Урок української літератури в 7 класі

Про матеріал

Продовжувати знайомити учнів з поетами Херсонщини, зокрема з творчістю сучасного поета Херсонщини О.В. Олексюка, розвивати культуру мовлення, вчити учнів виразно читати поетичні твори, виховувати любов до рідного краю

Перегляд файлу

Урок української літератури в 7 класі

 

Тема уроку. Література рідного краю.  Поети Херсонщини.

Мета:  продовжувати знайомити учнів з поетами Херсонщини, зокрема з творчістю сучасного поета Херсонщини О.В. Олексюка, розвивати культуру мовлення,  вчити учнів виразно  читати  поетичні твори, виховувати любов до рідного краю.

Тип уроку:  урок – зустріч.

Обладнання:  плакат - карта  «Література рідного краю», презентація «Херсонщина»,  грамзапис гімну Херсонщини, бібліотечка творів О.В.Олексюка.

 

 

Хід уроку

Звучить грамзапис гімну Херсонщини

 

І. Організаційний момент.

Слово вчителя.

- Ви прослухали гімн  Херсонщини. Який настрій твору?

 

 

Так діти, урочистий. Співаки передали цією піснею всю любов, повагу,  шану до рідної землі.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за питаннями.

Чим багатий наш край?

Яких видатних людей Херсонщини ви знаєте?

Про що пишуть творці області?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Слово вчителя.

Сьогодні на уроці  поведемо розмову про красу і велич  нашої області.

Рідний край - Херсонщина. Земля багата, урожайна, сонячна. Ми  гордимося тим, що живемо в такій славній стороні нашої безмежної України.  Пишаємося родючістю грунтів,  Дніпром  -  свідком минулого, привітними курортами Чорного моря, красою степової рослинності. Зверніть увагу на екран.

ІУ. Основний зміст уроку.

1. Перегляд презентації «Мій рідний край - Херсонщина»

 - А саме головне чим славиться наша рідна земля - це творчі, видатні люди.

            Я хочу представити вам нашого шанованого гостя  Олега Васильовича Олексюка,  талановитого поета  Херсонщини. Мені дуже приємно, що це мій однокурсник, з яким ми разом навчалися в ХДПУ. Ще з того часу він  вирізнявся серед нас творчим підходом до вивчення літератури, неординарним  поетичним мисленням.

З 2000 року Олег Васильович очолює обласне об'єднання Всеукраїнського товариства "Просвіта", а також є директором обласного видавництва "Просвіта". Редагує щорічний  альманах дитячої та юнацької творчості  "Чиста криниця".

2.Презентація учнями ( Буренко С., Серба Ю.), зарання підготовленого, 

творчого доробку поета.

_______________________________________________________________             Олег Васильович Олексюк народився 21 квітня 1970 року у місті Цюрупинську (Олешки) на Херсонщині.

Навчався Олег Васильович у славнозвісній Цюрупинській середній школі №1, в якій свого часу навчалися визначні письменники ХХ століття Микола Куліш, Іван Дніпровський, Костянтин Кудієвський. Отже сама атмосфера в школі спонукала до написання перших віршованих рядків.

          Навчання в Херсонському училищі культури, служба в лавах залізничних військ, навчання в Херсонському державному педагогічному університеті супроводжувалися працею у громадських організаціях.

         Виходять  у світ перші книжки молодого поета, а саме: "Казка бабусі Акації" (1995), "Ти - Україна" (1996), "На добраніч" (1997), "Радуйся" (1996), перших трьох частин повісті у сонетах "Тисячовесни" - "Прошиті жаром" (1999), "Доки живі" (2000), "Небесами повінчані" (2003), "Затуманені плачем" (2005), збірок "Усмішка" (1999, 2000), "Арія струмка" (2001, 2003), "Переспіви пісень Кота Леопольда" (1999, 2002), "А у нас був Тарас" (2007), літературно-мовознавчого дослідження "Поетика творів Миколи Братана" (1999, 2004), збірки статей "До "Просвіти" (1998).

        З 2000 року Олег Васильович Олексюк очолює обласне об'єднання Всеукраїнського товариства "Просвіта", а також є директором обласного видавництва "Просвіта". Редагує щорічний альманах дитячої та юнацької творчості "Чиста криниця".

__________________________________________________________________

3.Виступ  поета – сучасника О.В.Олексюка.

4. Виставка літератури поета.

 

5. Розповідь  О.В. Олексюка про свій  творчий шлях.

Учитель.

  -Діти,  ви бачите , що наш гість був таким же учнем як і ви. Жив і навчався в сільській школі. Але завдяки працелюбності, наполегливості, самовихованню досягнув своєї мрії, став поетом.

                     Шановний Олег Васильовичу, готуючись до сьогоднішньої зустрічі ми прочитали чимало  віршів  із ваших дитячих збірок. Хочемо запропонувати вашій увазі художнє читання ваших творів учнями нашого класу.

6. Виразне читання учнями  напамять  дитячих поезій  О.В. Олексюка

Із збірки «А у нас був Тарас»Описание: 04kapitan 

Ви не чули, як у нас
Вчора гостював Тарас.

Ми з ним грали в "Океан":
Я, звичайно, - капітан,

А Тарас був - боцман Лом,
То ж підлога стала дном.
Завдяки воді із крану
Я ходив по океану.

 

ЕСКАДРА В ПОДОРОЖ ХОДИЛА

 Була пригода: ізрублів
Ми наробили кораблів.
Ще б довго по водиці з крану
Ескадра в подорож ходила,
Та стало тато віпогано
І мама раптом геть зомліла.

ТАРАСОВА IДЕЯ

Підказав Тарас ідею:
Зробим з вікон галерею.
Із зелених папірців,
Що у мами в гаманці,

Ми портрети вирізали,
Прикрашали вікна зали.

Описание: 14plastilinТворчий час

А сьогодні пластилін
Дарувала мені мама.
Час минув - і скільки змін:
Стіл, стільці, віконна рама,
Шафа, двері, холодильник,
Піаніно і годинник,
Ще й плакати на стіні -
Все прикрасив пластилін.
Мамо й тато нас - за вуха.
Тільки їх ніхто не слуха. Заявив мій друг Тарас:
   «А  у нас був творчий час».

 Описание: 18lalkuЛЯЛЬКУ ЗРОБИМ IЗ КIМНАТИ

А у нас, а у нас
Вчора гостював Тарас.

Мама на базар ходила
І шпалери там купила.

Переглянув їх Тарас:
"Ці шпалери - просто клас.
 

 

Матінці на допомогу! -
Клей шпалери - на підлогу!

Лялькузробимізкімнати!" -
Вжепідлогу не впізнати,
Не впізнана стала й мати.

Описание: 10rybka                                                          НА ВОЛЮ

 У кімнаті під віконцем
Є акваріум. Мов сонце,
Срібна рибка у воді
На одинці, в самоті.

Щоб не билася об шибку,
Мов ображена на долю,
Випустив Тарасик рибку
За вікно, на волю.

 

  Учитель .

  • Шановний Олег Васильовичу, розкажіть,  будь ласка, які з ваших збірок чи творів  вам найдорожчі?

7.  Розповідь поета про  збірку «Поетика творів Миколи Братана

Описание: poetyka_obklОлексюк О.В.
ПоетикатворівМиколиБратана: Літературно-мовознавчедослідження. – Херсон-Київ: Просвіта, 2004. - 44 с.

-  Найвагомішою, на мій погляд, є робота з дослідження творчості М.Братана. Актуальність дослідженн зумовлена посиленим інтересом до літератури рідного краю. Метою літературно-мовознавчої праці  є спроба проаналізувати та класифікувати творчий доробок, визначити і обгрунтувати його проблематику, місце Миколи Братана в                 літературному процесі.

            Новизна  роботи   полягає  у  цілісно    мудослідженні    творчості М.Братана. Методологічною основою "Поетики творів Миколи Братана" є принцип історизму.  Методи дослідження: історико-генетичний, історико-функціональний та системний.
         Робота розрахована на широке коло читачів.   Видання   може   бути використане на уроках літератури рідного краю, позакласного  читання, на заняттях літературного гуртка, на конференціях, а також у вузівській практиці.

8. Запитання учнів до гостя

  1.               Чим приваблює вас написання віршів?
  2.                 Що б ви порадили починаючим поетам? Тим, хто бажає, а в    нього не одержується римувати?
  3.    Що для вас означає любити батьківщину?

V. Творче завдання

Напишіть  сенкан на тему: « Херсонщина, наш славний краю!»

(Учні працюють під  звучання легкої  мелодії  вальсу Шопена)

Зачитування учнями складених білих віршів.

VІ. Підсумок уроку

Продовж речення

Сьогодні на уроці я дізнався     ...        ….

познайомився …      ….

                                  зацікавився           

                                  вирішив             

Описание: D:\Малюнки\181.jpegУІІ.  Оцінювання роботи учнів на уроці.

УІІІ.  Домашнє завдання

1. Напишіть  відгук на одну з поезій О.В.Олексюка, яка вам найбільше сподобалася.

2. Намалюйте  малюнок «Мій рідний край»

Використана література

Твори Олексюка О.В.П оетика творів Миколи Братана:

 Літературно-мовознавче дослідження. – Херсон-Київ: Просвіта, 2004. - 44 с.

  1.               Серія Мій конспект:  Основа. Харків, 2009.
  2.               Олексюк О.В. Збірка віршів для дітей  «А у нас був тарас».
  3.               Олексюк О.В.Школо-Либідко: Пісенник. — К.-Херсон: Просвіта , 2007. 4.Олексюк О.В Літературно-мовознавчедослідження "ПоетикатворівМиколи Братана" 1999, 2004.

5.      Олексюк О.В Збірка статей "До "Просвіти" 1998.
 

docx
Додано
23 січня 2018
Переглядів
2639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку