План-конспект уроку англійської мови у 9 класі за НМК Solutions Intermediate
Тема: Біологічний годинник (Охорона здоров’я)
Цілі: ознайомити учнів із новими лексичними одиницями з теми (здоровий спосіб життя), розвивати навички аудіювання та читання з опорою на відеоряд та тематичну лексику, розвивати вміння розпізнавати лексичні одиниці в тексті, аналізувати інформацію з тексту та відео, критично її осмислювати та персоналізувати; вживати нові лексичні одиниці в усному монологічному мовленні.
Очікувані результати: на кінець уроку очікується, що учні зможуть розпізнавати нову лексику з теми «Охорона здоров’я», вживати її в усному монологічному мовленні в контексті надання порад собі та друзям щодо здорового способу життя та організації власного дня.
Обладнання: НМК Solutions Intermediate (Oxford Univ.Press), електронна презентація, відеозапис, інтерактивна дошка, аудіозапис.
Хід уроку
Tell students how you slept last night, e.g. Usually I sleep deeply, but last night I kept waking up. When I got up this morning, I felt tired.
In pairs, students describe how they slept last night.
Ask Ss questions (ex.1 p.36):
1 What time do you usually go to bed
a) on weekdays
b) at the weekend?
2 What time do you usually get up
a) on weekdays
b) at the weekend?
3 Have those times changed much since you were younger?
KEY
(Possible answers)
1 A young child needs about an hour more sleep than an adolescent.
2 ‘Larks’ like to go to bed early and get up early. ‘Owls’ like to go to bed late and get up late.
3 Because your blood is thicker and your blood pressure is higher in the morning.
4 Between 3 p.m. and 6 p.m.
5 How much you eat is more important.
6 Because they give off blue light, which keeps you awake.
Ask Ss to think about the video that they watched at the beginning of the lesson and compare it with the text they have read. Then ask them the following questions:
• What new facts have you learnt from the text that were not present in the video?
• What words and\or phrases did you meet both in the video and in the text?
• Which facts mentioned in the text do you feel are true for you?
• What advice would you give yourself and your friend to improve your lifestyle?