліб;
  • juice                        банан;
  • orange                    сік;
  • soup                        огірок;
  • milk                        лимон;
  • bread                      салат;
  • banana                   цибуля;
  • water                      чай;
  • salad                       помідор;
  • onion                      молоко;
  • coffee                     капуста;
  • tea                          суп;
  • lemon                     апельсин;
  • cucumber              вода;
  • cabbage                 кава.

3) Учні читають слова та перекладають їх англійською.

Т: Read and translate.

- яблуко;

- хліб;

- банан;

- сік;

- огірок;

- лимон;

- салат;

- цибуля;

- чай;

- помідор;

- молоко;

- капуста;

- суп;

- апельсин;

- вода;

- кава;

 

4) Учні беруть малюнки та співвідносять їх до артикля а/an або займенника some.

Т: Choose and say.

  •                               apple;
  •                               bread;
  •                               banana;
  •                               juice;
  •                               cucumber;
  •                               lemon;
  •                                salad;
  •                               onion;
  •                              tea;
  •                             tomato;
  •                              milk;
  •                             cabbage;
  •                             soup;
  •                             orange;
  •                             water;
  •                             coffee;

Speaking 2. Формування навичок мовлення.

1) Гра « What fruits/vegetables do you like? ».

T: Now tell me please, what fruits/vegetables do you like?

P1: I like apples.

T (звертаючись до іншого учня): What fruits/vegetables does she like?

P2: She likes apples. And I like bananas.

P3: She likes bananas. And I like tomatoes.

2) Складання діалогів «At the table». Учні в парах розігрують сценку «За обідом»: просять передати продукти й дякують за допомогу.

T: Imagine that you are at the table. Make the dialogues using the pattern.

  • Pass me some .., please.
  • Here you are. A cup of ..?
  • Yes, please.
  • Some ..?
  • No, thanks.
  • Enjoy your meal.

Physical Activity 3. Фізкультхвилинка.

The Hokey Pokey

You put your right hand in,

You put your right hand out,

You put your right hand in,

And you shake it all about,

 

You do the hokey pokey

and you turn yourself around

That what it's all about.

 

2) left hand

3) right foot

4) left foot

5) head

6) butt

7) whole self

 

 

Grammar Revision and Practice 4. Відпрацювання граматичного матеріалу, вживання частотних прислівників: usually, always, sometimes, never.

1) Учні читають та перекладають речення, звертаючи увагу на прислівники.

T: Read and translate.

  • I usually get up at 7 o’clock.
  • She always cooks in the kitchen.
  • Bob never plays computer games.
  • But he sometimes watches cartoons.

2) Аудіювання.

Учні двічі слухають діалог і заповнюють таблицю.

T: Listen to the interview with Ron McCan and fill in the table.

Ron McCan…

usually

never

always

sometimes

gets up at 7.

 

 

 

 

gets up at 6.

 

 

 

 

starts work at 8.

 

 

 

 

has breakfast.

 

 

 

 

has porridge for breakfast.

 

 

 

 

has coffee for breakfast.

 

 

 

 

has tea for breakfast.

 

 

 

 

has milk for breakfast.

 

 

 

 

has sausage sandwiches for breakfast.

 

 

 

 

has cheese sandwiches for breakfast.

 

 

 

 

makes his breakfast.

 

 

 

 

 

The Interview

  • Well, Ron. You’re a famous fireman. Tell us how you start your day. What time do you usually get up?
  • I usually get up at 7 o’clock.
  • Oh, it’s so early!
  • My work starts at 8. Sometimes I even get up at 6 o’clock.
  • Do you have breakfast in the morning?
  • Yes, I always have breakfast.
  • Do you make your breakfast?
  • No, I never make breakfast. My wife usually cooks it.
  • What do you like for breakfast? Porridge? Coffee?
  • No, I never have porridge, I don’t like it. I usually have sandwiches and tea. Sometimes I have coffee. But I never have porridge or milk.
  • Do you like cheese sandwiches?
  • No, I don’t. I always have sausage sandwiches. I don’t like cheese.
  • Thank you for the interview, Ron. Bye, see you!

Writing 5. Формування навичок писемного мовлення.

Учні доповнюють речення про себе.

T: Complete the sentences about yourself.

I usually get up at ____ o’clock in the morning. I always have ______________________ for breakfast. I never drink _____________. Sometimes I eat _______________________ for lunch. I usually have __________________ for dinner but I never drink ________________. I always go to bed at ____ o’clock.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Homework 1. Домашнє завдання.

Скласти свій овочево-фруктовий раціон.

Summarizing 2. Підведення підсумків уроку.

Відбувається як бесіда за схемою T-P1-P2-P3.

T: What topic did we discuss? What grammar did you practice? What did you like best of all at the lesson today? You have done much work today. Thank you! Your marks are … .

 

 

 

 

 

MY FRUIT AND VEGETABLES DIARY

 

Breakfast

Lunch

Dinner

Monday

 

 

 

Tuesday

 

 

 

Wednesday

 

 

 

Thursday

 

 

 

Friday

 

 

 

Saturday

 

 

 

Sunday

 

 

 

 

 

1 . . . . butter

2 . . . . apple

3 . . . . egg

4 . . . . biscuit

 

 

5 . . . . milk

 

6 . . . . orange

7. . . . bread    

8. . . .  plum   

9. . . . mushroom  

10. . . . coke 

11. . . . pizza 

12.  . . . tea

 

doc
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
15 вересня 2020
Переглядів
3676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку