Урок. "Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) та їх зміни."

Про матеріал
формуємо в учнів уявлення про історичний простір,вміння тлумачити поняття: карта(мапа), легенда карти; ознайомлює учнів зі змінами територіальних меж України; розвивати практичні вміння користуватися історичними картами, читати їх; виховувати інтерес до історії своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

5 клас . Історія України (Вступ до історії)

Тема уроку: Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) та їх зміни.

Мета:формувати в учнів уявлення про історичний простір,вміння тлумачити поняття: карта(мапа), легенда карти; ознайомити учнів зі змінами територіальних меж України; розвивати практичні вміння користуватися історичними картами, читати їх;  виховувати інтерес до історії своєї Батьківщини.

Обладнання: історична карта, картки для індивідуальної роботи, роздатковий матеріал,підручник.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Виклик
  1. Привітання.
  2. Робота над помилками

Позначити на лінії часу наступні дати:

490р. до н.е., 410 р., 385 р., 988р., 54р.до.н.е, 1076р. до н.е, 1200р.

  1. Відгадайте кросворд і ви дізнаєтесь тему сьогоднішнього уроку .

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  

Питання до кросворду.

 

  1. Вчені, які досліджують минуле.
  2. Запис, що містить в собі число місяця, місяць та рік, іноді день тижня, номер тижня в році та систему літочислення.
  3. Наука, яка вивчає час.
  4. Як називають кожні сто років історичного часу .
  5. Друга епоха розвитку людства.

4.Діти , сьогодні тема нова, тому оцінки ви можете отримати за роботу на уроці, виконуючи різні завдання.

 

  1. Осмислення

Вивчаючи події минулого, історики значну увагу приділяють місцевості, де вони відбувалися. Часто навіть свої історичні дослідження вони називають за найменуванням місцевості: історія країн Африки, історія Причорномор’я, історія міста Харкова.

  • Робота з підручником(фото ст..34) відповіді на запитання. Записати визначення поняття карта - зменшене  зображення суспільних явищ, що відбувалися на певній території у певний момент часу чи часовий проміжок у минулому.
  • Самостійна робота з підручником : Про що можна дізнатись з історичної карти?
  • Розповідь вчителя про легенду до карти.(записати визначення).

«Легенда» історичної карти — це перелік умовних позначок, що допомагають зрозуміти події, відтворені на історичні карті.

  • Робота з підручником(фото ст..35-36) відповіді на запитання.
  • Починаючи працювати з історичною картою, пам’ятайте такі правила:(діти називають позначки, які використовують для позначення на карті).
  • Практична робота : завдання у кейсах для кожного

1 кейс. Знайдіть місто-столицю України. Міста-обласні центри

на заході________________________________________,

на сході ____________________________________________________,

 на півночі________________________________________________,

на півдні__________________________________________________.

 

2кейс.  Назвіть держави, з якими межує Україна

на заході________________________________________,

на сході ____________________________________________________,

 на півночі________________________________________________,

на півдні__________________________________________________.

 

3 кейс. Назвіть держави з якими в України сухопутні кордони_____________________________________________________,

та держави з водними кордонами ____________________________________________________________________.

 

  1.  Рефлексія

Хрестики нулики

  1. Що таке історична карта?
  2. Як позначають міста, столиці?
  3. Що таке легенда історичної карти?
  4. Як позначають рух військ?
  5. Як позначають місця битв?
  6. Як позначають кордони держав, регіонів, областей?
  7. Яким словом можна замінити слово карта?
  8. Про що можна дізнатись з історичної карти?
  9. Назвіть держави сусідів України?

 

Гра «Подорож по карті»

Гравці по черзі називають населені пункти дотримуючись умови, що назви мають починатися на ту літеру, якою закінчується попереднє слово.

 

Д/З параграф 5. , вивчити поняття, питання ст. 41., завдання високого рівня 1 на вибір.

 

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
9 січня 2021
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку