Українська народна казка «Як кіт чоботи купував». Театралізація казки.
Мета. Ознайомити школярів з українською народною казкою «Як кіт чоботи купував». Формувати уявлення про характери дійових осіб. Удосконалювати вміння читати діалоги, висловлювати оцінні судження, переказувати зміст від імені персонажа. Розвивати акторські здібності, уяву, вміння робити висновки. Виховувати бажання бути чесним, справедливим.
Перебіг уроку
І. Вступна частина. Емоційне налаштування.
ІІ. Основна частина.
— Що таке казка? Які бувають казки?
— Казка прийшла до нас із глибини віків. Її знають і ваші бабусі, й дідусі, і батьки, знаєте й ви. А чи задумувалися ви над тим, чому казки живуть віками? Казки безсмертні тому, що в них живе сам народ, його мудрість. — Прочитайте заголовок казки, над якою працюватимемо сьогодні. Як ви гадаєте, про що буде казка?
• Підготовка до читання казки. подружжя поцікавився запропонував мандрівники вдоволено нерозважливий чоботар неподалік розважливіше
• Читання казки комбінованим способом. Починає читати вчитель, дочитує до слів «Завітаймо до нього».
— Назвіть персонажів казки.
— Як ви гадаєте, чому лис запропонував Коцькому завітати до чоботаря Вовка?
— Чи пошиє Вовк взуття котові?
Далі учні працюють у парах. Дочитують казку до кінця (почергово по одному абзацу).
• Вправа 24 (с. 18).
— Чому лис прокрадався попід огорожами й будинками, а кіт спокійно крокував вулицями? — Чиї вчинки ви схвалюєте? Чиї вчинки засуджуєте?
— Яка головна думка казки? (Будь-які хитрощі будуть наказані.)
• Читання казки за особами.
— Попрацюйте в групах. Прочитайте казку за особами.
• Вправа 25. — Обговоріть, як можна театралізувати казку. Поміркуйте, які рухи, вирази обличчя, маски чи деталі одягу допоможуть передати настрій і характер персонажів.
• «Щоденні 5». Збагачую свій словниковий запас.
— Як у казці названо кота? (Коцький, пухнастий господар, смугастий, смугастик.)
— А як названо лиса? (Рудий, пан Лис, рудохвостий, непрошений гість, невдаха.) — Запам’ятайте прислів’я про добро. Хто людям добра бажає, той і собі має. Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла й сподівайся. Добре діло далеко розходиться, а лихе — ще далі.
• Робота з ілюстрацією. — Розгляньте ілюстрацію до казки на с. 17.
Яка частина казки (зачин, основна частина, кінцівка) проілюстрована?
— Чи можна зробити інші ілюстрації? Які?
ІІІ. Заключна частина. Домашнє завдання. Вивчити свою роль для театралізації казки.