20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок українського читання в 3 класі "М. Сингаївський «Дощ із краплі починається». О. Буцень «На вулиці»"

Про матеріал

Тема. М. Сингаївський «Дощ із краплі починається». О. Буцень «На вулиці»

Мета: розширити уявлення учнів про норми поведінки; навчати визначати головну думку твору, характеризувати героїв твору; удосконалювати навички виразного свідомого читання; розвивати пам'ять,творчі здібності учнів; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: підручник, ілюстрації, аудіо запис вірша

Хід уроку

І Організаційний момент

Ми сюди прийшли вчитися,

Не лінитися, а трудитися.

Працюємо старанно,

Слухаємо уважно!

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

1.Мовленнєва розминка

— Прочитайте скоромовку. Які питання можна поставити по змісту?

  • Дубові дрова дід рубає
  • В дворі під деревом старим,
  • А дітвора допомагає
  • Носити дрова з двору в дім.
  • -Потренуйтеся прочитати швидко.
  • 2.Робота з прислів'ям

Книга – твій друг, без неї, як без рук.

  • -Прочитайте прислів'я, виділяючи голосом 1-е (2, 3, 4) слово.
  • -Запишіть по пам'яті.
  • 3.Ассоціативні загадки

Будівля, навчання, учні, перерва – школа.

Вода, небо, хмари, парасолька – дощ.

  • ІІІ Повідомлення теми і завдання уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

- Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему. Прочитайте її назву всі разом. Як ви розумієте цю назву?

- Чи здогадалися ви, про що ми дізнаємося із цієї теми?

- Подумайте, чого ми маємо навчитися, щоб стати справжніми людьми?

  • ІV Вивчення нового матеріалу

1. Робота над віршем «Дощ із краплі починається»

1.1. Підготовка до сприймання тексту;

1.2. Слухання вірша (аудіо запис);

— Чи сподобався вам вірш?

— Який настрій він у вас викликав?

— Що ви уявляли, слухаючи його?

1.3. Словникова та лексична робота

- Як ви розумієте значення слів: витчеться, бруньки, мерщій.

— Доберіть синонім до слова мерщій (швидше); антонім до слова чиста (брудна).

1.4. Робота за змістом

а) аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Прочитайте перше речення вірша. Як ви його розумієте?

— Як поет підтверджує думку, що криється в першому реченні?

— До чого закликає нас автор?

— У яких рядках вірша виражена його головна думка? Прочитайте.

б) гра «Знайди пару» (слова можна замінити малюнками)


Листочок —

нитка —

насіння—

гілка—

зернина —

краплина —

струмок—


1.5 Виразне читання вірша дітьми

Руханка

2. Робота з текстом «На вулиці»

  • 1)самостійне читання оповідання учнями;
  • 2)бесіда за змістом;
  • 3)визначення головної думки твору;
  • 4)ромашка Блума (робота в групах)
  • «Хто…?» «Що…?»
  • «Якщо я правильно зрозумів/ла, …?»
  • «Як би ви були на місці героя оповідання, …?»
  • «Чому…?»
  • «Що б змінилося, якби…?»
  • «Чи правильно …?»
  • 5)читання за особами.

3. Робота з прислів'ям с. 60

  • V Підсумок уроку
  • -Яку тему почали вивчати сьогодні на уроці?
  • -Який із прочитаних творів сподобався більше? Чим саме?
  • -Який вид роботи на уроці найбільш сподобався?
  • VІ Домашнє завдання
  • Прочитайте народну жартівливу пісню «Грицю, Грицю». Запишіть пораду Грицеві.
Перегляд файлу

Тема.   М. Сингаївський «Дощ із краплі починається». О. Буцень «На вулиці»

Мета:    розширити уявлення учнів про норми поведінки; навчати визначати головну думку твору, характеризувати героїв твору; удосконалювати навички виразного свідомого читання; розвивати пам'ять,творчі здібності учнів; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: підручник, ілюстрації,  аудіо запис вірша

Хід уроку

І Організаційний момент

Ми сюди прийшли вчитися,

Не лінитися, а трудитися.

Працюємо старанно,

Слухаємо уважно!

 

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

1.Мовленнєва розминка

— Прочитайте скоромовку. Які питання можна поставити по змісту?

Дубові дрова дід рубає

В дворі під деревом старим,

А дітвора допомагає

Носити дрова з двору в дім.

 

  • Потренуйтеся прочитати швидко.

 

  1. Робота з прислів’ям

Книга – твій друг, без неї, як без рук.

  • Прочитайте прислів’я, виділяючи голосом 1-е (2, 3, 4) слово.
  • Запишіть по пам’яті.
  1. Ассоціативні загадки

Будівля, навчання, учні, перерва – школа.

Вода, небо, хмари, парасолька – дощ.

ІІІ Повідомлення теми і завдання уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

-  Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему. Прочитайте її назву  всі разом. Як ви розумієте цю назву?

- Чи здогадалися ви, про що ми дізнаємося із цієї теми?

- Подумайте, чого ми маємо навчитися, щоб стати справжніми людьми?

ІV Вивчення нового матеріалу

1. Робота над віршем «Дощ із краплі починається»

1.1. Підготовка до сприймання тексту;

1.2. Слухання вірша (аудіо запис);

— Чи сподобався вам вірш?

— Який настрій він у вас викликав?

— Що ви уявляли, слухаючи його?

 

1.3.  Словникова та лексична робота

- Як ви розумієте значення слів: витчеться, бруньки, мерщій.

— Доберіть синонім до слова мерщій (швидше); антонім до слова чиста (брудна).

 

1.4.  Робота за змістом

а)  аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Прочитайте перше речення вірша. Як ви його розумієте?

— Як поет підтверджує думку, що криється в першому реченні?

— До чого закликає нас автор?

— У яких рядках вірша виражена його головна думка? Прочитайте.

 

б) гра «Знайди пару» (слова можна замінити малюнками)


Листочок —

 нитка —

 насіння—

 гілка—

 зернина —

 краплина —

 струмок—


 

1.5  Виразне читання вірша дітьми

 

Руханка

 

2. Робота з текстом «На вулиці»

  1. самостійне читання оповідання учнями;
  2. бесіда за змістом;
  3. визначення головної думки твору;
  4. ромашка Блума (робота в групах)
  • «Хто…?» «Що…?»
  • «Якщо я правильно зрозумів/ла, …?»
  •  «Як би ви були на місці героя оповідання, …?»
  •  «Чому…?»
  • «Що б змінилося, якби…?»
  • «Чи правильно …?»

 

  1. читання за особами.

 

3. Робота з прислів’ям с. 60

V Підсумок уроку

  • Яку тему почали вивчати сьогодні на уроці?
  • Який із прочитаних творів сподобався більше? Чим саме?
  • Який вид роботи на уроці найбільш сподобався?

 VІ Домашнє завдання  

Прочитайте народну жартівливу пісню «Грицю, Грицю».  Запишіть пораду Грицеві.

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку