урок української літератури у 5 класі на тему Віктор Близнець оповідання "Кривенька"

Про матеріал
урок української літератури у 5 класі на тему Віктор Близнець оповідання "Кривенька"
Перегляд файлу

 

 

 

Тема:  Віктор Близнець.Оповідання  „Кривенька”

 

 

Мета:  ознайомити учнів із життям  і  творчістю  письменника,

             опрацювати  зміст  оповідання  „Кривенька”,допомогти

             зрозуміти проблеми,порушені у творі; формувати уміння

             логічно  висловлювати  свої  думки,  робити   висновки,

             складати план до прочитаного;  розвивати спостережливість,

             виробляти  комунікативні навички;   виховувати   любов 

             до природи,бережне  ставлення  до неї.

 

 

Тип уроку:  комбінований.

 

Цілі  уроку

 

Учні повинні  знати:

  • зміст оповідання;
  • тему та основну думку;

 

Учні повинні вміти:

  • визначати тему та ідею твору;
  • добре орієнтуватися у тексті оповідання;
  • виразно читати  уривки з твору;
  • висловлювати власне ставлення до прочитаного;
  • аргументовано відповідати на запитання;

 

 

Методи і прийоми.Вправа  „М’ячик -стрибунець”,  робота з текстом :

              складання плану,   гра  „зачитай із тексту відповідь”,  виразне 

              читання, бесіда,  проблемне  питання, робота  з  підручником,

              метод ПРЕС.

 

 

Обладнання: портрет письменника, підручник, учнівські  ілюстрації,

                          портфоліо, „ м’ячик  стрибунець”.

 

 

 

 

 

 

 

 

                            Зміст  і  структура уроку

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (перевірка домашнього  завдання 

     за  такими  групами: „Майстри слова”

                                         „Юні  художники”

                                         „Юні натуралісти”

                                         „Юні  екологи”

                                         „Юні  музиканти” )

 

 

ІІІ. Оголошення  теми  і  мети  уроку

 

ІV. Мотивація  навчальної  діяльності

 

      1.Слово   вчителя

   Відомий  український  письменник  Віктор  Близнець народився  10 квітня  1933  року  в  селі  Володимирівці  на  Кіровоградщині  в  селянській  сім’ї.Змалечку  він  мріяв  про те,щоб  стати  дитячим  письменником.

   У 1957  році  закінчив  факультет  журналістики  Київського  університету  імені  Т.Шевченка.Працював  у молодіжних  часописах,дитячих журналах.

    Публікуватися  почав  1959 року,а перша  книжка оповідань „Ойойкове  гніздо”  вийшла 1963 року. Віктор  Близнець  писав у своїх  творах  про  красу  рідної  землі,працьовитих  людей, чесність, порядність  і  дружбу.  Спеціально для  дітей  він  переклав  „Повість  минулих  літ” (1980).

    За  природою  свого  таланту , він  умів  відкривати нове  в давно знайомому. Звідси  й закономірний  інтерес  до історії  народу  в  таких  творах  як  „Паруси  над  степом” (1965),  „Древляни”  (1968),  „Підземні  барикади”  (1977),  „Вибух”  (1980).

    Наступна  книжка – це  повість  „Звук  павутинки”  (1970)  змусила  критику  говорити  про  автора  як  про  одног  з  найяскравіших  дитячих  письменників.

   

    Додому  вам  було  задане  випереджувальне  завдання  почитати  оповідання,  яке  В.Близнець  також  написав  для  дітей  „Кривенька”.

 

      2. Вправа  „М’ячик- стрибунець”  ( Учитель  дає  запитання,  кидає  м’ячика ,  хто  зловив,  той  відповідає ).

-  Хто  така  „Кривенька”?

-  Давайте  згадаємо  твори ,  в яких  звірі, птиці  або  рослини  є  героями  твору ?

-  Хто  господарювала  на  качиній  фермі?

-  Як  її  ще  називали?

    3.Повідомлення  проблемного  питання.

 -Чи  варто  звертати  увагу  на  проблеми  птахів  і  тварин,  і  піклуватися  ними?

 

 

    4.Повторення  відомостей  з  теорії  літератури.

 - Який  за  жанром  твір  „Кривенька” ?

 - Що  таке  оповідання ?

 

    5.Бесіда  за  змістом  оповідання

     - Як  відомо  на  качиній  фермі  господарювала  баба  Ганя,чому  саме  качина, хіба  вона  не  розводила  іншої  птиці?

  • Чи  насправді  баба  Ганя  так  любила  своїх  качок?
  • Що  сталось  якось  удосвіта?
  • Які  були  дії  баби  Гані?
  • Що  сталося  з  качкою?
  • Чи  радісно  зустріли  качки  повернення  Кривенької?
  • Куди  зникла  Кривенька?
  • Чим  порадувала  Кривенька  бабу  Ганю?

 

    6.Складання  плану  до  тексту.

    6.1.  Визначення  теми,ідеї  оповідання.

Тема: цікавий  випадок  із  життя  Кривенької.

Основна  думка:  сила  материнського  інстинкту.

    6.2. Завдання  конструктивного  характеру.(Учням  подаються  пункти  плану  в хаотичному  порядку.  Вони  повинні  скласти  їх  правильно.)

 

                                                   План

  1.Качина  ферма.

  2. Любов  баби  Гані  до  качок.

  3. Опис  качиної  низки.

  4. Викрадення  лисицею  качечки.

  5. „Очунює!”- зраділа стара.

  6. Табун  не  приймає  Кривеньку .

  7. Одного  вечора  Кривенька   не  повернулась  на  ферму.

  8. З  Кривенькою  прийшла  ціла  сімейка.

  9. Щасливий  кінець  качиної  історії.

 

    7.Фізкультхвилинка.

 

    8.Робота  з  текстом.

  8.1. Гра  „Зачитай  із  тексту  відповідь”

 - Як  Ганна  Іванівна  вихваляла  своїх  качок, а як  відзивалась  про  іншу  птицю?

 - Якого  порядку  дотримувались  качки,повертаючись  з  річки  на  ферму?

 - Що  побачила  баба  Ганя,коли  вийшла  удосвіта  з  комірчини?

 - Як  доглядала  качку  стара?

 

  8.2.Словникова  робота  (за  питаннями  учнів)

 

    9.Вправи  і  завдання.

  9.1.  Перекладіть  рідною  мовою.

    1.Вихователь  у  садочку  Ганна  Іванівна  розповідала  дітям  історію  про  селезня.

    2.Веселі  забави  на  березі  річки.

    3.Пухнасті  каченята  хлюпаються  у  воді.

    4.Який  птах  ховає  голову  у  пісок?

    5.Іринці  падарували  песика,схожого  на  пухнастий  клубочок.

 

  1.        Опишіть  повернення  Кривенької  із  каченятами.

 

    10.Відповідь  на  проблеине  питання  методом  ПРЕС.

 Я вважаю, що...      тому,що...      наприклад...       отже,...         таким  чином...

V.Підсумок.Оцінювання.

 

VI.Інстуктаж  домашнього  завдання.

  Виконати  письмово  завдання №2  ст.184. .Так  як  на  наступному  уроці  ми  теж  продовжуємо  тему: захист  природи,то  знайти  прслів’я  і  приказки  по  цій  темі.Випереджувальне завданння :  прочитати  оповідання  „Рятували  Конотоп”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку