Урок української мови « Звуки [л],[л]. Буква Л «ел».

Про матеріал
Конспект уроку української мови на тему « Звуки [л],[л]. Буква Л «ел». Розвиток зв’язного мовлення: текст-опис.» Відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Р.Б. Шияна. За підручником «УКРАЇНСЬКА МОВА БУКВАР», автори: І. Большакова, М. Пристінська
Перегляд файлу

Тема. Звуки  [л],[л]. Буква Л «ел». Розвиток зв’язного мовлення: текст-опис.

Мета: вчити учнів правильно вимовляти звуки [л], [л′], позначати їх літерами Л, л («ел»); закріплювати вміння розрізняти функціональне значення звука і букви, виробляти навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати уміння добирати заголовок до тексту, відповідати на запитання за змістом прочитанного; виховувати уважність, спостережливість, інтерес до читання

Обладнання: презентація, відео «Розповідь про лисицю»; підручник «УРАЇНСЬКА МОВА БУКВАР»,  авт. І.О. Большакова, М.С. Пристінська; зошит для письма і розвитку мовлення

Хід   уроку

I.Організація  класу.

Сядьте гарно, не крутіться

І гостям всім посміхніться,

Щоб нові знання здобути,

Всім уважним треба бути!

Налаштуємося на роботу:

Обійняли себе;

Погладили по голівці

ІІ.  Основна частина

  1. Гра «Так – ні»
  2. Букви ми бачимо, читаємо і пишемо. (Так)
  3. Голосні звуки в звуковій схемі позначаються рискою. (Ні)
  4. В українській мові 6 голосних звуків. (Так)
  5. У слові лев чотири звуки? (Ні)
  6. Буква ї позначає 2 звуки. (Так)
  7. М’який знак звука не позначає. (Так)

2. Гра «Яку букву з’їла мишка?»

-Діти, мишка-буквоїдка  останнім часом полюбляє їсти одну букву. Спробуйте прочитати слова. Якої букви бракує?(Букви ел)

- астівка           - е - ека

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

-Як ви гадаєте, яка буква буде найшановнішою сьогодні на уроці??

-Так, діти, сьогодні ми  пригадаємо як пишуться букви Л л,  а також закріпимо вміння читати слова і текст, відповідати на запитання.

-Для чого нам потрібно вчитися писати та читати?

-Давайте пригадаємо все, що ми знаємо про літеру «ел»

(Буква Л є велика і мала, друкована і рукописна, може позначати твердий та м’який звук)

ІV.  Вивчення нового матеріалу

  1. Гра «Складовий аукціон»

Ла(лапа, ласка, лампа)

Лі (ліс, літо)

Ло (лото, лопата)

Ли (лимон, лис)

2. Загадка

-До котика і мишки завітала гостя, а хто вона, дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку:

Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа —
В них таке смачненьке м’ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…(Лисиця)

Отже хто завітав до  котика й мишки? Лисичка

3.Робота за підручником

- Що відбувається на малюнку? Чому ви так думаєте?

- Як ви думаєте, чим живиться лисичка?

- Чи може бути таке в природі, щоб мишка пригощала лисичку сиром?

4. Демонстрація відео «Розповідь про лисицю»

https://youtu.be/U4qxVuNeIac?si=dEOLq67dKLzLks-Q

-   Давайте  переглянемо відео, щоб дізнатися про лисичку більше

-         Що ви дізналися про лисичку?

Звуковий аналіз слова (лисиця)

На яке питання відповідає слово? 

Лисичка пропонує вам прочитати слова, які вона приготувала для вас.

  1. Читаємо слова

1-2 стовпчик - учні самостійно

Вибіркове читання

Знайдіть і прочитайте  слово  в якому перший склад – ле(лелека)

 за першим складом – ли (липа)

- Знайдіть і прочитайте «зимове» слово (бурулька)

- Знайдіть слово-підпис до малюнка (Лялька)

- Чи відповідає йому звукова схема в підручнику?

РУХАНКА-  ялинка

Лисичка живе в лісі і пропонує нам відпочити з ялинкою

  1. Робота з текстом

           Показове читання вчителем

- Навіщо лисиці такий хвіст?

  • Різновиди напівголосного читання
  • Перевірка розуміння тексту

- Що вас здивувало?

- Коли холодно, що робить лисичка?

- На кого вона полює?

-Чим може поласувати?

- Чи можемо ми  з допомогою тексту уявити лисичку?

(Діти, коли ми читаємо текст, у якому нам щось описують, то цей текст називають описом)

- Який заголовок можна підібрати до тексту?

6. Завдання на розподіл за малюнком

Розподіли слова на дві групи відповідно до питань ХТО? ЩО?

(підручник стр.14, завдання 3)

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ

  1. Робота в зошиті (Зошит для письма і розвитку мовлення стр.8)

Демонстрація і порівняння великої і малої  рукописних букв.

- Розгляньте малу і велику  букви л .

-  Що у них спільного, а що відміного?

Пояснення написання рядкової букви  л.

Починаємо писати близько до нижньої рядкової лінії перший елемент, заокруглюємо його, торкаючись рядкової, і ведемо праворуч угору до верхньої рядкової. Звідси, не відриваючи руки, ведемо похилу вниз до нижньої рядкової і заокруглюємо праворуч майже до середини рядка.

Пишемо під такт: «раз-і-два-і».

Велика буква «ел» пишеться так, як маленька, лише більшого розміру. Висота її досягає міжрядкової лінії.

  • Письмо пальчиком букви на руці
  • Письмо букви в повітрі
  • Виконайте вправу в зошиті

Другий рядок – прочитайте слова, запишіть

Завдання : що ти знаєш про лисицю ( зошит)

  1. Заключна частина. Рефлексія.

Вправа «Випадкове колесо» https://wordwall.net/uk/resource/67019856

  1. Сьогодні на уроці ми прочитали текст про…
  2. Що мені відомо про літеру «ел»?
  3. Сьогодні на уроці я дізналася/дізнався…
  4. Мене здивувало те,що…
  5. Назви слова, що містять літеру «ел»
  6. Чому потрібно вчитися читати?
  7. Про що з почутого на уроці я хотів би розповісти рідним…

Ось і завершується наш урок. Ми ще не один раз будемо зустрічатися з буквою «ел»: читати та писати слова з нею.

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку