Урок української мови «Дослідження слів, які означають назву предметів », 2 клас

Про матеріал
Навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?; поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів; розвивати вміння ставити запитання до слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність.
Перегляд файлу

Гімназія № 5 міста Новомосковська

 

 

 

 

 

Урок з української мови

«Дослідження слів, які означають назву предметів »

 

 

 

 

 

Акіменко Ольга Володимирівна

вчитель початкових класів

«старший учитель» Гімназії № 5

 

 

 

 

м. Новомосковськ

2022

 

 

Урок: українська мова

Клас: 2

Тема. Дослідження слів, які означають назву предметів (іменники).

Мета: навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?; поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів; розвивати вміння ставити запитання до слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність.

Обладнання: мультимедійна презентація , картки для роботи в парах,картки для роботи в групах,  малюнки для гри «Лото назв», назви стежинок, ялинка, горобина, шишки, ягідки горобини для зимової картини, музичний супровід фізкультхвилинки.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок мови починаймо.

Чи цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну то сідайте зручніше
Попрацюємо скоріше.
 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Інтерактивний метод « Передбачення»

Сьогодні у нас урок – дослідження.

  • Діти, яке значення має слово дослідити?

( вивчити, порівняти, зіставити, обрати )

  • Ви уже робили досліди на уроках природознавства.

А що можна досліджувати на уроці української мови? (звуки, речення, слова)

Завдання для дослідження:

  • Дослідити , що таке іменник, чому одні іменники відповідають на питання хто?,а інші на питання що?, поняття «істота», «неістота».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Девізом нашого уроку будуть слова:

 Слайд 2.

“Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати”

  1. Отже, вирушаємо у подорож. Щоб розпочати нашу подорож, треба відкрити чарівні ворота, відгадати загадку:

В кожну пору він чарівний.

Навесні він світлий, дивний

Влітку має гарну вроду

І дарує прохолоду.

 Восени він поетичний

Кольоровий і незвичний.

А зимою він чудовий

Мовчазний, а ще казковий. (Ліс)

Молодці! Ви впоралися. Ось ворота відчинилися.

 Слайд 3.

Ось подивись,будь ласка,

У лісі всюди казка,

Вона блукає лісом.

Прислухайся, будь ласка,

У лісі всюди казка!

Слайд 4

Ми з вами опинились в лісі. Будемо подорожувати зимовим лісом:

  • Ми пройдемось стежкою каліграфії.
  • Почаклуємо на казковій стежці.
  • Покрокуємо стежиною нових знань .
  • Відпочинемо на галявині.
  • Підемо парною вузенькою стежинкою
  • Будемо крокувати  колективною стежиною
  • Замислимося на підсумковій стежинці.
  1. Каліграфічна хвилинка.

Щоб запам’ятати нашу подорож , урок починаємо без зупинки, з каліграфічної хвилинки.

Ми на стежині каліграфії.

  • Відкрийте зошити, пропускаємо один робочий рядок, на наступному посередині записуємо: число, класна робота.

Слайд 5

  • Повторимо правопис літери «ел»

Л л ліс

  • Змініть голосний і утворіть нове слово
  • Скільки букв в слові ліс ?
  • Який голосний звук?
  • Назвіть приголосні звуки.

( Перевіряю написане, роздаю ягідки горобини )

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Ви вже знаєте, що ці слова називають предмети.

Сьогодні ми познайомимося з їх новою назвою «іменник» і дізнаємося , чому одні іменники відповідають на питання що?, а інші – хто?

Слайд 6. ( Діаграма)

– Отже, розпочинаємо наше дослідження.

V. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ми на другій стежинці – казковій.

Назустріч нам поспішає хлопчик іменник .  Слайд  7.

Він дуже допитливий. Кого б не зустрів, в усіх запитує : « Хто це? Що це?» Він хоче нам розповісти, чому він має таку назву «іменник».  Слайд  8

Є на світі звичайна і незвичайна країна Предметія. Звичайна тому, що живуть у ній предмети і речі, люди і тварини. А незвичайна тому, що у ній тільки два міста: Хто? і Що?

 

У місті Хто? живуть люди і тварини. Вони – є істоти.    Слайд 9.

У місті Що? – всі інші предмети. Вони – є неістоти.

Керує країною незвичайний король – Іменник. Так назвали його після того, як він почав давати назви, клички, імена всім, хто жив у країні І от, зібравшись на велику раду, вирішили жителі країни називатися іменем свого короля – іменниками.

Робота з підручником. Слайд 10

А) Виконання вправи 279,  (по варіантах)

Б) Робота з правилом на сторінці 107

– Прочитаємо, розповідаємо. ( За правильну відповідь грона горобини)

Ось ми і вийшли на стежинку відпочинку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА: музичний супровід.

VІ. Закріплення та узагальнення нового матеріалу.

  1. Робота в парах.  Слайд 11.

Пройдемо вузенькою стежинкою парами.

  • На партах у вас картки. Розподіліть їх на дві групи: Хто? Що? ( Моряк, білка, вовк, літак, сонце , хліб.)

ПЕРЕВІРКА – Слайд 12.

( За правильну відповідь роздаю грона горобини)

  1. А тепер попрацюємо колективно і уважно, і активно. Пограємо в гру « Лото назв».  Слайд 13

– Розгляньте малюнки на дошці.

– Самостійна робота:

Завдання: прочитати текст, списати виділене речення,  підкреслити назви істот (1-й варіант), та неістот (2-й варіант).

Росла  в лісі  горобина. Вона була дуже добра і щедра. Кожного року деревце віддавало свої ягідки  маленьким пташкам: горобцям, голубам. Горобинка дуже любила пташок. А вони у відповідь зігрівали її взимку,  розносили її насіння далеко у нові краї.

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА. Слайд 14

  • Гра « Вилучи зайве» Слайд 15

VІІ. Підсумок уроку.

– Зробимо останній крок. Підсумуємо урок.

– Повертаємось додому по стежинці підсумковій.

  1. Інтерактивна вправа « Мікрофон»  Слайд 16
  • Чи сподобалась вам мандрівка?
  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

 

  • Я знаю, що таке …
  • Я навчився розрізняти …
  • Я запам’ятав … .. …

(За правильні відповіді роздаю грона горобини)

  1. Ворота закрились. Подорож скінчилась.

Щоб запам’яталась наша подорож , прикрасимо зимове дерево своїми дарунками-результатами.

 Дякую вам за роботу. Я вважаю , що вам буде що розповісти вашим друзям, батькам про нашу подорож.

Слайд 17. МОЛОДЦІ !

 

docx
Додав(-ла)
Акіменко Ольга
Додано
15 квітня 2022
Переглядів
661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку