Урок у 8 класі " Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання"

Про матеріал

Цей конспект уроку надасть можливість учителеві сформувати уявлення про тепловий стан тіл; ввести поняття «температура», розкривши його фізичний зміст на основі положень молекулярно-кінетичної теорії; продовжувати формувати вміння спостерігати та аналізувати побачене; познайомити з температурними шкалами та приладами для її вимірювання. В учня ж буде можливість розкривати в собі такі ключові компетентності, як : критичне мислення; гнучкість уяви; отримання знань через власний досвід; уміння навчатися впродовж життя.

Перегляд файлу

Тема:

Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання

Мета уроку: сформувати уявлення про тепловий стан тіл; ввести поняття «температура», розкривши його фізичний зміст на основі положень молекулярно-кінетичної теорії; формувати вміння спостерігати та аналізувати побачене; познайомити з температурними шкалами та приладами для її вимірювання;

Формування ключових компетентностей:

  • Критичне мислення;
  • Гнучкість уяви;
  • Отримання знань через власний досвід;
  • Уміння навчатися впродовж життя;.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання та наочність: відеосупровід; презентація; приладдя для виконання експериментального завдання

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

 

Доброго дня! Сідайте! Сьогоднішній урок ,я сподіваюся, принесе нам звами багато позитивних емоцій та нових знань. На цьому уроці ми з вами побачимо,що наш Всесвіт, крім того, що є  безмежним, його існування цілком залежить від таких понять, як теплота  та температура.  

 

Епіграфи для сьогоднішнього уроку:

  1. Єдиний шлях,що веде до знань-діяльність.
  2. Знання лише тоді знання,коли вони здобуті зусиллями cвоєї думки,а не пам’яттю.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та навичок

Запитання для фронтального опитування ( 2хв):

  • Які розділи нами було вивчено у курсі фізики 7 класу?
  • Що таке швидкість?Шлях? Переміщення?
  • Що таке тиск? Види тиску?
  • Сформулюйте закон Паскаля?
  • У чому полягає гідростатичний парадокс?
  • Що називають кінетичною енергією тіла?
  • Як обчислити кінетичну енергію тіла?
  • Що називають потенціальною енергією тіла?
  • Як обчислити потенціальну енергію тіла?
  • Як формулюється закон збереження повної механічної енергії?

 

IІІ. Вивчення нового матеріалу

 

План вивчення нової теми:

 

  1. Визначення температури на дотик

На дотик ми з вами можемо виміряти температуру лише приблизно і перерозподілити за відчуттями  на гаряче,тепле,холодне. Дуже яскраво допоможе нам ще зробити дослід з посудинами різної температури та нашими руками.( пояснення досліду).

Отже температура-це фізична величина,що характеризує степінь нагрітості тіла. Вимірювання температури на дотик може бути хибним.

 

  1. Теплова рівновага системи та її макроскопічні параметри

Теплова рівновага – стан, при якому всі макроскопічні параметри системи залишаються незмінними.

Макроскопічні параметри термодинамічної системи - тиск,об’єм, температура. Тиск та об’єм є адитивними величинами,а температура визначається лише з досліду. Це ми перевіримо при виконанні експериментального завдання наприкінці уроку.

  1. Фізичний зміст температури

 

  1. Основні положення МКТ ( повторення)

Всі тіла складаються з молекул. Найпростіша молекула одноатомна.

Молекули знаходяться у неперервному хаотичному русі.

Молекули взаємодіють між собою. Між молекулами діють сили притягання та відштовхування.

Звернути також увагу на повторення таких понять як тепловий рух молекул,дифузію, залежність дифузії від температури( не залежить, лише швидкість її протікання залажить від температури); кінетична та потенціальна енергія макротіл та застосування законе збереження для мікросвіту.

  1. Фізичні характеристики агрегатних станів речовини ( повторення)

Проаналізувати фізичні характеристики агрегатних станів речовини: порядок розташування молекул, перерозподіл сил притягання та відштовхування, а відповідно і енергій. З’ясувати, що температура, як внутрішній параметр,буде залежати від такого виду енергії, як енергія руху.

ТЕМПЕРАТУРА- міра середньої кінетичної енергії хаотичного руху молекул.

  1. Температура ,її позначення, одиниці вимірювання
  2. Термометри та їх градуювання

Термометр-прилад ,який служить для вимірювання температури.

 Перший термометр (тоді його називали термоскопом) сконстру¬ював Галілео Галілей.

Винаходу термометра передувало створення термоскопа — приладу, що відзначав зміну температури. При потеплінні повітря усередині кулі розширювалося й витісняло воду з кулі в трубку. За зміною рівня води й судили про зміну температури.

Зупинимося на розгляді будови деяких термометрів. При цьому учням варто пояснити:

1)   принцип дії термометра;

2)   градуювання термометра;

3)   шкалу термометра;

4)   правила вимірювання температури.

    Необхідно звернути увагу учнів на такі факти: будь-який термометр завжди показує свою температуру; щоб він показав температуру деякого тіла, необхідно, щоб температура термометра дорівнювала температурі тіла, тобто щоб термометр перебував у тепловій рівновазі з тілом; для встановлення теплової рівноваги необхідний певний час.

ІV. Закріплення нових знань

Експериментальне завдання.

Виміряти температуру води  рідинним термометром до та після змішування води різної температури ( довести, що температура є внутрішнім параметром тіла та може бути визначена лише з досліду)

Повторення: визначення ціни поділки вимірювального приладу.

Запитання:

Який термометр краще  використовувати  для вимірювання  температури тіла  рідинний чи електронний? ( обидва,електронному термометру потрібно більше часу для встановлення теплової рівноваги)

     V. Підсумки

Мету уроку досягнуто! Спасибі всім за плідну співпрацю!)))

Оцінки за урок:

  VІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 1. Тепловий стан тіл.Температура та її вимірювання
Додано
25 липня 2018
Переглядів
5382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку