29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM

Урок " Україна - наша Батьківщина"

Про матеріал
Тиждень 6 Наша Батьківщина Рекомендована тематика 1. Україна – наша Батьківщина 2. Чим багата Україна 3. Державні символи України 4. Державні свята 5. Працюємо самостійно: вправи з математики та мови Орієнтовні / проблемні запитання: • Що таке Батьківщина? • Які досягнення українців? • Які є державні символи України? • Хто такі козаки? Цілі тижня: 1. Допомогти дітям сформувати уявлення про Батьківщину. 2. Навчити дітей розпізнавати державні символи України. 3. Ознайомити учнів з Державним гімном України, найважливішими державними святами. Очікувані результати тижня: Наприкінці тижня учні: • пояснюють етимологію слова «Батьківщина»; • розповідають, чим відома наша країна; • розпізнають державні символи України; • розповідають про Державний прапор України і Герб, демонструють повагу до них; • співають Державний Гімн України; • розповідають про найважливіші державні свята України; • пояснюють, хто такі козаки, описують їхній зовнішній вигляд, зброю тощо; • виготовляють вироби із солоного тіста. Тема дня: Україна – наша Батьківщина Мета: Допомогти дітям сформувати уявлення про Батьківщину. Результати навчання Наприкінці заняття учні: пояснюють походження слова «Батьківщина»; знають (називають) назву своєї Батьківщини; розповідають, чим відома Україна. Обладнання і матеріали: Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано). Що підготувати заздалегідь Роздрукувати слово «Україна» (кожна літера на окремому аркуші формату А4). Написати на дошці вірш Миколи Чернявського. Обведіть чи виділіть першу букву кожного рядка вірша,карта Європи,карта України, розмальовки . Рекомендації щодо організації освітнього простору: Ранкове коло, підсумкові завдання виконують у загальному колі: всі сидять на стільчиках, на килимку або стоять. Решту вправ теж можна проводити в колі або за столами (на розсуд учителя). Хід заняття Ранкове коло Ранок добрий, діти милі! Посміхніться всі донині. Тему сьогодні пам’ятаймо Про Україну не забуваймо! Я рада вас сьогодні вітати на нашім ранковім колі і сьогодні ми говоримо про нашу Батьківщину! Зробімо наше вітання незвичним. Уявіть собі, що в центрі кола – це наша вся країна (дитяча карта України). Привітайтесь з усією країною за вашим бажанням, як би ви хотіли привітати нашу Україну. Групове заняття Для нашого групового заняття вам потрібно об’єднатися у дві групи – хлопчики та дівчатка. А тепер вам потрібно вивчити невеличкий віршик та гарно, всі разом, продекламувати його: 1 група (хлопчики): Хто ти хлопчику маленький? Син я України – неньки! Українцем я зовуся – Й тою назвою горжуся! Ю. Шкрумеляка 2 група (дівчатка): Хто ти дівчинко маленька? Доня України-неньки. Українкою зовуся – Й тою назвою горжуся! Ю. Шкрумеляка Обмін інформацією. Гра «Назви місто». Діти називають місто, село чи селище в Україні і беруть за руку свого сусіда і так по черзі, щоб утворилося єдине коло. Вправа «Мікрофон». Діти передають мікрофон і називають місце, де їм найбільше сподобалося в Україні. Щоденні новини. Діти, ось послухайте вірш про Україну. Україна – рідна ненька! В цій країні я живу. Всі живем: і син, і донька, І з усіма я дружу. Я люблю свою країну Гори, ріки і поля Тут моя Батьківщина І рідна матінка моя. Карпати, Київ і Дніпро – Це все скарби країни Друже, пам’ятай завжди! Шануй і ціни рідну країну! Руханка « Український гопачок » Повідомлення теми і мети уроку 1.Робота над загадкою І. Січовика Красивий, щедрий рідний край, І мова наша сoлов’їна. Люби, шануй, оберігай Усе, щозветься. (Украіна). — Діти, як називається країна, у якій ми живемо? Україна — наша земля. Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина..Ми називаємоУкраїну нашоюБатьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна. Тема нашого уроку — «Україна — наша Батьківщина». Сьогодні ми здійснимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте. 2.Актуалізація учнівських знань. Сьогoдні ми ще раз впевнимося, яка прекрасна і багата наша рідна Батьківщина. 1.Мовна розминка. Складіть слово із складів: щи-на-ків-Бать - Як називається наша держава? –Чим багата Україна? - Яка головна річка України? 3.Вивчення нового матеріалу Бесіда Дорогі діти! У світі немає нічого вищого, дорожчого, як рідна Вітчизна, бо вона дала нам крила для польоту, від крила цей чарівний дивосвіт, вона, як мати у світі – oдна. Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, у перше побачили і пізналисвіт, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама, бо – Можна все на світі вибрати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину. Так писав відданий син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. Oт ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю. Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. Ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди булла вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України. - На яке слово схоже слово «Батьківщина»? (Батьки. Батьківщина – це земля не лише наша, а й наших батьків, дідів і прадідів.) - Як ви гадаєте, чому слово «Батьківщина» пишеться з великої літери? (Через повагу до своєї країни, рідної землі.) 2. Прочитайте вірш. У всіх людей одна святиня, Куди не глянь, де не спитай, Рідніша їм своя пустиня, Аніж земний в чужині рай. Їм красить все їх рідний край. Нема без кореня рослини, А нас, людей, без Батьківщини. Микола Чернявський 3. Бесіда за віршем - Які виділені букви у цьому вірші? - Яке складемо слово із цих літер? - Скільки букв у цьому слові? - Можливо, хтось знає, як буде слово «Україна» англійською мовою?( Ukraine ) Учитель. Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. Кожна з них має свою територію і свої символи. Земля кожної держави – її недоторкана власність, яку вона готова оберігати від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі Європи. Кожна країна має свою столицю. Як називається наша столиця?Ви зможете відповісти, відгадавши загадку. Воно відоме в світі, Каштани в ньому квітнуть , Будинки тут висoкі, Дніпро тече широкий. Віддавна це столиця , Столиця-Білолиця. Ну, хто з вас здогадається, Як місто називається? Так, цемістo – Київ. Що ж визнаєте про нього? (це столицяУкраїни ,дуже гарне і величне місто) ( Ілюстрація -Київ.) Яка головна вулиця Києва?Хрещатик . У Києві на нас чекає чистомовка Ва-ва-ва - їду я до Києва Ду-ду-ду - на Хрещатик я піду, Їна-Їна-Їна – дуже гарна Україна Іна-іна-іна - наша люба Батьківщина. Підпишіть назву столиці на карті, що є в кожного з вас. –Якого кольору небо? Україна славиться хлібом, пшеницею. Якого кольору наші поля?Розфарбуйте, будь ласка, нашу Україну двома кольорами. (Звучить пісня М. Поплавського «Моя Україно!».) Наша рідна країна також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції та державні символи з якими ми будемо знайомитися протягом тижня. 4. Фізкультхвилинка Україна, (Діти розводять руки в сторони.) Рідний край, (Піднімають руки догори.) Пoле, річка, (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками.) Синій гай. (Присідання.) Любо стежкою і ти (Ходьба.) Тут живемо я і ти! (Беруть одне одного за руки.) 5. Інформаційне повідомлення «Чим відома Україна» Слово вчителя: «Україна відома в усьому світі. Українські ракети запускають космічні кораблі. Українці створили найбільший у світі транспортний літак — «Мрія». Давайте подивимося про нього мультфільм». 6. Перегляд мультфільму «Це наше і це твоє. Мрія». 7.Запитання для обговорення: - Як називається найбільший у світі літак? - Що ознаає слово «мрія»? - Чому так назвали літак? Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація) 1. Робота над прислів’ям • Людина без Батьківщини, що пташка без домівки. • нема без кoренярослини, а нас, людей, без Батьківщини. • Та земля мила, де мати народила. 2.Вправа на рoзвиток антиципації. К……В ХР…Щ…Т…К К…РП…Т… ДН…ПР… Ч…РН… М…Р… АЗ…ВСЬК… М…Р… П…Л…СС… 3.Прочитайте вірш. Облітав журавель Облітав журавель сто морів, сто земель. Облітав, обходив, крила, ноги натрудив. Ми спитали журавля: — Де найкращая земля? — Журавель відповідає: — Краще рідної немає! Платон Воронько Запитання для обговорення: - Хто ми з вами, що за народ? (Українці.) - Яка найкраща земля для українців? «Любіть рідну землю, шануйте свій народ і його мелодійну мову». -Що вам сподобалосьнайбільше? -Як називається наша батьківшина? -Як називається столиця нашої України? - Я щиро бажаю, щоб ваші мрії здійснилися! Не забувайте, що ви – діти землі, що зветьсяУкраїною. Любіть Батьківщину. Вона у вас єдина.
Перегляд файлу

