Урок "Україна І Європейський Союз"

Про матеріал

Розробка містить цікаві факти про Україну та Європейський Союз, про характер українців, європейські цінності та цікаві ігри. Матеріали можна використати не тільки як перший урок навчального року, а й до уроку, присвяченого Дню Європи.

Перегляд файлу

 

 

D:\фотокартинки2\00031.png

 

                               (розробка першого уроку у 8 класі)

 

           D:\Фото перший урок 2016\20160901_101729.jpg

Урок розробила вчитель-методист

   Базилевська В.М.

Павлівська СЗШ

 

 

 

С. Павлівка-2018

 

Перший урок

Україна і Європейський Союз

Мета:

- упорядкувати знання дітей про Батьківщину; формувати уявлення про Україну як незалежну європейську державу зі своєю історією та культурною спадщиною; надати учням знання про Європейський Союз та його символіку, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів;

- розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей, пізнавальну активність, логічне мислення;

- виховувати повагу та гордість до держави, до українського народу, до рідного краю, до національних, духовних, культурних надбань європейських народів, свідомого громадянина України та Європи

 

Хід

Епіграф

 Учитель             Ми, українці, нація прадавня,

                              На цій Землі — багато тисяч літ.

                              Культурою й традиціями славна,

                              І багатющий в нас духовний світ

Учні:

1.В нас звичаї свої, неписані закони,

По них пізнає українця вся земля.

Своє світосприймання й заборони,

Як і свої ліси, річки й поля...

 

2.Свої казки, легенди і повір’я,

Дотепні жарти і слова ясні,

Своя хатина біла і подвір’я,

І неповторні, трепетні пісні.

 

3. Усе, що є в нас, в праці здобували,

Пройшли дорогу в світі нелегку.

Та завжди хлібом друзів зустрічали

На вишитому шовком рушнику.

 

4.Бо ж хлібові ціну народ наш добре знає,

Пройшов крізь голод, смерть і забуття.

Та доброту і щирість в серці має,

З теплом в душі й любов’ю йде в життя.

 

5.Народ цінує землю цю єдину,

В якій коріння наше з правіків.

Вітчизну любить і свою родину,

Бо тут народжений й життя прожив.

 

 

6. Й сама земля дала нам рідне слово,

Робочі руки й щирі почуття.

Й дитинну душу світлу, пелюсткову,

І мрії, що ведуть у майбуття.

 

7.Ми на своїй землі віки й тисячоліття,

Тут славний рід, родина і сім’я.

Коріння у землі, а в небо — пишне віття.

У світі — українці нам ім’я.

 

8.Іде в майбутнє рідна Україна,

У світле і високе майбуття.

І наш народ — одна свята родина,

А кожен з нас в родині цій дитя.

 

 Вступне слово вчителя

Доброго дня, мої любі діти! Сьогодні ви вже восьмикласники! Я рада вітати вас. Ось і промайнули літні канікули, і я щаслива від того, що ви, відпочивши, набравшись нових сил, з радісними усмішками на обличчях прийшли знову до рідної школи здобувати нові знання. Традиційно новий навчальний рік розпочинається з першого уроку. Ми будемо працювати згідно ось цього плану

(План уроку написаний на дошці)

1. Україна – моя Батьківщина

2. Україна і Європейський Союз

3. Ми українці, ми європейці

 

1.Україна – моя Батьківщина

 Вчитель

Діти, наш перший урок ми розпочнемо з систематизації знань про нашу Батьківщину – неньку - Україну. Тому я вас прошу налаштуватися, пригадати всі знання про нашу державу, які ви отримали протягом 7 років, і ми розпочнемо з бліцопитування

Учитель: Ваше завдання доповнити моє твердження

Наша Батьківщина розташована ….

(в основному на південному заході Східноєвропейської рівнини, у Центральній та Південно-Східній Європі)

Учитель:

Тобто за своїм географічним розташуванням  Україна – звичайно ж держава європейська.  Наступне: назвіть географічний центр Європи…..

(знаходиться поблизу с. Ділове Рахівського району Закарпатської області.)

Учитель: Україна – одна з найбільших держав Європи. Довжина кордону становить….

( 7700 км. )

Учитель: Наша Батьківщина межує….

( з сімома країнами)

Учитель: Це…..

 (Росія, Білорусія, Польща. Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова).

Учитель: Південну частину омивають води…

( Чорного і Азовського морів).

Учитель: Назвіть країни,з якими Україна межує морем….

 (Туреччина, Болгарія, Грузія та інші).

Учитель: Україна  – єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів. Отже майбутнє України тісно пов’язане з майбутнім Європейського Союзу.

 

(Учитель бере квітку)

Зараз у моїх руках ви бачите квітку. На кожній пелюстці написане питання вікторини «Україна – моя Батьківщина»

1. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)

2. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

3. Автор слів і композитор  гімну України (П. Чубинський, Вербицький)

4. Яка назва гімну України (Ще не вмерла Україна)

5. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)

6. Як називається основний закон України? (Конституція)

7. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива і що вони заснували? (Либідь,Київ)

8. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

9. Назвіть народні символи України? (Червона калина,вишитий рушник, вишиванки).

10. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка (Кобзар).

11. Якою річкою гордяться всі українці? (Дніпро)

12. Яка гірська вершина Українських Карпат найвища? (Говерла).

13.    Назвіть найстаріше місто України  (Київ, 2000 років)

14.    Назвіть імена гетьманів, які прославили Україну ( Б.Хмельницький, Дм. Вишневецький, ….)

15.    Назвіть визначного князя Київської Русі, який заснував найбільшу бібліотеку (Князь Ярослав Мудрий) 

16.    Хрещення Русі відбулося  за якого князя? (Володимир Великий)

17.    Як називалася морський човен козаків? ( Чайка)

 

Учитель:

 Ми з вами зрозуміли, що наш український народ — це дуже давня нація і живе він на цій святій землі уже багато тисяч років. А тому у людей виробилися за багато тисячоліть певні звички, традиції, писані й неписані закони, за якими відразу можна впізнати українця серед сотень інших націй і народностей. Тож ці риси характеру і поведінки стали національною ознакою.

Прошу підійти до столу і вибрати рису характеру та поведінки пересічного  українця, і пояснити її, як ви розумієте.

Учні:

- Працелюбність,

(Українці завжди любили працювати, бажання вчитися, все мати і все вміти. Українці люблять працювати гуртом, в колективі — це можливо. Ось, наприклад, українська земля родюча і багата, що не посієш, те вродить. Тому працювали на землі, обробляли, вчилися сіяти, збирати. Стали землеробами та ще й дуже вправними.)

  •  Свободолюбство.

(А ще українці свободолюбний народ. Понад усе наші люди люблять волю, щоб їхній праці і життю ніхто не заважав. Бо сам народ миролюбний, цінує мир і спокій, ніколи не завойовував чужих земель, хоча сам страждав від набігів різних войовничих народів і змушений був проганяти ворогів зі своєї землі.)

  • Доброта, гостинність, щедрість.

(Наш народ — добрий, гостинний і щедрий. Українці дуже постраждали від голоду у двадцяті, тридцяті, сорокові роки минулого століття. Тому завжди зустрічає друзів із хлібом-сіллю, підносить його на вишитому рушникові. Адже рушник — наш оберіг. Це вже стало нашою давньою традицією, звичаєм. Українці своїм обов’язком вважають нагодувати людину, яка зайшла до хати, дати напитися перехожому. Так повелося з давніх часів і дійшло до нас. Це говорить про високу культуру нашого народу.)

  • Майстерність.

 (Наш народ дуже майстерний. Він уміє багато чого робити, може здивувати людей витворами мистецтва. Люди добре знали, що дитину вчити треба змалку, бо: «Чого Івась не навчиться, того Іван знати не буде». Наші люди гончарі, можуть плести з лози меблі. А жінки і вишивають, і плетуть, і прядуть. Українку по вишивках і чарівних рушниках-оберегах упізнають в усьому світі. Українська жінка і сорочку синові вишиє на щастя, і рушника на долю. Тому рушник і став синам та донькам оберегом, бо це — сама материнська любов і щира молитва, що оберігають її дітей від біди в далеких дорогах.)

  • Поважливість.

 (Українці дуже поважають і цінують свою сім’ю, свою родину, народні звичаї та традиції. Із давніх часів повелося в українців так, що вони дуже поважають матір та батька, які дали їм життя. Навіть прислів’я таке є: «Хто матір зневажає, того бог карає». А в свою чергу матір та батько повинні привчати своїх дітей ще змалку до звичаїв, традицій та обрядів.

  • Талановитість.

 Українці — світлі душею люди, мов діти. Вони вміють бачити і творити красу. Тому серед них так багато поетів, співаків, художників, казкарів... А скільки є в нашого народу казок, повір’їв, легенд, дум, прислів’їв та приказок — на всі випадки життя! От, наприклад: «Із щастя та горя скувалася доля», «До свого роду — хоч через воду», «Чоловік у домі — голова, а жінка — душа». Українських сумних та веселих пісень не перелічити — це все світла, добра і щира душа мого народу.)

Учитель:

Дякую за такі глибокі знання про Україну і перейдемо до наступного питання нашого плану.

 2.Європейський Союз – союз держав Європи

 

Вчитель:

Європа – це частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких за наша Україна.

Україна розташована у самому центрі Європи. Україна — найбільша за площею країна з тих, що повністю перебувають у межах Європи. Її територія становить 603,7 тис. квадратних кілометрів. На заході Україна межує з країнами, що об’єднавшись, утворюють Європейський Союз.

Жителів Європи називають європейцями.

Може хтось з вас чув чи знає, що таке ЄС?

Учні:

  • Європейський Союз – економічний та політичний союз держав-членів Європейських Спільнот, створений згідно з Договором про Європейський Союз, який підписаний у лютому 1992 року і чинний із листопада 1993 року.
  •  
  • Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів, послуг, капіталів та робочої сили.
  •  
  • Далекого 9 Травня 1950 року у Парижі, коли загроза третьої світової війни стала реальною для всієї Європи, Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман запропонував створити союз держав для збереження миру.
  •  
  • 9 травня стало днем народження Європейського Союзу і  Днем Європи. 
  •  
  • Країни ЄС мають спільний прапор з 12 зірками, адже 12 – це число,  яке у багатьох країнах Європи є символом досконалості і єднання.
  •  
  • Європа має єдину свою валюту – євро, яка введена в обіг першого січня 2002 року. Євро замінила інші національні валюти 12 – ти країн ЄС.
  •  
  • Європейський Союз дав можливість забезпечити мир, створити стабільність в країнах Європи.
  •  
  • Особливу роль союз відіграє і у захисті навколишнього середовища.
  • Країни ЄС дали світу величезну кількість відомих діячів: музикантів, художників, поетів, скульпторів та ін..

Учитель:

Хочу доповнити вашу інформацію.

25 березня 1957 року у Римі створено європейський економічний союз. Його утворили 6 країн : Франція, Німеччина, Італія, Бельгія, Нідерланди, Люксембург.  У 1973 році приєдналися Данія, Ірландія, Великобританія.   1981 – Греція. 1986 р. – Іспанія, Португалія. 1995р. – Австрія, Фінляндія, Швеція.  1 Травня 2004 року відбулося найбільше в історії розширення ЄС. До його складу ввійшли Кіпр, Мальта, Угорщина, Польща, Словацька Республіка, Латвія, Естонія, Литва, Чеська Республіка, Словенія.  1 січня 2007 року до ЄС приєдналися Болгарія, Румунія.

 

 

Учитель:

В наступному завданні ви повинні встановити відповідність між  людиною – родом її діяльності – країною

Чаплін  – відомий актор - Великобританія,

Леонардо Да Вінчі – відомий художник -  Італія,

Архімед   – відомий вчений -  Греція

Шарль Перо – відомий казкар – Франція

Бетховен – відомий композитор - Німеччина

 

Учитель:

Наступне питання нашого плану - Ми українці, ми європейці.

Кожен житель України повинен відчувати себе європейцем, адже Україна – це частинка Європи. Керівники нашої держави вже зробили крок до європейської спільноти. У березні – червні 2014 року було підписано документ – Асоціацію України з Європейським Союзом. Це означає, що у майбутньому Україна стане членом Європи. Чому так важливо вступити до ЄС? Як ви думаєте?

 

Учень:

-Рівень життя європейців вищий, ніж наший. Ми, українці, хочемо жити краще: мати гарне житло, автомобіль, роботу, бути культурно вихованими, такими, якими є європейці сьогодні.

 

Учитель:

 Європа змінює своє обличчя, а наша Україна знаходиться в епіцентрі цих змін, доводячи своє прагнення називатися Європейською державою. Діти,як ви розумієте вислів « ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ»

 

 Учень:

  • Європейські цінності – це загальнолюдські принципи і норми життєдіяльності людини, суспільства й держави.
  •  

Учитель:

 Важливо, що в європейському житті існує повага й прагнення до повного дотримання цих цінностей. Основними нормами й принципами функціонування європейської спільноти є:

 Демократія – це такий спосіб управління державою, коли населення має можливість вільно обирати тих, хто ними управляє і піклується про добробут й гарне життя всіх громадян в однаковій мірі. Це свобода слова й вибору, але не вседозволеність. Свобода здійснюється в рамках закону, перед яким всі рівні.

 

 Верховенство права – вся діяльність в державі базується на законах, які всі мають виконувати. Суперечності й спори вирішуються також на основі норм і принципів, що містяться в законах, мирним шляхом.

 

 Рівні умови для всіх, це коли створені умови для всіх, хто бажає, незалежно від статі, віку, національності та віросповідання, вільно навчатися, працювати. Це повага до прав людини – право на життя, здоров’я, освіту, право обирати релігію й мову спілкування.

 

Гра.  «Чоловік-жінка».

Умови конкурсу:  Для кожної команди протягом 30 секунд я задаватиму запитання, відповіддю на які є слова жінка або чоловік. Виграє та команда, яка за 30 секунд дасть більше правильних відповідей. 

 

1.    Хто з українців першим злітав у космос? (чоловік. Леонід Каденюк).

2.    Хто директор нашої школи? (жінка, Любов Георгіївна)

3.    Хто є ведучим програми Караоке на майдані? (Чоловік. Кондратюк).

4.    Чиє свято відзначають 7 липня (чоловіка. Івана Купали).

5.    Якого роду столиця нашої країни? (чоловічого. Київ)

6.    Хто президент нашої держави (чоловік. Петро Порошенко)

7.    Хто відкрив першу бібліотеку в Київській Русі? (чоловік. Ярослав Мудрий)

8.    Хто зображений на купюрі 200 гривень (жінка. Леся українка)

9.    Хто написав Заповіт? (чоловік. Шевченко)

10.    Хто з українців переміг на євробаченні 2016? (жінка. Джамала)

11.    Хто зображений на купюрі 20 гривень? (чоловік. Іван Франко)

12.    Якого роду дерево – символ нового року? (жінка. Ялинка )

13.    Чиє свято відзначають 8 березня (жінки)

14.    Відомий боксер (чоловік. Віталій Кличко)

15.    Якого роду назва нашої країни?(жінка. Україна)

16.    Хто народився з горошини? (чоловік. Котигорошко)

17.    Хто сільський голова нашого села (жінка. Валентина Михайлівна  )

18.    Кого з вчителів у школі більше? (жінок)

19.     Хто є ведучим програми Ревізор? (жінка. Фреймут)

20.     Заради  кого  Сулейман  втримувався  від  нападів  на  Україну?  (жінки,  Роксолани).

 

 Учитель:

Продовжимо визначати європейські цінності

 Побудова суспільства турботи й справедливості – це суспільство, в якому всі піклуються один про одного і поважають один одного. Податки спрямовуються на виплату пенсій, заходи з охорони здоров’я, на допомогу безробітним, забезпечення недієздатних осіб (інвалідів). Цей процес називається «побудова системи соціального захисту», яка має захищати уразливих членів суспільства.

 

 Повага до себе й інших складається з таких цінностей як терпимість та взаєморозуміння.

 

 Повага до етнічних і культурних особливостей є важливим здобутком  ЄС.

 

 Мир. ЄС докладає зусиль для забезпечення миру й стабільності як в середині об’єднання, так і за його межами. Іноді в родині європейських народів трапляються непорозуміння, як в усіх родинах. Але лідери європейських країн вирішують їх мирним шляхом і мирно співпрацюють один з одним заради спільного розвитку. ЄС допомагає підтримувати мир і в сусідніх країнах. Наприклад, солдати країн ЄС забезпечують мир в колишній Югославії або в Конго, а там велися кровопролитні війни. ЄС виступає за заборону протипіхотних мін. ЄС надає найбільшу допомогу біженцям – це особи, що тікають з рідної країни, в якій ведуться війни або конфлікти.

 

Вчитель:  

Отже, як ви розумієте “ Україна  в Європі ”? Які асоціації у Вас виникають з цими словами? Зараз спробуємо скласти  асоціативне гроно «Україна в Європі»

 

(незалежна, вільна, патріотична, соборна, демократична, єдина, європейська, багатонаціональна, багатомовна, спортивна, пісенна…)

 

Вчитель:

Проголосивши європейський вибір, наша держава у партнерстві із різноманітними європейськими структурами в усіх напрямках своєї діяльності бере участь у світових інтеграційних процесах. Україна є сусідом великого континентального об’єднання держав під назвою Європейський Союз, до складу якого увійшла переважна більшість держав Європи. Загальною стратегічною метою становлення України як європейської держави є отримання повноправного членства в Європейському Союзі.

Не можна також не погодитися із тим фактом, що молодь стала сьогодні тією верствою населення, яка відчуває на собі найбільшу відповідальність за наше спільне майбутнє. Водночас саме молода генерація України не бачить альтернативи європейській перспективі розвитку нашої держави. Але в житті все починається з малого і відчуття себе європейцем теж. І тому не лише загальна інформація про наших сусідів, але й безпосередня співпраця, розуміння європейських цінностей є важливою запорукою нашого добросусідства.

 

Вправа «Які цінності мають пріоритети  для мене»

Життєві цінності можна визначити, використовуючи такий принцип:

 Складіть список того, що робить вас щасливим.

 Проаналізуйте, наскільки кожен пункт для вас життєво важливий? Якщо ви спокійно або зі скрипом можете прожити без цього – викреслюйте.

 Періодично повертайтеся до списку, проводячи його аудит, поки не залишиться п’ять пунктів.

Це і будуть ті життєві цінності, які визначають ваше життя. Найімовірніше, вони будуть відображати ваш світогляд, який сформувався під впливом оточуючих вас людей і життєвого досвіду.

 

Цінність

Вибери 10 цінностей, важливих для тебе

З обраних 10 цінностей вибери 5

Спробуй пронумерувати їх за ступенем значимості

Воля

 

 

 

Наполегливість

 

 

 

Відвертість

 

 

 

Скромність

 

 

 

Здатність розуміти

 

 

 

Самоповага

 

 

 

Довіра

 

 

 

Віра

 

 

 

Краса

 

 

 

Терпіння

 

 

 

Сила

 

 

 

Вірність

 

 

 

Любов

 

 

 

Ніжність

 

 

 

Щирість

 

 

 

Життєрадісність

 

 

 

Благополуччя

 

 

 

Надія

 

 

 

Неординарність

 

 

 

Уміння спілкуватися

 

 

 

Винахідливість

 

 

 

Честь

 

 

 

Гідність

 

 

 

Мудрість

 

 

 

Друзі

 

 

 

Принциповість

 

 

 

Самодисципліна

 

 

 

Незалежність

 

 

 

Рішучість

 

 

 

Прагнення до знань

 

 

 

Логічність

 

 

 

Практичність

 

 

 

Дипломатичність

 

 

 

Кохання

 

 

 

Здатність мислити

 

 

 

Розум

 

 

 

Досконалість

 

 

 

Доброта

 

 

 

Совість

 

 

 

Гнучкість

 

 

 

Багатство

 

 

 

Свобода

 

 

 

Визнання

 

 

 

Саморозвиток

 

 

 

Реалізація внутрішніх можливостей

 

 

 

Відчуття радості й повноти життя

 

 

 

Відповідальність

 

 

 

Здоров’я

 

 

 

Гармонія в сім’ї

 

 

 

Самореалізація

 

 

 

Цікава робота

 

 

 

Творчість

 

 

 

 

 

 

 

 

 Учитель:

Підбиття підсумків

Діти отримують шаблони долоньок, на яких пишуть відповідь на запитання «Що я можу запропонувати європейцям?».

( свої хороші знання, свою творчість, свій досвід, щирі дружні стосунки, свою відповідальність, свою доброту і щирість,своє бажання жити у мирі,…)

Тож, діти нам потрібно робити все можливе,для того щоб швидше здійснилася наша мрія - увійти до об’єднання Європейського Союзу.

 

Всі Разом: (Учитель розпочинає…)

 Будуймо Вкраїну

 Квітучу, співочу,

 І з небом блакитним,

 Мов очі дівочі.

 Будуймо найкращу свою Батьківщину,

 Щоб щастя вселилось у кожну родину!

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
2183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку