Урок української мови " Письмо малої букви м " 1 клас

Про матеріал
розробка уроку для 1 класу з української мови на тему " Письмо малої букви м , складів і слів з нею."
Перегляд файлу

 

Конспект уроку письма. 1 клас

Тема. Письмо малої букви «м». Письмо складів з буквою «м», слів.

Мета: навчати учнів писати рядкову букву м, складів та слів з нею

формувати вміння читати й писати склади та слова з буквою м, закріплювати вміння розрізняти рукописні й друковані літери; розвивати спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати,мовлення учнів; виховувати у дітей старанність, охайність, цінувати свою сім’ю.

http://www.dvhab.ru/afisha/uploads/events/dcc/22977.jpgОбладнання: письмове приладдя, зошити із друкованою основою, демонстраційні картки букви «м», картки з буквами, презентація.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку. Слайд№1

*Очі дивляться..(та все бачать).

*Вуха слухають..(та все чують).

*Голова …(думає).

*Яким буде урок?(Найцікавішим)

*Які у нас діти?(Найкращі).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вч.: Діти, що ми вивчали на минулому уроці?

Уч.: Ми вивчали як писати велику букву «Л»

Вч.: Діти подивіться на дошку. Ви бачите літери які ми вивчали на минулих уроках. Назвіть чим вони відрізняються і чим схожі.

Уч.: Вони схожі тим що в них є похилі прямі. Відрізняються тим що в писаній букві прямі із заокругленням. Писана буква складається з двох елементів, а друкована – з трьох.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроки.

Вч.: Діти, послухайте віршик.

Мартуся матусі мережила хустку,

Маленькі квітки вишивала.

Матусі на свято із братиком й татом

Мартуся дарунок справляла.

Вч.: Про кого йде мова у вірші?

Уч.: Про дівчинку Мартусю, її братика та татуся

Вч.: Що вони роблять.

Уч.: Вони готують подарунок матусі на свято. Мартуся вишиває.

      Вч.: Який звук у цьому вірші ви чуєте частіше?

Уч.: Звук «м».    Слайд №2

Вч.: Правильно. Сьогодні на уроці ми з вами будемо навчатися писати букву «м».

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Порівняння друкованої і писаної букви.Слайд №3

Вч.: Діти, подивіться уважно на дошку. Ви бачите букву яку ми сьогодні вивчатимемо. Скажіть чим вони відрізняються, а чим схожі.

http://schoolsclass.com.ua/grebnyova/wp-content/uploads/2014/10/m31.jpg
 

Уч.: Схожі тим що вони мають похилі прямі. Відрізняються тим що в писаної букви похилі прямі із заокругленням унизу.

2.Робота в зошиті. Повторюємо правило. Зошит свій я відкриваю….

-Бесіда за малюнком.

-Кого ви бачите на малюнку?

-Чим займаються діти з мамою?

-Хто ще слухає казку?(котик) – А в кого вдома теж є котик?

-Чи любите ви, щоб вам читали книжки?

Хто вам їх читає? Можливо, ви вже самі читаєте книжечки?

-Які книги вам подобаються?

-Доберіть за малюнком слова, у яких є буква м.(мама, м’яч , ведмедик)

-Складіть речення з ними.

На уроці читання ми навчилися друкувати букву «ем», а на уроці письма- навчимося писати рукописну.

3. Аналіз  елементів букви.

. Поставте свої ручки трохи вище нижньої робочої лінії, починаємо вести пряму, торкаємося нижньої робочої лінії, робимо заокруглення внизу праворуч, ведемо пряму похилу до верхньої робочої лінії, торкаємося її. Закінчили писати елемент.

Пишемо пряму похилу із заокругленням внизу праворуч. Поставте свої ручки на верхню робочу лінію. Починаємо писати пряму похилу до нижньої робочої лінії, торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч, ведемо пряму похилу.

Третій рядок це передній плавній елемент та пряма похила із заокругленням в низу. Поставте свої ручки трохи вище нижньої робочої лінії. Починаємо вести пряму похилу до нижньої робочої лінії, торкаємося її, робимо заокруглення в низу праворуч. Ведемо пряму похилу до верхньої робочої лінії. Не відриваючи руки відразу ведемо пряму похилу до нижньої робочої лінії, торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч. Ведемо пряму похилу, зупиняємося трохи нижче середини робочого рядка.

Пишемо ці елементи по малюнку.

4. Прописування букви м Слайд №4

Уч.: Зараз ми пропишемо букву «м». Сядьте правильно, покладіть зошити правильно. Поставте ручки трохи вище нижньої рядкової лінії, пишемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії, торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч. Пишемо пряму похилу до верхньої рядкової лінії, торкаємося її. Не відриваючи руки пишемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії. Торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч. Ведемо пряму похилу до верхньої рядкової лінії. Торкаємося її. Не відриваючи руки ведемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії, торкаємося її. Робимо заокруглення внизу праворуч. Ведемо пряму похилу. Зупиняємося трохи нижче середини робочого рядка.

5. Письмо в повітрі.

Вч.: Діти, зараз ми пропишемо букву м в повітрі. Підніміть свої ручки, тримайте їх правильно.

     6. Письмо букви «м».

Алгоритм написання рядкової букви м («ем»)

1. Починаємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії

2. Заокруглюємо вниз праворуч

3. Торкаючись нижньої рядкової, ведемо вгору пряму коротку похилу лінію до верхньої лінії робочого рядка

4. Не відриваючи руки, ведемо вниз на себе по писаному майже до середини робочого рядка

5. Продовжуємо вести вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка

6. Заокруглюємо праворуч

7. Торкаючись нижньої рядкової лінії, ведемо вгору коротку пряму до верхньої лінії робочого рядка

8. Не відриваючи руки, ведемо по писаному вниз на себе до середини робочого рядка

9. Продовжуємо вести вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка

10. Заокруглюємо праворуч біля нижньої рядкової лінії

11. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка

— Пишемо під рахунок і-раз, два-і, три-і.

Діти працюють самостійно у зошиті.

Музична Фізкультхвилинка.

7. Робота за малюнком.

-Як одним словом сказати про всіх?(сімя).  Хто це?

 А як ще можна їх назвати?(родина)

8. Робота в групах.

Групи складають із карток слово родина. Роблять звуковий  аналіз слова. Придумують речення. (одна група біля дошки)

Слайд №5

8. Письмо складів з буквою «м». Слайд №6 

Вч.: Діти, зараз ми пропишемо склади з буквою «м». спершу пригадаємо. Які типи поєднання ми знаємо?

Уч.: Верхнє, середнє, нижнє поєднання.

Вч.: Які поєднання ви бачите в зошитах.

Уч.: Середнє і верхнє поєднання

Вч.: В яких складах є верхнє поєднання?

Уч.: Склад ми і му.

Вч.: А де середнє поєднання?   Уч.: Склад ма, ме.

Слайд № 7. Назвіть слова . Яким складом вони починаються?(ма)

Письмо складу ма.

Слайд №8 . Читання складів.

Слайд №9 Робота із загадками.

Слайд № 11. Хто прочитає загадку? Пояснення і написання складів му,мо.

Зарядка для очей.

Слайд №10

V. Узагальнення вивченого матеріалуСлайд№12
— У багатьох мовах світу слово мама починається буквою м («ем»).
Майка — болгарською; мама — румунською; матка — польською; мітір — грецькою; мутер — німецькою; ман — португальською; Хто знає як англійською? мазер — англійською.

1. Робота у зошиті. Написання слова мама. Слайд №13

— Найперше слово, що вимовляє дитина,— це слово мама. Воно близьке для кожного. І тому перше слово, яке ми будемо писати,— це слово мама.
Вимовте це слово. Назвіть звуки у цьому слові. Якими буквами позначаються ці звуки? Запишемо це слово спочатку в повітрі, а потім у «Прописах».

2. Відгадування загадки

Найрідніша, наймиліша
Всіх вона нас пестить, тішить.
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте, хто це? (Мама)

— Діти, а як ви звертаєтесь до мами? (Мамо, матусю, ненько…)
— Складіть з цим словом речення за схемами.

4193. Читання і написання речення. У мами ми.

-Як пишеться перше слово в реченні?

-Що ставиться в кінці речення? Спишіть речення.

4.Робота за малюнком.

-Прочитайте склад , написаний на зеленому кружечку.

Чому від нього відходять стрілочки до малюнків? Слайд№14,15

Намалюйте малюнок .

VI. Підсумок уроку

Яку букву ви навчилися писати?

— Який звук вона позначає на письмі?

— Яке слово найрідніше, найдорожче ви навчилися писати?

-Що таке родина? Якою вона повинна бути?(згуртованою,міцною)

Бо сильна родина  - це міцна держава.

І наш клас теж стане міцною родиною.

Слайд №16. Дякую за урок.

 

docx
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
7811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку