Урок побудовано подібно до конкурсу « Майстершеф », де учасники вибирають зірочки, що означають блюда різної складності: одна зірочка – не складне, дві зірочки – потребує застосування кількох технологій, три зірочки – блюда високої кухні. Ті, у кого блюда вийшли смачні і гарно прикрашені, отримують зірочку, а ті учасники, які допустили помилки, заново переробляють свої блюда до тих пір, поки член журі високо не оцінить їх. На даному уроці учні мають можливість зібрати як найбільшу кількість зірочок (завдання різної складності), щоб по закінченню уроку отримати білий фартух.
Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів.
Мета:
• навчальна: ознайомити із правилами виконання дії додавання та віднімання десяткових дробів;
• розвивальна: розвивати компетентності саморозвитку, продуктивної творчої діяльності, інформаційні;
• виховна: виховувати дружні стосунки між однолітками, бажання бути успішними і впевненими.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання: підручник, набір «зірочок», зображення білих і чорних фартушків з абревіатурою «Майстершеф»
Девіз уроку: « Без знань дробів ніхто не може сказати, що знає математику».
Хід уроку
І. Організаційний момент
Розгадайте ребус (дивитись додаток)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
В повсякденному житті ми розв’язуємо практичні задачі з дробами, не замислюючись про це. Ми подумки мислимо і ведемо автоматично розрахунки , наприклад такі: скільки потрібно цукру всипати в чай, щоб він був солодким? Яку частину дороги подолали під час руху до школи? Яку частину завдань виконали під час контрольної чи самостійної роботи? Яку частину пазла підібрати, щоб утворився правильний малюнок?
Для подальшого вивчення математики й інших предметів: фізики,хімії, економіки потрібні знання про десяткові дроби та виконання дій з ними .
Для того, щоб добре виконувати дії з десятковими дробами, треба постійно тренуватись.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Прийом «Мозкова атака»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Наприклад:
1. Зрівняй в зменшуваному і від’ємнику кількість цифр після коми.
2. Запиши від’ємник під зменшуваним так, щоб кожний розряд від’ємника опинився під відповідним розрядом зменшуваного.
3. Виконати віднімання так, як віднімають натуральні числа.
4. Поставити в отриманій різниці кому під комами в зменшуваному і від’ємнику.
Наприклад:
Фізкультхвилинка
Ось прийшла до нас хвилинка,
Це хвилинка відпочинку.
Ми руками помахали,
Наче пташки політали.
Опустили руки вниз, нахилились,
Наче потягнули віз, зупинилися.
Повернулися вліво, вправо
І взялися знов до справи.
V. Застосування знань. Формування вмінь
- Всі ви знаєте або чули про телепередачу « Майстершеф ». Там є такий конкурс, де учасники вибирають зірочки, що означають блюда різної складності: одна зірочка – не складне, дві зірочки – потребує застосування кількох технологій, три зірочки – блюда високої кухні. Ті, у кого блюда вийшли смачні і гарно прикрашені, отримують зірочку, а ті учасники, які допустили помилки, заново переробляють свої блюда до тих пір, поки член журі високо оцінить їх.
По закінченню конкурсу учасники, які зібрали більшу кількість зірочок отримують білий фартух, а ті, в кого найменша кількість зірочок отримують чорний фартух. Після чого ще існує битва чорних фартухів.
- Ми з вами спробуємо зібрати як найбільшу кількість зірочок, щоб по закінченню уроку отримати білий фартух. Оскільки ми на уроці математики, то ми не будемо готувати блюда, а будемо розв’язувати завдання і правильно їх записувати.
- завдання підручника з позначкою «○»;
- завдання підручника з позначкою « »;
- завдання підручника з позначкою « »
- Учитель демонструє зображення «фартушків»
Для роботи пропонуються завдання :
№ 867 – одна зірочка
Відповідь : 1) 1; 2) 0,70 = 0,7; 3) 0,670 = 0,67; 4) 1,06; 5) 0,706; 6) 1.
№ 868 – одна зірочка
Відповідь: 1) 36,4; 2) 22,04; 3 ) 20,6; 4) 38,038; 5) 11,7; 6) 80,000 = 80.
№ 870 – одна зірочка
Відповідь: 1) 5,5; 2) 17,82; 3) 18,68; 4) 42,549; 5) 4,9526; 6) 26,712.
№ 872 – одна зірочка
Відповідь: 1) 4,17; 2) 38,3964; 3) 30; 4) 7,605.
№ 875 – одна зірочка
Відповідь: 41,1 м²
№ 876 – одна зірочка
Відповідь: 22,2 км/год, 25,4 км/год.
№ 883 – дві зірочки
Відповідь: 29,79 км
№ 887 – дві зірочки
Відповідь: 839,6 км
№ 902 – дві зірочки
**, 5* 6, 9*8 3*, 59 *4, *6*
105, 23 20, *27 *2, 69 34, 841
*0, 041
Відповідь: 1) 17, 64 + 87,59; 2) 2,536 + 6, 978 + 20, 527 = 30, 041;
3) 72,28 – 39,59 = 32,69; 4) 99,705 – 64,864 = 34,841.
№ 908 – три зірочки
Відповідь: 1) 3,116; 2) 45,93; 3) 0,582; 4) 1,039.
V. Підсумок уроку
- Чи сподобався вам урок?
- Підрахуйте кількість отриманих зірочок
- Найкращими математичними кулінарами стали… Вони отримують білі фартухи і нагороду оцінку високого рівня (10-12 балів)
- Трішки відстають у подачі блюд такі учні … Вони сьогодні отримують теж білі фартухи і оцінку достатнього рівня (7-9 балів)
- На жаль, є такі учні, які частково впоралися із завданнями. Вони отримують оцінку середнього рівня (4-6 балів), надіємось, що вони зроблять роботу над помилками. Їх білі фартухи будуть нагадувати про те, що потрібно краще працювати.
- Ті учні, які отримали 1-3 зірочки, вони отримують чорні фартухи і оцінку початкового рівня. Але не розчаровуйтеся, попрацюйте вдома над обчисленнями і на наступному уроці , ми впевнені, що ви отримаєте білий фартух.
VІ. Домашнє завдання
§ 5 п.33 - прочитати, вивчити правила; виконати завдання №№ 869, 871, 895; № 904- додатково для бажаючих.
Додаток до уроку
rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=1