У даній розробці вміщено весь той необхідний матеріал, який потрібний для проведення першого уроку в 1 класі. Також до даного уроку, є ще презентація для кращого розуміння вміщеної в уроці інформації.
Відкритий урок
Тема: Україна на карті Європи
Мета: формувати уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, працювати згідно з правилами роботи в групі; дотримуватись норм мовленнєвої культури, поглибити знання учнів про нашу Україну;
розвивати творчі здібності школярів, цікавість до рідного краю;
виховувати доброзичливість, патріотів держави, повагу до її символів, бажання стати гордістю своєї Батьківщини.
Обладнання: презентація, роздатковий матеріал, Конституція України
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати: дізнатися більше про Україну, її звичаї та традиції
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Сьогодні свято завітало в школу,
Бо Перше вересня, і пролунав дзвінок.
Змужнілі, сонцем зласкані улітку
Ми розпочнем найперший наш урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Повідомлення теми й мети.
здоров’я, Україну та ін.)
А тема нашого уроку: Поважаю європейські цінності - будую сучасну Україну! (слайд + вивіска на дошці).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
( що означає цей знак? (це знак миру)
(а цей знак що? (це знак поваги )
(цей знак означає рівні умови для всіх людей)
(цей знак означає право на вибір)
А для того, щоб ви краще запам’ятали європейські цінності, у кожного з вас на парті лежать ці знаки і олівці і ви повинні їх розмалювати.(розмальовка)
Погляньте, діти, у кожного з вас на парті є по пазлу давайте складемо їх в ціле і приклеїмо на аркуш паперу, на якому потім ми будемо працювати з вами ще. (складаємо пазл України)
Виходять двоє дітей з глобусом.
Єднає нас, людей, планета,
Яка у Всесвіті одна,
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
Нам разом на землі цій жити,
Любить і мріять, будувать, творить,
Щоб зберегти її, ми мусим щось робити,
Ми мусим діяти-не тільки говорить.
Що можу я? Один - мізерно мало,
Та разом – сила чимала.
Від кожного залежить, щоб не стала
Вже завтра гіршою земля.
Всесвіт, суспільство, людина...
Це те, заради чого ми живем і творимо
Вікторина «Чи знаєш ти свою країну?»
* Назва нашої держави? (Україна.)
* Столиця України? (Київ.)
* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)
* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)
* Рослини – символи України. (Верба і калина.)
* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)
* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)
* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.)
* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)
- Дякую, діти, за чудову роботу! Я вірю, що ви ростете справжніми патріотами нашої Батьківщини і обов’язково прославите її своїми добрими справами.
2. Стіни
- Для того, щоб побудувати будинок для нашої України їй необхідні стіни, які будуть захищати її від ворогів. Я вам буду загадувати загадки, а ви їх відгадувати.
Синьо – жовте полотнище
гордо майорить.
Це – ознака сили й слави
Української держави. (Прапор)
- Пригадайте, що означають ці кольори?
Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
Коли звучить він – всі встають,
до серця руку прикладають,
і вголос, й подумки співають,
і Україну прославляють. ( Гімн)
- Що таке Гімн?
- Як називається Гімн України?
Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку
Знак держави головний –
всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім. –
То ж попробуй відгадати. (Герб)
- Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий?
Число «три» завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя.
По ньому ми живем із вами –
це основний закон держави. (Конституція)
У кожного з вас на парті лежить конституція, розгляньте її.
Отож, ми з вами молодці уже і побудували стіни для нашої України.
3.Вікна
Запалали в чистім полі,
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний… (Мак)
Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку …(ромашка)
Ромашка — символом кохання, ніжності та вірності.
Вранці умивається
Срібною росою.
До сонця повертається
Своєю головою. (Соняшник)
Соняшник — відданості й вірності
На просторах поля золотого
Сині зірочки тремтять.
Мов шматочки неба голубого,
Виграють, виблискують, горять. (Волошки)
Волошки у віночку — символ людяності;
Навесні я сіяла насіннячко,
Доглядало квіти тепле літечко.
Восени на свято любій мамі
Подарую я червоні... (Мальви)
Мальва — символи віри, надії, любові.
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду (Калина)
Калина — краса та дівоча врода
Лист зелений і міцний,
Сніг для нього не страшний,
А коли весну стрічає,
Сині очі розкриває (Барвінок)
Барвінок — найсильніший оберіг, символ життя та безсмертя людської душі, оберіг від злих, зілля кохання та дівочої краси, чистого шлюбу. В давнину казали, що варто лише дівчині та юнакові з’їсти листочок барвінку, як між ними спалахне кохання. Кожна пелюстка має певне значення: перша — краса, друга — ніжність, третя — незабутність, четверта — злагода, п’ята — вірність.
А тепер ми з вами ще вплетемо стрічечки
Найпершою по центру в’яжемо світло-коричневу — символ землі–годувальниці, потім жовту — символ сонця; за ним зелену— краса та молодість; блакитну — небо і вода, що надають силу й здоров’я. Далі йде жовта — символ хліба, фіолетова — мудрість, малинова — душевність і щирість.
Ми з вами молодці. Ось уже й сплели український віночок.
4. Двері
Знайдіть у себе на партах листок з рамками. Під кожною рамкою написано прізвище та ім’я видатної постаті України. Ви повинні знайти портрет цієї людини і вклеїти його в рамку (вклеювання)
Зараз для нашої країни на сході нелегкі часи. І тому для того аби підтримати наших солдатів, ми вирішили зробити виставку листів для них, з ними ви можете ознайомитись після уроку. А зараз давайте зробимо хвилинку мовчання за тих, хто поліг за нас на полі бою у ці нелегкі часи для України. (хвилина мовчання)
5. Дах
Створення композиції «Уквітчана Україна ».
(Діти на паперових кетягах калини та листочках пишуть побажання для Батьківщини та прикріплюють на дошку на Україну. Отримується Україна із словами, кетягами та листочками.)
ІV. Підсумок уроку
Любі діти! Кожен із нас творить своє майбутнє та майбутнє нашої країни.
Хоча ви ще навчаєтесь в школі, проте вже будуєте наше спільне майбуття.
А закінчити наш урок я хочу невеличким флешмобом, я буду показувати вам рухи під музику, а ви всі за мною будете повторювати.