Тема: Віктор Близнець.Оповідання „Кривенька”
Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника,
опрацювати зміст оповідання „Кривенька”,допомогти
зрозуміти проблеми,порушені у творі; формувати уміння
логічно висловлювати свої думки, робити висновки,
складати план до прочитаного; розвивати спостережливість,
виробляти комунікативні навички; виховувати любов
до природи,бережне ставлення до неї.
Тип уроку: комбінований.
Цілі уроку
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Методи і прийоми.Вправа „М’ячик -стрибунець”, робота з текстом :
складання плану, гра „зачитай із тексту відповідь”, виразне
читання, бесіда, проблемне питання, робота з підручником,
метод ПРЕС.
Обладнання: портрет письменника, підручник, учнівські ілюстрації,
портфоліо, „ м’ячик стрибунець”.
Зміст і структура уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань (перевірка домашнього завдання
за такими групами: „Майстри слова”
„Юні художники”
„Юні натуралісти”
„Юні екологи”
„Юні музиканти” )
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІV. Мотивація навчальної діяльності
1.Слово вчителя
Відомий український письменник Віктор Близнець народився 10 квітня 1933 року в селі Володимирівці на Кіровоградщині в селянській сім’ї.Змалечку він мріяв про те,щоб стати дитячим письменником.
У 1957 році закінчив факультет журналістики Київського університету імені Т.Шевченка.Працював у молодіжних часописах,дитячих журналах.
Публікуватися почав 1959 року,а перша книжка оповідань „Ойойкове гніздо” вийшла 1963 року. Віктор Близнець писав у своїх творах про красу рідної землі,працьовитих людей, чесність, порядність і дружбу. Спеціально для дітей він переклав „Повість минулих літ” (1980).
За природою свого таланту , він умів відкривати нове в давно знайомому. Звідси й закономірний інтерес до історії народу в таких творах як „Паруси над степом” (1965), „Древляни” (1968), „Підземні барикади” (1977), „Вибух” (1980).
Наступна книжка – це повість „Звук павутинки” (1970) змусила критику говорити про автора як про одног з найяскравіших дитячих письменників.
Додому вам було задане випереджувальне завдання почитати оповідання, яке В.Близнець також написав для дітей „Кривенька”.
2. Вправа „М’ячик- стрибунець” ( Учитель дає запитання, кидає м’ячика , хто зловив, той відповідає ).
- Хто така „Кривенька”?
- Давайте згадаємо твори , в яких звірі, птиці або рослини є героями твору ?
- Хто господарювала на качиній фермі?
- Як її ще називали?
3.Повідомлення проблемного питання.
-Чи варто звертати увагу на проблеми птахів і тварин, і піклуватися ними?
4.Повторення відомостей з теорії літератури.
- Який за жанром твір „Кривенька” ?
- Що таке оповідання ?
5.Бесіда за змістом оповідання
- Як відомо на качиній фермі господарювала баба Ганя,чому саме качина, хіба вона не розводила іншої птиці?
6.Складання плану до тексту.
6.1. Визначення теми,ідеї оповідання.
Тема: цікавий випадок із життя Кривенької.
Основна думка: сила материнського інстинкту.
6.2. Завдання конструктивного характеру.(Учням подаються пункти плану в хаотичному порядку. Вони повинні скласти їх правильно.)
План
1.Качина ферма.
2. Любов баби Гані до качок.
3. Опис качиної низки.
4. Викрадення лисицею качечки.
5. „Очунює!”- зраділа стара.
6. Табун не приймає Кривеньку .
7. Одного вечора Кривенька не повернулась на ферму.
8. З Кривенькою прийшла ціла сімейка.
9. Щасливий кінець качиної історії.
7.Фізкультхвилинка.
8.Робота з текстом.
8.1. Гра „Зачитай із тексту відповідь”
- Як Ганна Іванівна вихваляла своїх качок, а як відзивалась про іншу птицю?
- Якого порядку дотримувались качки,повертаючись з річки на ферму?
- Що побачила баба Ганя,коли вийшла удосвіта з комірчини?
- Як доглядала качку стара?
8.2.Словникова робота (за питаннями учнів)
9.Вправи і завдання.
9.1. Перекладіть рідною мовою.
1.Вихователь у садочку Ганна Іванівна розповідала дітям історію про селезня.
2.Веселі забави на березі річки.
3.Пухнасті каченята хлюпаються у воді.
4.Який птах ховає голову у пісок?
5.Іринці падарували песика,схожого на пухнастий клубочок.
10.Відповідь на проблеине питання методом ПРЕС.
Я вважаю, що... тому,що... наприклад... отже,... таким чином...
V.Підсумок.Оцінювання.
VI.Інстуктаж домашнього завдання.
Виконати письмово завдання №2 ст.184. .Так як на наступному уроці ми теж продовжуємо тему: захист природи,то знайти прслів’я і приказки по цій темі.Випереджувальне завданння : прочитати оповідання „Рятували Конотоп”.