                                     Тиждень 6

                              Наша Батьківщина

 Рекомендована тематика

  1. Україна – наша Батьківщина

 2. Чим багата Україна

 3. Державні символи України

 4. Державні свята

 5. Працюємо самостійно: вправи з математики та мови

 Орієнтовні / проблемні запитання:

 • Що таке Батьківщина?

 • Які досягнення українців?

 • Які є державні символи України?

 • Хто такі козаки?

 Цілі тижня:

 1. Допомогти дітям сформувати уявлення про Батьківщину.

2. Навчити дітей розпізнавати державні символи України.

 3. Ознайомити учнів з Державним гімном України, найважливішими державними святами.

 Очікувані результати тижня:

 Наприкінці тижня учні:

 • пояснюють етимологію слова «Батьківщина»;

 • розповідають, чим відома наша країна;

 • розпізнають державні символи України;

• розповідають про Державний прапор України і Герб, демонструють повагу до них;

 • співають Державний Гімн України;

 • розповідають про найважливіші державні свята України;

• пояснюють, хто такі козаки, описують їхній зовнішній вигляд, зброю тощо;

• виготовляють вироби із солоного тіста.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

   Тема дня:     Україна – наша Батьківщина

Мета: Допомогти дітям сформувати уявлення про Батьківщину.

Результати навчання

 Наприкінці заняття учні: пояснюють походження слова «Батьківщина»; знають (називають) назву своєї Батьківщини; розповідають, чим відома Україна.

Обладнання і матеріали:

Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано). Що підготувати заздалегідь Роздрукувати слово «Україна» (кожна літера на окремому аркуші формату А4). Написати на дошці вірш Миколи Чернявського. Обведіть чи виділіть першу букву кожного рядка вірша,карта Європи,карта України, розмальовки .

Рекомендації щодо організації освітнього простору:

 Ранкове коло, підсумкові завдання виконують у загальному колі: всі сидять на стільчиках, на килимку або стоять. Решту вправ теж можна проводити в колі або за столами (на розсуд учителя).

                                          Хід заняття

                                          Ранкове коло

Ранок добрий, діти милі!

Посміхніться всі донині.

Тему сьогодні пам’ятаймо

Про Україну не забуваймо!

Я рада вас сьогодні вітати на нашім ранковім колі і сьогодні ми говоримо про нашу Батьківщину!

Зробімо наше вітання незвичним. Уявіть собі, що в центрі кола – це наша вся країна (дитяча карта України).  Привітайтесь з усією країною за вашим бажанням, як би ви хотіли привітати нашу Україну.

                                  Групове заняття

Для нашого групового заняття вам потрібно об’єднатися у дві групи – хлопчики та дівчатка.

А тепер вам потрібно вивчити невеличкий віршик та гарно, всі разом, продекламувати його:

1 група (хлопчики):

Хто ти хлопчику маленький?

Син я України – неньки!

Українцем я зовуся –

Й тою назвою горжуся!

Ю. Шкрумеляка

2 група (дівчатка):

Хто ти дівчинко маленька?

Доня України-неньки.

Українкою зовуся –

Й тою назвою горжуся!

Ю. Шкрумеляка

Обмін інформацією. 

Гра «Назви місто».

Діти називають місто, село чи селище в Україні і беруть за руку свого сусіда і так по черзі, щоб утворилося єдине коло.

Вправа «Мікрофон».

Діти передають мікрофон і називають місце, де їм найбільше сподобалося в Україні.

Щоденні новини.

Діти, ось послухайте вірш про Україну.

Україна – рідна ненька!

В цій країні я живу.

Всі живем: і син, і донька,

І з усіма я дружу.

Я люблю свою країну

Гори, ріки і поля

Тут моя Батьківщина

І рідна матінка моя.

Карпати, Київ і Дніпро –

Це все скарби країни

Друже, пам’ятай завжди!

Шануй і ціни рідну країну!

Руханка « Український гопачок »

 

Повідомлення теми і мети уроку

1.Робота над загадкою І. Січовика

Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша сoлов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, щозветься. (Украіна).

— Діти, як називається країна, у якій ми живемо?

Україна — наша земля. Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина..Ми називаємоУкраїну нашоюБатьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.
Тема нашого уроку — «Україна — наша Батьківщина». Сьогодні ми здійснимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте.

2.Актуалізація учнівських знань.
Сьогoдні ми ще раз впевнимося, яка прекрасна і багата наша рідна Батьківщина.

1.Мовна розминка. Складіть слово із складів: щи-на-ків-Бать
- Як називається наша держава?                                                                                                                                                       –Чим багата Україна?
- Яка головна річка України?

3.Вивчення нового матеріалу

Бесіда

Дорогі діти! У світі немає нічого вищого, дорожчого, як рідна Вітчизна, бо вона дала нам крила для польоту, від крила цей чарівний дивосвіт, вона, як мати у світі – oдна. 
Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, у перше побачили і пізналисвіт, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама, бо – 
Можна все на світі вибрати, сину, 
Вибрати не можна тільки Батьківщину. 
Так писав  відданий син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. Oт ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю. 
Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. Ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди булла вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України. 

- На яке слово схоже слово «Батьківщина»? (Батьки. Батьківщина – це земля не лише наша, а й наших батьків, дідів і прадідів.)

 -  Як ви гадаєте, чому слово «Батьківщина» пишеться з великої літери? (Через повагу до своєї країни, рідної землі.)

2. Прочитайте вірш.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

 Їм красить все їх рідний край.

 Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

Микола Чернявський

3. Бесіда за віршем

- Які виділені букви у цьому вірші?

- Яке складемо слово із цих літер?

- Скільки букв у цьому слові?

- Можливо, хтось знає, як буде слово «Україна» англійською мовою?( Ukraine )

Учитель. Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. Кожна з них має свою територію і свої символи. Земля кожної держави – її недоторкана власність, яку вона готова оберігати від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі Європи.

Кожна країна має свою столицю.

 Як називається наша столиця?Ви зможете відповісти, відгадавши загадку.

Воно відоме в світі,
Каштани в ньому квітнуть ,
Будинки тут висoкі,
Дніпро тече широкий.
Віддавна це столиця ,
Столиця-Білолиця.
 

 

 

Ну, хто з вас здогадається,
Як місто називається?
Так, цемістo – Київ.
Що ж визнаєте про нього? (це столицяУкраїни ,дуже гарне і величне місто)

( Ілюстрація -Київ.) Яка головна вулиця Києва?Хрещатик .

У Києві на нас чекає чистомовка
Ва-ва-ва - їду я до Києва
Ду-ду-ду - на Хрещатик я піду,
Їна-Їна-Їна – дуже гарна Україна
Іна-іна-іна - наша люба Батьківщина.

Підпишіть назву столиці  на карті, що є в кожного з вас.                                                                –Якого кольору небо? Україна славиться хлібом, пшеницею.

Якого кольору наші поля?Розфарбуйте,  будь ласка, нашу Україну двома кольорами. (Звучить пісня  М. Поплавського «Моя Україно!».)

Наша рідна країна також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції та державні символи з якими ми будемо знайомитися протягом тижня. 
 

 

4. Фізкультхвилинка    

Україна, (Діти розводять руки в сторони.)
Рідний край, (Піднімають руки догори.)
Пoле, річка, (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками.)
Синій гай. (Присідання.)
Любо стежкою і ти (Ходьба.)
Тут живемо я і ти! (Беруть одне одного за руки.)

5. Інформаційне повідомлення «Чим відома Україна»

 Слово вчителя: «Україна відома в усьому світі. Українські ракети запускають космічні кораблі. Українці створили найбільший у світі транспортний літак — «Мрія». Давайте подивимося про нього мультфільм».

6. Перегляд мультфільму «Це наше і це твоє. Мрія».

7.Запитання для обговорення:

-  Як називається найбільший у світі літак?

 -  Що ознаає слово «мрія»?

-  Чому так назвали літак?

Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація)

1. Робота над прислів’ям

• Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.
• нема без кoренярослини, а нас, людей, без Батьківщини.
• Та земля мила, де мати народила.

2.Вправа на рoзвиток антиципації.

К……В             ХР…Щ…Т…К
К…РП…Т…      ДН…ПР…
Ч…РН… М…Р…      АЗ…ВСЬК… М…Р…
           П…Л…СС…

3.Прочитайте вірш.

                         Облітав журавель

 Облітав журавель

 сто морів, сто земель.

 Облітав, обходив,

 крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

 — Де найкращая земля?

 — Журавель відповідає:

 — Краще рідної немає!

 Платон Воронько

 Запитання для обговорення:

- Хто ми з вами, що за народ? (Українці.)

-  Яка найкраща земля для українців?

 «Любіть рідну землю, шануйте свій народ і його мелодійну мову».

-Що вам сподобалосьнайбільше?
-Як називається наша батьківшина?                                                                                                                   -Як називається столиця нашої України?
- Я щиро бажаю, щоб ваші мрії здійснилися! Не забувайте, що ви – діти землі, що зветьсяУкраїною. Любіть Батьківщину. Вона у вас єдина.

           Хлібодарська загальноосвітня школа І – ІІІ ст.

 

 

 Інтегроване заняття з курсу « Я досліджую світ »

 

http://www.stend.kharkov.ua/components/com_virtuemart/shop_image/product/_________________57907b21d1f7e.jpg      Тема тижня : « Наша Батьківщина » Тема дня : « Україна – наша Батьківщина »

 

 Вчитель : Сидоренко Олеся Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 


 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 травня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку