Продовжувати знайомити учнів з поетами Херсонщини, зокрема з творчістю сучасного поета Херсонщини О.В. Олексюка, розвивати культуру мовлення, вчити учнів виразно читати поетичні твори, виховувати любов до рідного краю
Урок української літератури в 7 класі
Тема уроку. Література рідного краю. Поети Херсонщини.
Мета: продовжувати знайомити учнів з поетами Херсонщини, зокрема з творчістю сучасного поета Херсонщини О.В. Олексюка, розвивати культуру мовлення, вчити учнів виразно читати поетичні твори, виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку: урок – зустріч.
Обладнання: плакат - карта «Література рідного краю», презентація «Херсонщина», грамзапис гімну Херсонщини, бібліотечка творів О.В.Олексюка.
Хід уроку
Звучить грамзапис гімну Херсонщини
І. Організаційний момент.
Слово вчителя.
- Ви прослухали гімн Херсонщини. Який настрій твору?
Так діти, урочистий. Співаки передали цією піснею всю любов, повагу, шану до рідної землі.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда за питаннями.
Чим багатий наш край?
Яких видатних людей Херсонщини ви знаєте?
Про що пишуть творці області?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Слово вчителя.
Сьогодні на уроці поведемо розмову про красу і велич нашої області.
Рідний край - Херсонщина. Земля багата, урожайна, сонячна. Ми гордимося тим, що живемо в такій славній стороні нашої безмежної України. Пишаємося родючістю грунтів, Дніпром - свідком минулого, привітними курортами Чорного моря, красою степової рослинності. Зверніть увагу на екран.
ІУ. Основний зміст уроку.
1. Перегляд презентації «Мій рідний край - Херсонщина»
- А саме головне чим славиться наша рідна земля - це творчі, видатні люди.
Я хочу представити вам нашого шанованого гостя Олега Васильовича Олексюка, талановитого поета Херсонщини. Мені дуже приємно, що це мій однокурсник, з яким ми разом навчалися в ХДПУ. Ще з того часу він вирізнявся серед нас творчим підходом до вивчення літератури, неординарним поетичним мисленням.
З 2000 року Олег Васильович очолює обласне об'єднання Всеукраїнського товариства "Просвіта", а також є директором обласного видавництва "Просвіта". Редагує щорічний альманах дитячої та юнацької творчості "Чиста криниця".
2.Презентація учнями ( Буренко С., Серба Ю.), зарання підготовленого,
творчого доробку поета.
_______________________________________________________________ Олег Васильович Олексюк народився 21 квітня 1970 року у місті Цюрупинську (Олешки) на Херсонщині.
Навчався Олег Васильович у славнозвісній Цюрупинській середній школі №1, в якій свого часу навчалися визначні письменники ХХ століття Микола Куліш, Іван Дніпровський, Костянтин Кудієвський. Отже сама атмосфера в школі спонукала до написання перших віршованих рядків.
Навчання в Херсонському училищі культури, служба в лавах залізничних військ, навчання в Херсонському державному педагогічному університеті супроводжувалися працею у громадських організаціях.
Виходять у світ перші книжки молодого поета, а саме: "Казка бабусі Акації" (1995), "Ти - Україна" (1996), "На добраніч" (1997), "Радуйся" (1996), перших трьох частин повісті у сонетах "Тисячовесни" - "Прошиті жаром" (1999), "Доки живі" (2000), "Небесами повінчані" (2003), "Затуманені плачем" (2005), збірок "Усмішка" (1999, 2000), "Арія струмка" (2001, 2003), "Переспіви пісень Кота Леопольда" (1999, 2002), "А у нас був Тарас" (2007), літературно-мовознавчого дослідження "Поетика творів Миколи Братана" (1999, 2004), збірки статей "До "Просвіти" (1998).
З 2000 року Олег Васильович Олексюк очолює обласне об'єднання Всеукраїнського товариства "Просвіта", а також є директором обласного видавництва "Просвіта". Редагує щорічний альманах дитячої та юнацької творчості "Чиста криниця".
__________________________________________________________________
3.Виступ поета – сучасника О.В.Олексюка.
4. Виставка літератури поета.
5. Розповідь О.В. Олексюка про свій творчий шлях.
Учитель.
-Діти, ви бачите , що наш гість був таким же учнем як і ви. Жив і навчався в сільській школі. Але завдяки працелюбності, наполегливості, самовихованню досягнув своєї мрії, став поетом.
Шановний Олег Васильовичу, готуючись до сьогоднішньої зустрічі ми прочитали чимало віршів із ваших дитячих збірок. Хочемо запропонувати вашій увазі художнє читання ваших творів учнями нашого класу.
6. Виразне читання учнями напам’ять дитячих поезій О.В. Олексюка
Із збірки «А у нас був Тарас»
Ви не чули, як у нас
ЕСКАДРА В ПОДОРОЖ ХОДИЛА
Була пригода: ізрублів ТАРАСОВА IДЕЯ
Підказав Тарас ідею:
Ми портрети вирізали, Творчий час
А сьогодні пластилін ЛЯЛЬКУ ЗРОБИМ IЗ КIМНАТИ
А у нас, а у нас
Матінці на допомогу! - НА ВОЛЮ
У кімнаті під віконцем
Учитель .
7. Розповідь поета про збірку «Поетика творів Миколи Братана
Олексюк О.В. - Найвагомішою, на мій погляд, є робота з дослідження творчості М.Братана. Актуальність дослідженн зумовлена посиленим інтересом до літератури рідного краю. Метою літературно-мовознавчої праці є спроба проаналізувати та класифікувати творчий доробок, визначити і обгрунтувати його проблематику, місце Миколи Братана в літературному процесі.
Новизна роботи полягає у цілісно мудослідженні творчості М.Братана. Методологічною основою "Поетики творів Миколи Братана" є принцип історизму. Методи дослідження: історико-генетичний, історико-функціональний та системний. 8. Запитання учнів до гостя
V. Творче завдання Напишіть сенкан на тему: « Херсонщина, наш славний краю!» (Учні працюють під звучання легкої мелодії вальсу Шопена) Зачитування учнями складених білих віршів. VІ. Підсумок уроку Продовж речення Сьогодні на уроці я дізнався ... … … …. познайомився … … …. зацікавився … … … вирішив … … … … УІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці. УІІІ. Домашнє завдання 1. Напишіть відгук на одну з поезій О.В.Олексюка, яка вам найбільше сподобалася. 2. Намалюйте малюнок «Мій рідний край» |
Використана література
Твори Олексюка О.В.П оетика творів Миколи Братана:
Літературно-мовознавче дослідження. – Херсон-Київ: Просвіта, 2004. - 44 с.
5. Олексюк О.В Збірка статей "До "Просвіти" 1998.