Урок "Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з ними. Розвиток зв'язного мовлення (Звірі)

Про матеріал
Конспект уроку має за мету пригадати і закріпити вміння писати вивчені букви. Формувати вміння записувати слова з м'яким знаком. Збагачувати і активізувати лексичний запас учнів. Розвивати мовленнєві навички, уміння будувати висловлювання, спостережливість, увагу, мислення. Виховувати пізнавальні інтереси, любов до тварин. Формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну і природничу компетентності.
Перегляд файлу

Тема.  Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і

            речення з ними. Розвиток зв’язного мовлення (Звірі)

Мета. Пригадати і закріпити вміння писати вивчені букви. Формувати вміння записувати слова з м’яким знаком. Збагачувати і активізувати лексичний запас учнів.

Розвивати мовленнєві навички, уміння будувати висловлювання, спостережливість, увагу, мислення.

Виховувати  любов до тварин, пізнавальні інтереси.

Формувати  компетентність спілкування рідною мовою,  соціальну, природничу компетентності.

Обладнання: предметні і сюжетні малюнки із зображенням тварин, ілюстрації до казки «Рукавичка», цеглинки LEGO.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, природнича.

                                     Хід    уроку

I.Організація   класу

Емоційне налаштування на урок.                                                                                Всі почули ви дзвінок,

Починається урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

II.Актуалізація  опорних  знань  учнів

  1. Гра  «Знайди спільне». Робота в парах
  • Додайте букву у слова і прочитайте їх.

Тін. , лін. , кін. , син. , сіл. , пен. , ден. , півен. .

  • Що спільного у цих словах?
  • Що ви знаєте про знак м’якшення?
  1. Вправа «Помиріть букви». Робота в групах
  • Поміркуйте, яка буква загубилася. Прочитайте слова.

дз.об                      ден.ок              с.огодні

сл. ози                  пен.ок              кол.орові

л.он                      л.отчик            син.ому

3. Вправа  «Незакінчене речення»

- Продовжіть  речення.

У синьому небі … …  .

Сьогодні видався…    .

Соловейко тьохкає у      .

Кольорові олівці      .

4.Звуко –буквений аналіз слів:  кольорові, тьохкає.

5. Робота над чистомовкою-добавляночкою.

              Ни-ни-ни – в зоопарку… (слони).

              Ра-ра-ра – у лисиці … (нора).

              Ка-ка-ка – ми побачили … (вовка).

              Жа-жа-жа – ось кумедне … (ведмежа).                                                                                                                                               

              Лю-лю-лю – я тварин … (люблю).

  • Які тварини згадуються в чистомовці?
  • Яких тварин ви знаєте?

III.Повідомлення  теми  і  мети  уроку

  • Сьогодні на уроці  ми будемо писати слова і речення з вивченими буквами, складати і записувати речення, дізнаємося багато нового про звірів.

IV.Робота  над  темою  уроку

  1. Робота за сторінкою зошита.
  • Розгляд малюнків.
  • Утворення, порівняння і записування пар слів: коні-кінь, кролі-кріль, карасі-карась.
  • Утворення і аналіз речень.                                                                                          маленька, мишка, сіренька, біжить.

у, плавають, ставку, карасі.

люблять, травичку, зелену, кролі.

  • Пальчикова гімнастика.

                      Баранці

Захотіли рано-рано.

Пробудитись два барани                                                                                                       Ну, і роги в них – ти ба!

Почалася боротьба!

Довго так вони буцалися,

Один за одного чіплялися.

Ну, нарешті вже, втомились,

Та рогами розчепились…

Долоні обох рук опущені вниз. Лікті розведені в різні сторони. Вказівні пальці і мізинці обох рук зігнуті колечком, видаються вперед, зображуючи «роги баранця» Решта пальців притиснута до долонь.

  • Записування речень у зошити.
  • Взаємоперевірка записаних речень в парах.

 

  1. Фізкультхвилинка.

Ведмежата в лісі жили, головою вертіли.

Ось так, ось так – головою вертіли.

Ведмежата мед шукали, дружно дерево гойдали.

Ось так, ось так -  дружно дерево гойдали.

Вперевалочку ходили, та із річки воду пили.

Ось так, ось так – та із річки воду пили.

Ну, а потім танцювали, вище лапи піднімали.

Ось так, ось так – вище лапи піднімали.

  1. Розвиток  зв’язного  мовлення
  • Робота над загадкою.

Я ходив туди із татом,

Звірів бачив там багато:

Мавпу, лева і слона,

Ще й ведмедя, крокодила.

Всіх запамя’тать не сила. (Зоопарк)

  • Назви яких звірів зустрілися у загадці?
  • Чому цих тварин називають звірами?
  • Яких ще звірів можна зустріти в зоопарку?
  • Які звірі живуть у лісах України?
  • Гра  «Хто зайвий?»

Лисиця, їжак, вовк,заєць, корова, ведмідь.  (Корова – свійська тварина).

Олень, борсук, мавпа, білка, кабан.  (Мавпа – не живе в наших лісах).

Тигр, верблюд, лось, лев, леопард.  (Лось – живе в лісах України).

  • Гра  «Знайди  домівку».  Робота в групах.

                   Ведмідь                  дупло

                  Лисиця                    дерево

                  Бобер                      барліг

                  Білка                       вода

                  Мавпа                     нора

  • Складання речень з одним із словосполучень (за вибором учня).
  • Аналіз і записування одного речення в зошити.
  • Гра  «Кому – що?».  Робота в парах.

                 Кабан                        ожина

                 Їжак                           горішки

                 Ведмідь                    банан   

                 Білка                         трава

                 Мавпа                        жолуді

                 Олень                        гриб

  • Складання речень  і запис одного речення в зошити.
  • Доповнення  речень.

Хитрий, як …  .

Сильний, як …  .

Злий, як …  .

Полохливий, як …  .

Прудкий, як …  .

Вайлуватий, як …  .

  • Гра  «Хто це?»

На дошці предметні малюнки звірів. Кожен учень обирає певну тваринку і розповідає про неї, не називаючи, а решта – відгадують, про кого йдеться.

  • Гра  «Упізнай  казку».
  • Героями багатьох казок є звірі. А ви гарно знаєте казки?
  • Давайте перевіримо. Я буду називати казкових героїв, а ви – казку.

Котик, півник, лисичка.

Двоє мишенят, півник.

Дід, баба, бичок, ведмідь, вовк, лисичка, зайчик.

Дід, баба, коза, зайчик, ведмідь, вовк,лисичка, рак.

Лев, мишка.

Дід, мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовчик, кабан, ведмідь, собачка.

  • Інсценування казки  «Рукавичка» (за ілюстраціями на дошці).

V.Підсумок  уроку.  Рефлексія

1. Вправа «Вільний мікрофон».

- Продовжіть фразу: «Сьогодні на уроці я …»

2. Вправа «Настрій»  (Цеглинки LEGO)

- Підніміть угору зелену цеглинку, якщо ви задоволені уроком, він був корисним для вас.

- Жовту – якщо урок був цікавим, змогли виконати багато завдань.

- Червону – якщо користі від уроку ви отримали мало.

- Позначте у зошитах свій настрій.

- Дякую за роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 травня 2020
Переглядів
1856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку