Удосконалюю текст.
Мета: формувати навички вдосконалення тексту шляхом усунення лексичних повторів; збагачувати словниковий запас; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; формувати компетентність спілкування рідною мовою; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організація класу.
Один, два, три, чотири, пʼять –
Прошу всіх рівненько стать!
Пролунав уже дзвінок, починається урок!
2. Психологічна настанова на урок. Вправа «Самоналаштування».
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці!
Я – творча особистість!
Я бажаю успіхів на уроці і собі, і всім однокласникам.
ІІ. Основна частина.
1.1.Гра «Так – ні»
Текст складається зі слів.(ні)
Текст утворюють зв'язані за змістом речення.(так)
Речення в тексті розміщені в певній послідовності.(так)
Заголовок – це назва уривка тексту.(ні)
До тексту можна дібрати заголовок.(так)
Заголовок повідомляє, про що йтиметься в тексті. (так)
1.2. Вправа «асоціативний кущ» до слова «текст».
|
Сьогодні ми продовжимо мандрувати стежинами української мови. На уроці будемо вдосконалювати текст шляхом усунення лексичних повторів .
Щоб міцне здоровʼя мати,
Та хвороб не знати,
Щоб все було в порядку,
Не забувайте про … (зарядку)
4. Хвилинка каліграфії.
З з за за ряд ряд ка ка зарядка
5. Гімнастика для очей.
6. Робота за підручником (с.137-138)
Вправа 1. Робота в парах.
Прочитай тексти. Поясни, чим вони відрізняються.
Вправа 2. Поміркуй, як утворилося слово зарядка і що воно означає. Перевір за словником, чи правильно ти думаєш.
Проведи дослідження!
1. Випиши з другого тексту слова, якими замінили слово зарядка. (Зарядка, вона, неї, ранкова гімнастика).
Поміркуй, для чого використали ці слова. Перевір свою думку за правилом.
Щоб не повторювати те саме слово в сусідніх реченнях тексту, його замінюють близьким за значенням.
Вправа 3. Візьми інтерв'ю в однокласників за запитаннями Читалочки.
Фізкультхвилинка.
Вправа 4-5. Прочитай текст Родзинки. Визнач, який недолік він має. Виправ недолік у тексті й запиши його.
Вправа 6. Розглянь малюнок. Розкажи, хто як турбується про своє здоров'я. Уникай повторів тих самих слів.
Фізкультхвилинка.
Вправа 7. Кому із дітей ти хочеш дати пораду? Запиши її.
Творче завдання. Вправа 8. Напиши текст (3-4 речення) про те, як ти дбаєш про своє здоров'я. Уникай повторення тих самих слів.
ІІІ. Заключна частина.
Вправа «Незакінчене речення».
Я не знав(ла), а тепер дізнався(лася)…
Я не вмів(ла), а тепер навчився(лася)…
Найкраще мені вдалося…
Найбільше запамʼяталось…
Підручник с.138, вправа 9-10; повторити правила.
Прочитати, як турбується про своє здоров'я Щебетунчик. Який недолік має цей текст? Виправити його. Придумати заголовок до тексту. Записати заголовок і вдосконалений текст.