Тема: Україна в умовах незалежності. Сучасна Україна.
Цілі уроку: Узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми , розвивати вміння самостійно працювати, робити висновки, виховувати повагу та любов до своєі Батьківщини.
Тип уроку: узагальнення
Обладнання: підручник, карта, презентація
Хід уроку
Орг. момент
Показ слайдів
Bipш
«Ти чуєш як шумить Дніпро,
Як лине пісня солов'їна,
То зве на щастя на добро,
То наша рідна Україна
Не згасне праведна зоря,
Не впала правда на коліна,
У кожній думі Кобзаря
Живе могутня Україна
В боях щербили ми шаблі
І воскресали на руїнах
По всій землі, святій землі
Грішила славна Україна
І слава Хортиці гучна,
І Берестечка кров невинна -
To всe одна для всіх одна
То наша вільна Україна
Тут все твоє — степи, гаї
У небі туча журавлина
Нехай повік в душі твоїй
Не згасне наша Україна!»
Цими фрагментом і словами я, недаремно почала урок, тому що ми завершили вивчення історії України і остання тема «Сучасна Україна». Підсумуємо сьогодні, що ми з вами вивчили. І в кінці уроку, давайте дамо відповідь на запитання: «Україна — європейська держава?»
Україна - це твоя Батьківщина, це край, де ти народився, де зробив свій перший крок, де промовив тепле і лагідне слово «мама». Зараз ми відчуваємо себе дітьми не просто уркаїнської землі, а вільної, незалежної, демократичної держави.
Складним і тернистим був шлях нашого народу до незалежності, але все ж таки збулася віковічна мрія багатьох поколінь українців. 16 липня 1990 р. ВР УРСР прийняла історичний документ - Декларацію про державний суверенітет України, яка виголошувала право української нації на самовизначення і створення держави в існуючих кордонах. Згідно з Декларацією Україна мала стати незалежною національною державою, яка самостійно вирішувала всі внутрішні і зовнішні питання на основі законів і волі народу.
Головні засади Декларації підтверджені актом про незалежність України, прийнятим ВР 24 серпня 1991 р.
З огляду на значення цього Акта день його прийняття відзначають в Україні, як державнесвято - День незалежності.
А зараз, давайте подивимось відеофрагмент.
Актуалізація опорних знань
1. Що це за відео фрагмент ви побачили?
2. Чому стало можливим проголошення незалежності?
3. Коли було юридично закріплено незалежність України?
4. Коли відбулися перші вибори президента?
5. Коли було прийнято Конституцію України?
6. Коли було введено грошову одиницю — гривню?
Ми вже вивчили державотворчі процеси, то давайте ж пригадаємо, як Україна пройшла ці періоди. Вам було дане кожній групі дом. завд. підготувати презентацію.
План
1. Державотворчі процеси.
2. Конституційні процеси.
3. Політичні процеси.
4. Політичні кризи.
5. Розбудова армії.
6. Етапи економічного життя.
1. Презентація « Державотворчі процеси»
- Чи все було документально оформлено в Україні під час незалежності?
- Отже, які кроки були створені в державотворчому процесі?
2. Презентація «Конституційні процеси»
- Як ви вважаєте, Конституція повинна залишатись сталою?
«Займи позицію»
Стала Конституція.
Зміни
Міняти
3. Презентація «Політичні процеси»
- Як ви ставитесь до того, що вибори до ВР відбуваються за пропорційною системою? Це добре, чи погано?
Дискусія
4. Презентація «Політичні кризи»
- Як ви вважаете політичні кризи є закономірним явищем, чи притаманним лише Україні?
- Що треба зробити, щоб зменшити кількість політичних криз?
«Дерево рішень»
5. Презентація «Розбудова армії»
- Хто цікавиться проблемами армії?
«Круглий стіл»
- Чи хочете ви служити в армії?А чому хочете?
- Які проблеми є в сучасній армії?
- Якою має бути армія, щоб ви захотіли в ній служити?
6. Презентація «Етапи економічного життя »
- Як ви оцінюсте економічне життя в Україні?
В народі є приказка: « Чого бідний, бо дурний - чого дурний, бо бідний?»
- Як ви, можете пояснити цю приказку виходячи з економічного становища України?
- Що в Україні є позитивного, а над чим ще треба працювати, щоб стати на рівень європейських держав? (запис на дошці)
Позитивні
Негативні
А зараз дайте відповідь на запитання: «То Україна — європейська держава?»
Підведення підсумків уроку