Виховна година "Єдиний скарб у тебе - рідна мова".

Про матеріал

Класна година — форма позакласної виховної роботи, яка передбачає створення оптимальних умов для продуктивного спілкування класного керівника з учнями на рівні педагогіки співробітництва з метою формування у них соціальної зрілості.

Для того щоб досягти ефективності класної години в системі виховної роботи, класному керівнику напередодні її проведення треба поставити перед собою низку запитань і відповісти на них: "Якою вона буде? Кому потрібна класна година — педагогу чи учням? Які можливі результати?". Поряд із цим треба відповісти і на такі організаційні запитання: "Як обрати тему класної години? Як потрібно готуватися до класної години? Чи складати план? Кого залучити до підготовки класної години?".

У процесі підготовки та проведення класної години доцільно дотримуватися таких правил:

1. Проводьте класні години систематично.

2. Не влаштовуйте на класних годинах педагогічних "розбо-рок" випадків життєдіяльності учнів, що накопичилися впродовж певного часу.

3. На кожну годину виносьте розгляд питання, яке викликає в учнів інтерес і сприятиме задоволенню їх потреб.

4. Складайте план проведення класної години.

5. Добирайте для класної години цікавий матеріал, який спонукав би учнів до вільного висловлювання своїх думок.

6. Забезпечуйте мажорний тон у спілкуванні учнів.

7. Заохочуйте учнів на вільне висловлювання своїх думок, не дорікайте їм за помилковість суджень.

8. Враховуйте особливості соціально-психічного розвитку дітей певного віку.

9. Створюйте умови для психічного і соціального розвитку школярів у процесі вільного спілкування.

10. Учіть учнів ставити запитання, слухати відповіді, спілкуватися, виховуйте у них терпимість.

11. Поважайте думки усіх вихованців, особливо нестандартні.

12. Залучайте всіх учнів до розмови, не залишайте поза увагою несміливих.

13. Вивчайте інтереси учнів для визначення подальших тем класних годин.

14. Не обмежуйте класних годин стінами класної кімнати. Проводьте їх у музеях, на природі, за місцем роботи батьків тощо.

Виховна година розрахована на 3 клас. Вона розшире знання дітей про Україну, українську мову та виховує любов до рідної мови.

Перегляд файлу

 

Великоновосілківська гімназія з ЗОШ І ступеня

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему:

«Єдиний скарб у тебе – рідна мова».

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Кокаєва Н. С.

 

Клас: 3-В                                                                    Дата:

Виховна година

Тема: «Єдиний скарб у тебе – рідна мова»

Мета: Розширити знання дітей про Україну, українську мову. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати мовлення. Виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: презентація

Хід заняття

  1. Організація класу

Любе сонце ясно світить,

Посилає всім привіти,

Ніжно гріє і ласкає,

До роботи закликає.

2. Повідомлення теми заняття

Відгадування загадки

Є в ній вогонь калини, дзвін струмків,

Солодкий щебет ранніх солов’їв,

Твоя дитино, пісня колискова

І материнське тепле й ніжне слово

 (Рідна мова)

Діти читають тему заняття, записану на екрані.

3. Цікаво знати

У світі налічується близько 3 тисяч мов. Одні з них перебувають між собою у близькій спорідненості, а інші – віддалені одна від одної. До близькоспоріднених мов належать українська, російська, білоруська.

Українська мова – одна з найбагатших мов слов’янства. Віками народ створював цю мову.

 

2. Учням пропонується прочитати з екрана висловлювання відомих людей про мову, слово.

Людина, яка втратила свою мову – неповноцінна. 

  П. Мовчан

Слово – зброя. Як усяку зброю, його треба чистити і доглядати.

  М. Рильський

Хто ясно думає, той ясно і говорить.

 Буало

4.  Вікторина

Пригадаємо, які вірші та оповідання ми читали про нашу мову.

Хто автор таких рядків.

Кожну літеру ціни

Кожну літеру ціни,

Бо немає їй ціни.

Ось відома дудочка – сопілка:

Виймеш літеру одну – і  вже буде спілка.

                                            (Дмитро Білоус)

Дивне розмаїття

Друже милий, ти помітив

до краси людську любов?

Скільки є  у світі квітів –

стільки є у світі мов.

                                              (Дмитро Білоус)

Диктант

Диктант. Лунає в класі мова

співуча, наче джерело.

Вслухаюсь я у кожне слово,

щоб не зробити помилок.

                                    (Нузет Умеров)

Соняшник

Дівчинка книжку читала

і соняшника прохала,

може, так жартувала:

- Посвіти мені, посвіти. –

                               (Дмитро Павличко)

У бібліотеці

- Мариє Петрівно,

чи є у вас казка –

казка про царівну

й летючий корабель?

                           (Лідія Повх)

– Діти, а хто з вас знає вірші про мову?

5. Діти декламують вірш Сидора Воробкевича «Рідна мова»

Мово рідна, слово рідне,

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

А лиш камінь має.

Як ту мову  забувати,

Котрою учила

Нас всіх ненька говорити,

Ненька наша мила!

Вірш Ю. Рибчинського «Наша мова»

Мова наша, мова −

Мова кольорова,

В ній гроза травнева

Й тиша вечорова.

Мова наша, мова −

Пісня стоголоса,

Нею мріють весни,

Нею плаче осінь.

Як вогонь у серці

Я несу в майбутнє

Невгасиму мову,

Слово незабутнє.

  •                                                     Так, діти, дуже гарно сказав поет Ю. Рибчинський – невгасиму мову, слово незабутнє. Рідне слово зігріває серце. Бо де б не проживав українець, всюди відчуває він поклик рідної землі, хвилюється аж до сліз, зачувши рідне слово.

 

Поетична творчість – найвища ступінь мовної культури. До поетичної творчості належать і вірші, і загадки.

Діти загадують загадки, які підготували

Мова завжди живе поряд з піснею. Бо наша мова – як чарівна пісня, що вміщує палку любов до Вітчизни, ніжність до рідної землі.

300 000 пісень склала Україна. Пісня – душа народу.

Послухайте, діти,  українську пісню «Одна калина» муз. Р. Квинти,        сл. В. Куровського.

  Краса мови українського народу не лише в піснях та віршах. Які чудові приказки, прислів’я, забавлянки, потішки складено в народі.

_  Діти, а чим відрізняються прислів’я від приказки?

Прислів’я – це короткий, влучний, переважно двоскладовий вислів, що має повчальне значення.

Приказка – це також короткий влучний вислів, але він не має повчального змісту.

Прислів’я

 «Хто не працює, той не їсть.»

Приказка

 «Ні риба, ні м’ясо».

6. Діти, і ви знаєте багато прислів’їв та приказок. Давайте пригадаємо їх

 

  1.                                                   Слово до слова – зложиться мова.
  2.                                                   Щире слово, добре діло душу й серце обігріло.
  3.                                                   Свій розум май, але мудрих людей питай.
  4.                                                   Умій сказати, умій змовчати.
  5.                                                   Шабля ранить голову, а слово душу.
  6.                                                   Рана загоїться, зле слово ніколи.
  7.                                                   Слово до слова – зложиться мова.

7. Конкурс скоромовок

Вибіг Гришка на доріжку,

На доріжці сидить кішка,

Хай впіймає кішка мишку.

 

Ой був собі коточок,

Украв собі клубочок,

Та й сховався у куточок.

 

Летів горобець, сів на хлівець.

Як вийшов стрілець, то й утік горобець.

 

Ніс Гриць пиріг через поріг,

став на горіх, упав на поріг.

 

У печі, у печі

Смачні та гарячі

Пшеничні калачі.

Хочеш їсти калачі,

Не лежи на печі.

8. Гра «Хто більше?»

  1.                                         Придумати іменники до слова мова.
  • глибина

 Мова -   скарб

  • душа
  1.                                         Придумати прикметники до слова мова.

(Солов’їна, золота, кольорова, чудова…)

 

 Багатство нашої мови у народних казках, легендах. Діти  розглядають малюнки до українських народних казок, зображені на екрані, та відгадують їх назви.

9. Інсценізація уривка з казки «Рукавичка»

10. Гра «Знайди слово»

Знайти слово, притаманне тільки українській мові, плескати в долоні.

(Мак, син, батьки, лампа, склянка, пояс, колір, прапорець,  хустка, брат, комірець).

11. Підсумок, систематизація

  • Діти, в якій країні ми живемо?

 (В Україні)

  • Якою мовою ми розмовляємо?

 (Українською)

  • Про які мови ви вже чули?

(Російську, білоруську, англійську, німецьку…)

  • А яка мова вам найзрозуміліша?

 (Українська)

Чому?

Читаємо вірш, учні підказують останнє слово в кожному рядку.

Всі народи мови … (знають)

Всі пісень своїх … (співають)

Бо хто має мову … (рідну)

Той багатий, а не … (бідний).

Бажаю вам любити і шанувати рідну мову. Добре її знати. А для того добре вчитися і багато читати.

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку