Тема: Аналіз диктанту. Повторення і узагальнення вивченого.
Мета: закріпити, узагальнити і систематизувати знання учнів про іменник як частину мови; удосконалювати вміння правильно вживати іменники в різних відмінкових формах; виробляти вміння користуватися допоміжними джерелами, а не лише підручником; удосконалювати навички самостійної роботи, розвивати пам’ять, здатність логічно мислити.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Аналіз диктанту
Робота над допущеними помилками
ІІІ. Повторення і узагальнення вивченого
КАЛИНА
Кущ калини росте біля материнської хати. Червона калина – це символ отчого краю, символ України. Коли козак вирушав на чужину, мати напувала його калиновим чаєм та давала йому в дорогу хліб з калиною. Наречена прикріплювала до коня калинову гілочку. Часто на могилах садили червону калину, як символ безсмертя.
- Що таке іменник?
- Який рід мають іменники?
- За чим змінюються іменники?
- Яких два числа має іменник?
- Які відмінки має іменник?
3) Вправи на повторення
- Поділити у дві колонки слова
( ведмідь, гілки, калина, іграшки, дерева, річка, квіти, м’яч, хмара, гриби)
Однина: Множина:
- Визначити рід та число у іменниках
( свічка, день, вчитель, небо, вікно, картина, серце, вінок)
- Скласти речення, визначити в них підмет і присудок ( письмово)
- Провідміняти слова: кіт, білка.
IV. Підсумок уроку
- Яку частину мови ми вивчили?
- Що таке іменник? На які запитання відповідає?
V.Повідомлення домашнього завдання
Впр. 79, правила