Тема. «Осінь така мила» П. Тичина, «Музична поезія» В. Заславський . Вірші П. Тичини
Мета: розкрити красу осінньої природі за допомогою поетичного слова;
познайомити з творчістю поетів П.Тичини, О.Олеся; вчити аналізувати вірші; звернути увагу учнів на зміни в природі восени; удосконалювати навички виразного свідомого читання; навчати визначати художні засоби зображення картин природи; розвивати навички виразного читання; виховувати любов до природи.
Обладнання: підручник, ілюстрації, аудіозапис п'єси з циклу «Пори року» П. Чайковського, портрети П.Тичини, В. Заславського, репродукції картин І. І. Левітана «Осінь» і
І.С. Остроухова «Золота осінь»
Хід уроку
І Організаційний момент
Робота в колі. Психологічний настрій на урок
- Візьміть один одного за руки відчуйте тепло рук ваших товаришів, подаруйте добрі слова один одному. Вам знадобиться їх підтримка і допомога. Усміхніться своєму однокласнику. Ми починаємо працювати.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів. Повідомлення теми і завдання уроку.
1. Самовизначення теми уроку
1.1. Загадка
Ой, хто там тихо ходить гаєм,
Всі дерева роздягає,
Дощем часто моросить,
Зранку може й морозить,
Сонечком вже нас не гріє,
А холодом віє?
Цим нагадує вона,
Що за нею йде зима.
1.1.2. Бесіда про осінь, осінні місяці
- Про яку пору року йдеться? За якими ознаками ви це визначили?
- Які ви знаєте осінні місяці?
- Який зараз місяць?
- Як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку?
- З якими творами ми будемо знайомитись? Чого навчимося?
1.1.3. Повідомлення теми і задач уроку визначених учнями і вчителем.
- Сьогодні на уроці ми познайомимось з віршами про осінь українських поетів, які зображали картини осінньої природи у своїх творах. У нас будуть дуже цікаві завдання. Я гадаю сьогоднішній урок принесе вам немало задоволень.
1.1.3. Аудіозапис п'єси з циклу «Пори року» П. Чайковського
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
1 група дітей повинні довести, що осінь – найкраща пора року, 2 група - що осінь – не найкраща пора року.
1.1 Розповідь про творчість П.Тичини
1.2. Читання вірша вчителем
1.3. Лексична робота
- Знайдіть образні вислови. Як ви їх розумієте?
1.4. Самостійне читання вірша учнями
- Розгляньте розмітку вірша і спробуйте прочитати його виразно.
1.5. Бесіда за змістом
- Як поет зобразив осінь?
- Що сказано про багатство осені?
- Який настрій поета відчули?
- Які картини осінньої природи ви собі уявили?
1.6. Читання вірша «ланцюжком»
Руханка
4. Робота з репродукціями картин І.І. Левітана «Осінь» , І.С. Остроухова «Золота осінь»
- Красу рідної природи помічали не тільки поети, музиканти, а і художники. Поети висловлювали своє захоплення за допомогою слова, музиканти за допомогою музики, а художники показували цю красу за допомогою чарівних пензлів. Подивіться уважно і розкажіть про свої враження.
- Які почуття виникають у вас, коли дивитесь на картину І.І. Левітана «Осінь»?
- Роздивіться картину художника І.С. Остроухова «Золота осінь». Який у вас настрій від цієї картини?
Висновок: Осінь буває різною. Художнику треба правильно вибрати фарбу, щоб відтворити сонячне сяйво у золоті дерев, похмурий день, опале листя. Від цієї краси людина стає добрішою і щасливішою.
Робота в колі. «Подаруй золотий листочок»
Тема. «Осінь така мила» П. Тичина, «Музична поезія» В. Заславський . Вірші П. Тичини
Мета: розкрити красу осінньої природі за допомогою поетичного слова;
познайомити з творчістю поетів П.Тичини, О.Олеся; вчити аналізувати вірші; звернути увагу учнів на зміни в природі восени; удосконалювати навички виразного свідомого читання; навчати визначати художні засоби зображення картин природи; розвивати навички виразного читання; виховувати любов до природи.
Обладнання: підручник, ілюстрації, аудіозапис п’єси з циклу «Пори року» П. Чайковського, портрети П.Тичини, В. Заславського, репродукції картин І. І. Левітана «Осінь» і
І.С. Остроухова «Золота осінь»
Хід уроку
І Організаційний момент
Робота в колі. Психологічний настрій на урок
- Візьміть один одного за руки відчуйте тепло рук ваших товаришів, подаруйте добрі слова один одному. Вам знадобиться їх підтримка і допомога. Усміхніться своєму однокласнику. Ми починаємо працювати.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів. Повідомлення теми і завдання уроку.
1. Самовизначення теми уроку
1.1. Загадка
Ой, хто там тихо ходить гаєм,
Всі дерева роздягає,
Дощем часто моросить,
Зранку може й морозить,
Сонечком вже нас не гріє,
А холодом віє?
Цим нагадує вона,
Що за нею йде зима.
1.1.2. Бесіда про осінь, осінні місяці
- Про яку пору року йдеться? За якими ознаками ви це визначили?
- Які ви знаєте осінні місяці?
- Який зараз місяць?
- Як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку?
- З якими творами ми будемо знайомитись? Чого навчимося?
1.1.3. Повідомлення теми і задач уроку визначених учнями і вчителем.
- Сьогодні на уроці ми познайомимось з віршами про осінь українських поетів, які зображали картини осінньої природи у своїх творах. У нас будуть дуже цікаві завдання. Я гадаю сьогоднішній урок принесе вам немало задоволень.
1.1.3. Аудіозапис п’єси з циклу «Пори року» П. Чайковського
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
1 група дітей повинні довести, що осінь – найкраща пора року, 2 група - що осінь – не найкраща пора року.
ІV Вивчення нового матеріалу
1.1 Розповідь про творчість П.Тичини
1.2. Читання вірша вчителем
1.3. Лексична робота
- Знайдіть образні вислови. Як ви їх розумієте?
1.4. Самостійне читання вірша учнями
- Розгляньте розмітку вірша і спробуйте прочитати його виразно.
1.5. Бесіда за змістом
- Як поет зобразив осінь?
- Що сказано про багатство осені?
- Який настрій поета відчули?
- Які картини осінньої природи ви собі уявили?
1.6. Читання вірша «ланцюжком»
Руханка
3.1 Підготовка до виразного читання
3.2. Словникова робота
3.3. Виразне читання в групах. Визначення кращих читців
4. Робота з репродукціями картин І.І. Левітана «Осінь» , І.С. Остроухова «Золота осінь»
- Красу рідної природи помічали не тільки поети, музиканти, а і художники. Поети висловлювали своє захоплення за допомогою слова, музиканти за допомогою музики, а художники показували цю красу за допомогою чарівних пензлів. Подивіться уважно і розкажіть про свої враження.
- Які почуття виникають у вас, коли дивитесь на картину І.І. Левітана «Осінь»?
- Роздивіться картину художника І.С. Остроухова «Золота осінь». Який у вас настрій від цієї картини?
Висновок: Осінь буває різною. Художнику треба правильно вибрати фарбу, щоб відтворити сонячне сяйво у золоті дерев, похмурий день, опале листя. Від цієї краси людина стає добрішою і щасливішою.
VІ Підсумок уроку
Робота в колі. «Подаруй золотий листочок»