Урок Розв’язування задач засобами табличного процесора. |
Власова Т.О. |
Урок 14. Розв’язування задач засобами табличного процесора
Цілі:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: ПК, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Microsoft PowerPoint, Microsoft Word, Microsoft Excel, роздатковий матеріал, інструкційні картки
Хід уроку
І. Організаційний етап (1 хв.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)
Як добре все на світи знати.
Уміти добре рахувати,
Щоб заощадити сучасно,
Себе бухгалтером відчуть,
Розрахувати передчасно,
І ні про кого не забуть.
ІІІ. Актуалізація опорних знань (10 хв.)
Пропоную Вам пограти у гру Brain storm. Кожній групі 1 бал за правильність відповіді і 1 бал за швидкість, на питання бліц, кожна команда дає відповідь миттєво, якщо вірно відповіли 1 бал. На супер запитання, надається окремий час и кількість балів, оголошується перед запитанням. Відповідає та команда яка перша покаже сигнал готовності. Сумарна кількість балів групи додається кожному учневі групи, якщо учасник активно приймав участь і стає оцінкою по завершенні уроку.
(використовуються проектор)
IV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку(2 хв.)
Перегляд соціальної реклами «Для всіх як для себе»
Коротке обговорення
V. Засвоєння знань, формування вмінь. Робота над розв'язанням компетентнісної задачі (15 хв.)
1) Що ви розумієте під поняттям компетентнісна задача?
Компетентнісні задачі з інформатики — це проблемні завдання з різних галузей людської діяльності, які розв’язують засобами ІКТ.
2) Задача І.
Скільки у надрах землі може опинитися пластику за рік, якщо кожна дитина класу, буде викидати по 1 пластиковій пляшці кожні 5 діб? Визначити для пляшок різного розміру?
Таблиця маси пляшок:
Пляшка |
m г, ПЕТ-пляшки |
Пляшка 0,5 л |
24 г |
Пляшка 1 л |
38 г |
Пляшка 1,5 л |
57 г |
Пляшка 2 л |
94 г |
Питання:
3) Цікава новина.
Автомати з прийомки ПЕТ-пляшок розповсюджені в Німеччині – там вони є ледь не у кожному супермаркеті. Принцип стимулювання громадян здавати пляшки простий. Як і у випадку звичної для нас скляної тари, у вартість напою у ПЕТ-пляшці закладається залогова сума – у Німеччині це 25 євроцентів. Якщо викинеш пляшку – їх втрачаєш, а якщо здаси пляшку – отримаєш назад, або у вигляді грошей, або бонусного чеку, яким можеш додатково оплатити тут же, в супермаркеті, свої покупки.
VI. Фізична розминка. (Розрядка) (2 хв.)
Створи настрій, передай новорічну іграшку з побажанням, очі заплющені правою рукою віддаємо, лівою беремо одночасно. За вказівкою вчителя.
Сусіду поруч, сусіду на проти, сусіду по діагоналі.
VІІ. Самостійна робота над розв'язанням компетентнісної задачі (8 хв.)
Перегляд соціальної реклами «Про енергозбереження»
Задача 2. Допоможіть мені зробити наступний розрахунок, чи варто мені придбати електричний лічильник день-ніч, якщо його вартість з установкою буде коштувати 2500 грн. Тариф на електроенергію 0,9 грн, до 100 кВт/год, понад 100 кВт/год а у нічний період половина, за скільки окупиться витрата на встановлення лічильника?
У місяць я споживаю із бойлером та пральною машинкою 160 кВт/год, а без бойлера та пральної машинки 26 кВт/год.
Задачку треба розібрати за допомогою підказок, які є у вас на партах та кожний самостійно виконує у файлі Microsoft Excel, з назвою Задачі, лист Лічильник.
Вправи для очей.
VIІІ. Оцінювання роботи учнів (5 хв.)
Виставлення оцінок.
VІІI. Домашнє завдання.(2 хв.)
Повторити: підручник §29, с.214.
Розрахувати засобами Microsoft Excel, скільки необхідно маляру банок фарби, щоб зафарбувати стелю різної площі у водоемульсійну фарбу.
ІХ Підсумки уроку
Вправа «Іграшки засвоєння»
Учні прикріплюють на дошці ялинкові іграшки:
зелені — все зрозуміло;
сині — майже все зрозуміло;
жовті — зрозуміло наполовину;
оранжеві — дещо зрозуміло;
червоні — нічого не зрозуміло.