20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок українського читання в 3 класі "Звуконаслідування. Скоромовки"

Про матеріал

Тема. Звуконаслідування. Скоромовки

Мета: продовжувати ознайомлення учнів з ігровим фольклором; показати роль звуконаслідування у створенні потішок; розвивати пам'ять: удосконалювати навички швидкого читання; розвивати вміння зв'язно висловлювати свою думку; виховувати уважність.

Обладнання: підручник, запис голосів птахів і жаб

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

  • -Що відноситься до усної народної творчості?
  • -Послухайте віршик і визначте, до якого виду він належить.
  • Біля двору – 2 Федори,
  • Біля ганку – 2 Тетянки,
  • А на лузі – 2 Ганнусі.
  • Тих дівчаток, ой, багато!
  • Порахуйте їх, малята! (Лічилка)
  • Люлі-люлі, дитино,
  • Поїдемо по сіно,
  • Візьмемо тебе з собою,
  • Ти нам будеш коні пасти,
  • А ми будем сіно класти… (Колискова)

  • Дай скоріш мізинчик свій,
  • Зачепи його за мій.
  • Мізин-мізин-мізінець –
  • Помирив нас молодець!
  • Ти – не ворог, я – не ворог.
  • Нам сваритись просто сором.
  • Помирились, помирились,
  • Щоб ніколи не сварились! (Мирилка)

  • -Які українські народні ігри ви запам'ятали?
  • ІІІ Повідомлення теми і завдання уроку
  • ІV Вивчення нового матеріалу
  • 1.Слово вчителя
  • 2.Читання вчителем вірша Д. Білоус «Турботливі друзі»

Як тільки прокинеться

Петрик у хаті –

Радіють під вікнами

Друзі пернаті.


Підніметься з ліжка,

Відкриє фіранку,

А голуб воркує:

  • --Добр-р-р-рого ранку!
  • Горобчики ж можуть
  • Завдати і кривди,
  • Бо все про уроки :
  • --Чи вчив ти?
  • --Чи вчив ти?
  • Та ще й, прискіпуючі,
  • Зачівкають хором:
  • --Чи вчив ти,чи вчив ти,
  • --Що задано вчора?
  • --А десь захопився гулянням
  • Чи грою –
  • Від друзів пернатих
  • Немає спокою.
  • Найбільше ж діймають
  • Тріскучі сороки:

--А скор-р-р-ро ур-р-роки!

  • --А скор-р-р-ро ур-р-роки!

  • --Голоси яких пташок ви почули у цьому вірші?
  • --Як вдалося поетові передати їх голоси?
  • -- Запам'ятайте: використовування у творі слів, що своїм звучанням нагадують голоси тварин чи різні шуми (цокання годинників, дзенькання дзвоника тощо), називається ЗВУКОНАСЛІДУВАННЯМ.
  • 3. Читання вірша «Сонце ловити» с. 14
  • Примітка: ці вірші треба читати швидко!
  • 4.Слухання звуків птахів і жаб
  • 5.Робота над віршем «Кум, кума»
  • а) самостійне читання учнями;
  • б) читання в парах.
  • Фізкультхвилинка
  • 6.Робота над скоромовками с.15
  • V Підсумок уроку
  • VI Домашнє завдання
  • С. 14-16
Перегляд файлу

Тема. Звуконаслідування. Скоромовки

Мета: продовжувати ознайомлення учнів з ігровим фольклором; показати роль звуконаслідування у створенні потішок; розвивати пам'ять: удосконалювати навички швидкого читання; розвивати вміння зв’язно висловлювати свою думку; виховувати уважність.

Обладнання: підручник, запис голосів птахів і жаб

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

  • Що відноситься до усної народної  творчості?
  • Послухайте віршик і визначте, до якого виду він належить.

 

Біля двору – 2 Федори,

Біля ганку – 2 Тетянки,

А на лузі – 2 Ганнусі.

Тих дівчаток, ой, багато!

Порахуйте їх, малята! (Лічилка)

 

Люлі-люлі, дитино,

Поїдемо по сіно,

Візьмемо тебе з собою,

Ти нам будеш коні пасти,

А ми будем сіно класти… (Колискова)

 


Дай скоріш мізинчик свій,

Зачепи його за мій.

Мізин-мізин-мізінець –

Помирив нас молодець!

Ти – не ворог, я – не ворог.

Нам сваритись просто сором.

Помирились, помирились,

Щоб ніколи не сварились! (Мирилка)


  • Які українські народні ігри ви запам’ятали?

 

ІІІ Повідомлення теми і завдання уроку

ІV Вивчення нового матеріалу

  1. Слово вчителя
  2. Читання вчителем вірша Д. Білоус «Турботливі друзі»

Як тільки прокинеться

Петрик у хаті –

Радіють під вікнами

Друзі пернаті.


Підніметься з ліжка,

Відкриє фіранку,

               А голуб воркує:

--Добр-р-р-рого ранку!

Горобчики ж можуть

Завдати і кривди,

Бо все про уроки :

--Чи вчив ти?

--Чи вчив ти?

Та ще й, прискіпуючі,

Зачівкають хором:

--Чи вчив ти,чи вчив ти,

--Що задано вчора?

--А десь захопився гулянням

Чи грою –

Від  друзів пернатих

Немає спокою.

Найбільше ж діймають

Тріскучі сороки:

              --А скор-р-р-ро ур-р-роки!

--А скор-р-р-ро ур-р-роки!


 

--Голоси яких пташок ви почули у цьому вірші?

--Як вдалося поетові передати їх голоси?

 

-- Запам’ятайте: використовування у творі слів, що своїм звучанням нагадують голоси тварин чи різні шуми (цокання годинників, дзенькання дзвоника тощо), називається ЗВУКОНАСЛІДУВАННЯМ.

 

3. Читання вірша «Сонце ловити» с. 14

Примітка: ці вірші треба читати швидко!

 

  1. Слухання звуків птахів і жаб
  2. Робота над віршем «Кум, кума»

а) самостійне читання учнями;

б) читання в парах.

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Робота над скоромовками с.15

V Підсумок уроку

VI Домашнє завдання

С. 14-16

 

 

docx
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку