25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок української мови 3 клас " Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за зв’язками з іншими сл"

Про матеріал
Урок української мови 3 клас Тема. Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за зв’язками з іншими словами. Мета. Вчити учнів добирати спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови, розрізняти їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за зв’язками з іншими словами. Поглиблювати інтерес до вивчення української мови. Розвивати уміння зіставляти, виділяти істотні ознаки, за якими розрізняють частими мови. Активізувати та збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати бажання працювати
Перегляд файлу

Урок української мови

3 клас

Тема. Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за зв’язками з іншими словами.

Мета. Вчити учнів добирати спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови, розрізняти їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за зв’язками з іншими словами. Поглиблювати інтерес до вивчення української мови. Розвивати уміння зіставляти, виділяти істотні ознаки, за якими розрізняють частими мови. Активізувати та збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати бажання працювати.

Хід уроку

І. Організація класу

 

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що в нашім третім класі

Діти – просто молодці

 

       Запис числа  і класної роботи в зошитах.

 

Ось я чую,  щось бринить

За медком бджола летить

  • Це до нас на урок завітала бджілка Майя. І недаремно, бо побачила тут дивні квіти.
  • Діти, чим приваблюють квіти бджіл?

(бджоли з квіток збирають нектар, яким живляться)

  • А нас з  вами дивні квіти приваблюють своїми завданнями. Чим більше квіток відвідаємо разом з Майєю, тим більше знань отримаємо за урок.

ІІ. Каліграфічна хвилинка

  • Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки

      Бд  дж  бдж  ол   бджола

  • Поясніть значення слова бджола?
  • Доберіть  і запишіть споріднені  слова.

(Бджілка, бджолиний)

  • Чому вони споріднені?

(спільна частина – корінь і  спільне значення)

  • Яке явище спостерігається у корені? Підкресліть

(Чергування голосних о - і)

  • Із  записаних на дошці слів оберіть те. Яке було б доречним у порівнянні

Працьовитий

 

Бджола          Комар           Метелик

  • Про    кого   так   говорять? Чому?
  • Недарма у народі кажуть «Працьовитий, як бджілка». Адже вже приблизно на 20-й день свого життя бджоли вилітають збирати корм. Щоб зібрати 5-6 кг меду, ці трудівниці повинні відвідати 8-9 млн. квіток.
  • Запишемо цей вислів як девіз уроку.

Працьовитий, як бджілка

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  • До якої частини мови належать виписані вами слова? Доведіть.

 

ІV. Оголошення теми і завдань уроку

  • Які слова називають іменниками? Наведіть приклади.
  • Які слова називають прикметниками? Наведіть приклади.
  • Які слова називають дієсловами? Наведіть приклади.
  • Сьогодні на уроці ви будете вправлятися в підборі споріднених слів, які належать до різних частин мови, і серед споріднених слів розпізнавати різні частини мови

         V. Робота над новим матеріалом

1. Мотивація навчальної діяльності

- Як називають людину, яка доглядає за бджолами?

Бджоляр весною виносить вулики на подвір’я  і починається у бджіл трудовий сезон – збирання меду.

 

2. Практична робота

- До нас у клас теж незабаром завітає весна. Ми виконуватимемо вправу  10 (усно)

3. Коментоване письмо (вправа 11)

І група словосполучень. Коментує сильний учень і записує на дошці.

ІІ група –  самостійна робота – взаємоперевірка

ІІІ група – самостійна робота – складання зв’язної розповіді

(  малюнок вулика )

  • Як називають людей, що доглядають бджіл?
  • Які повинні бути бджолярі, щоб отримати гарний збір меду?

(працьовиті)

Старанний працівник  пасіки приносить своєю працею користь людям. Він качає ароматний мед. Про працьовиті руки бджоляра можна сказати, що вони у нього золоті.

 

  • Давайте до слова праця доберемо спільнокореневі слова, які будуть означати прикметник і дієслово

Праця                       працьовитий,       працювати

  • 3. Самостійна робота. Творча вправа (Вправа 12)

 

  • Кожен учень вибирає речення і виконує його, а  потім перевірка вправи колективна

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Добір спільнокореневих слів з різних частин мови
  • Між членами бджолиної сім’ї існує суворий розподіл обов’язків. Є у їхній родині бджілки-будівниці, прибиральниці, годувальниці, вартові, розвідники, регулювальниці.
  • Вчені дослідили, що бджоли прокладають точні маршрути від квітки до вулика, а бджоли регулювальниці проганяють інших комах з цих маршрутів.
  • Пригадайте і ви правила спільної дружньої роботи і попрацюйте в групах.
  • Об’єднайтеся в групи за кольором квіточки, яка лежить у вас на парті

Виконуватимемо вправу 13 

(на окремих аркушах)

  1. Різнорівнева самостійна робота
  • У бджілки Майї є дві подружки Жужа  і  Соня. Жужа хотіла розповісти, яка пригода трапилася з нею нещодавно, але ця цю розповідь треба відредагувати.

 

  • Сьогодні Жужі не щастило. Тільки-но вона (сісти) на чудову пахучу (квітка), хтось сильно хитнув стебло. Жужа впала в (калюжа). Порсається у (вода). Раптом бачить, що на неї дивляться великі дитячі очі…

 

  • Друга подружка – Соня, хоче, щоб ви допомогли їй дібрати спільнокореневі слова з різних частин мови

                                      Хто?                      Що?                    Який?

  • Лікувати -        ............... ,                   ………………,          ……………………….

 

 

                          Що?                    Який?

  • Зимувати - ………………,         ………………

 

  • Оберіть собі завдання , над яким ви будете працювати.

VІІ. Підсумок  уроку

  • Ось і закінчилась наша пригода. Бджілці Майї час повертатися до свого вулика. А ми це раз повторимо:
  • Які частини мови ви знаєте?
  • Яку частину мови називають іменником?
  • Яку частину мови називають прикметником?
  • Яку частину мови називають дієсловом?

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку